Pagina 1 van 1
Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 30 dec 2020 15:38
door DS85
Vandaag 30-12-2020
Inmiddels meerdere keren gebeld en via de chat van mediamarkt geprobeerd mijn status van mijn online bestelling op te vragen.. keer op keer wordt ik afgescheept met het antwoord dat ik zal moeten wachten op een e-mail met de verzendbevestiging.. maar met wat voor termijn ik deze e-mail kan verwachten blijft uit.
Die chat robot Mea heeft ook geen antwoord en even wachten op een collega met een
![😉](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f609.svg)
die onbeantwoord blijft zit ik na 10 pogingen ook niet meer op te wachten.
Nu is één week wachten niet lang, maar een bestelling van 13 nov 2020 na anderhalve maand zonder enige vorm van communicatie en een groot bedrag van vooruit betalen vind ik dit bedroevend.
Als klant wil ik weten waar mijn product blijft of in ieder geval een duidelijke reden van de vertraging... frustratie frustraties..
Een winkel waar je een bestelling als deze doet mag je toch op z’n minst van verwachten dat zij zicht hebben op het volledige proces van je bestelling.
Wie kan mij verder helpen?
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 30 dec 2020 17:15
door mahadma
Ik vermoed dat een appel besteld heeft, en die toestellen zijn en duur en erg lastig leverbaar. En zeker een chatbot weet dat niet. Bovendien is er een virus in de wereld, wat ook de nodige problemen veroorzaakt.
Om de verkoop te ontbinden en naar een ander gaan is nutteloos, dan sta je weer achteraan in de rij.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 01 jan 2021 18:44
door rienenik
vaak klachten over mediamarkt hier,nooit over BCC,geeft toch te denken
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 01 jan 2021 18:53
door alfatrion
Verstuur een ingebrekestelling en geef ze 14 dagen om te leveren.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 01 jan 2021 20:31
door rvjapio
@alfatrion, dank voor de enige nuttige reactie tot nu toe.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 03 jan 2021 18:23
door guus250
Sorry dat ik het schrijf. Media Markt is een zaak waar je gewoon niet moet kopen. Er is altijd wel wat daar.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 03 jan 2021 19:35
door NeoDutchio
Het is heel lang zeer slecht gegaan met Media Markt wereldwijd. Ook in Nederland zijn de laatste jaren de nodige ontslagen gevallen, winkels zijn verdwenen of of verhuisd naar kleinere locaties. Het merendeel van het personeel dat daar rondloopt is niet eens in dienst van Media Markt. Dit zijn ingehuurde mensen door een fabrikant die een halve dag uitleg krijgen over een bepaalde machine en zij moeten de klanten in de winkels naar dat type heen praten. Kennis over andere merken of types hebben ze niet.
Ook met het retourbeleid hebben ze zich in de vingers gesneden. Online geldt netjes het herroepingsrecht, maar in de winkel moet je een percentage betalen als je iets wil terug brengen.
Op deze manier proberen ze de kosten verder omlaag te brengen en meer geld in het laatje te houden. Niet zo gek dat de service ook steeds slechter wordt. De tijd dat ze nog uniek waren en een echte prijsvechter is al lang geweest. Maar als je niet kan meegaan met de markt wordt het heel moeilijk. Hun andere concern, Saturn, was al vrij snel weer uit Nederland verdwenen. Twee van die formules was al teveel in Nederland.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 03 jan 2021 23:21
door Seinhuis
Welke telefoon heb je gekocht? Heb je een telefoon gekocht die nog niet in Nederland is, dan moet je wachten op de levering. In dit geval geldt een afwijkende levering termijn.
Normaal geld een wettelijke levertermijn van 14 dagen (tenzij iets anders af is gesproken).
Mijn advies is om een klachten formulier in te vullen.
https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... a_id/14032 . Je krijgt na 7 dagen antwoord.
Mocht je niet tevreden zijn met het antwoord, dan kan je je geld terug eisen. Als je je geld niet terug krijgt, dan kan je een procedure starten bij
www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... uiswinkel/
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 03 jan 2021 23:51
door alfatrion
De wettelijke leveringstermijn is "onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst". De verkoper raakt in verzuim nadat hij via een schriftelijke ingebrekestelling een redelijke termijn heeft gekregen en verstreken is. Onverwijld betekent dat de verkoper niet mag wachten, dus afhankelijk van de omstandigheden kan je soms al een ingebrekestelling versturen voordat er dertig dagen zijn verstreken. Van deze termijn kan inderdaad worden afgeweken.
Re: Mediamarkt Webwinkel mobiel met abonnement
Geplaatst: 04 jan 2021 08:32
door sjohie
rienenik schreef: ↑01 jan 2021 18:44
vaak klachten over mediamarkt hier,nooit over BCC,geeft toch te denken
Mijn vrouw heeft 3 weken voor de kerst haar Vodafone abonnement verlengt bij Mediamarkt, ook met een populair toestel (S20 FE 4G), en dat ging even soepel als het mij ging 4 maanden geleden via mobiel.nl met mijn P30. Dat delen we dan weer niet op elk forum. Ik bedoel maar te zeggen, mensen met negatieve ervaringen delen dat vaak wat vlotter online, dan mensen met positieve ervaringen. Niet om het te bagatelliseren, maar wat je online leest over een bedrijf, vertelt lang niet altijd het hele verhaal..