KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)
Geplaatst: 04 jan 2021 21:25
KNAB verzoek al haar klanten zich opnieuw te her-identificeren; in principe geen probleem, ware het niet dat dit per se via een bijzonder matige app moet (moet je voor de grap is klachten/reviews lezen). Mijn telefoon zou zeer zeker goed genoeg moeten zijn en ik kan best een plaatje schieten, maar naar zo'n 80 pogingen om mij paspoort/mijzelf te registreren via de app (en te zien dat de software gewoon faalt) heb ik dat opgegeven. De app werkt gewoon niet; waarom zou dat mijn probleem moeten zijn/blijven. Uiteraard KNAB eerst gevraagd of ik niet gewoon een pdf/jpeg kon aanleveren van mijn paspoort; dat had ik btw nog geen jaar geleden ook al gedaan...maar dat was niet langer mogelijk. Het is duidelijk: of via de app of naar een andere bank.
Dan begint het feest: feitelijk dreig mails die steeds schimmiger worden en in ieder geval (deze x niet als verassing) duidelijk maken dat de rekening geblokkeerd wordt als je jezelf niet her-identificeerd. Omdat de chat uren duurd en bellen zowaar nog langer en het allemaal totaal geen zin heeft contact te zoeken (laat staan dat iets wat 10 seconden hoort te duren zo doende uren en uren kost) vrij snel besloten om maar over te stappen, voordat ze mijn rekening blokkeerde. Gelukkig heb je in 2 minuten een nieuwe rekening geopend bij een andere bank waar je wel gewoon een foto/scan van je paspoort kan aanleveren.
Ik heb op 4-12 per mail aangegeven mijn pakket te willen stopzetten. Dit kan schijnbaar ook alleen online...dat geprobeerd, kreeg ik de melding dat ik mijn pakket niet kan stopzetten omdat mijn rekening is geblokkeerd (vanwegen niet uitgevoerde her-identificatie) en omdat er nog een VISA aanvraag loopt (waar ik 4-5 jaar geleden niet op ben ingegaan)...Waarop ik gemailed heb met het verzoek mijn pakket stop te zetten en dat ik geen zin meer heb er meer tijd in te steken; het is immers nogal duidelijk: KNAB wilt mij niet als klant als ik de app niet kan/wil gebruiken, waarom moet het dan zo moeilijk zijn mijn rekening stop te zetten..? Er staat overigens niks over dat het stopzetten 'moet' via de online bankomgeving in de algemene voorwaarden; daar staat gewoon neem contact op...wat ik heb gedaan via officiele kanalen.
Anyway na een week niks gehoord, nog maar een mailtje, toen iig een ontvangstbevestiging + toezegging 'we nemen contact op binnen 3 weken'...weer niks gehoord, wel nog **** load aan 'her-identificatie mailtjes'. Inmiddels is de toegang tot mijn KNAB allang geblokkeerd net zoals de pinpas en kan ik niet eens meer inloggen (om bijv. mijn jaaroverzicht te downloaden ofzo). Nu zojuist weer een mailtje gehad, met de melding dat als ik me nu niet her-identificeer ze mijn rekening opzeggen...ik mail hen terug met de melding dat ik dat verzoek al een maand geleden zelf heb gedaan, waarop ik weer reactie krijg van "wij kunnen uw rekening niet opzeggen, dat kan je alleen zelf doen via mijn KNAB"...zucht
Waarom deel ik dit?
1) mocht je bij KNAB zitten en deze poppenkast nu ook meemaken (en dus problemen met her-identificatie / app hebben) schrijf je geld zsm over naar een andere bank voordat ze je rekening blokeren...geloof me: het gaat je uren en uren aan frustratie kosten als je denkt dat deze bank mogelijk menselijk is en een beetje meedenkt /-werkt.
2) het zou mij niet verbazen als ze nu toch doodleuk mijn rekening (aka 5,- per maand aboneekosten) alsnog laten doorlopen; iig voor de maand na opzegging, maar wellicht langer "want opzeggen is niet mogelijk tot her-identificatie".
Ten aanzien van punt 2; ze hebben toch geen poot om op te staan lijkt mij? Maandelijkse kosten in rekening brengen, terwijl ik niet eens kan inloggen of mijn betaalpas gebruiken?
Vraag mij ook af of er hier toevallig iemand is voor wie dit traject eerder startte en die inmiddels wel van zijn rekening bij KNAB af is?
mvg,
Avante
Dan begint het feest: feitelijk dreig mails die steeds schimmiger worden en in ieder geval (deze x niet als verassing) duidelijk maken dat de rekening geblokkeerd wordt als je jezelf niet her-identificeerd. Omdat de chat uren duurd en bellen zowaar nog langer en het allemaal totaal geen zin heeft contact te zoeken (laat staan dat iets wat 10 seconden hoort te duren zo doende uren en uren kost) vrij snel besloten om maar over te stappen, voordat ze mijn rekening blokkeerde. Gelukkig heb je in 2 minuten een nieuwe rekening geopend bij een andere bank waar je wel gewoon een foto/scan van je paspoort kan aanleveren.
Ik heb op 4-12 per mail aangegeven mijn pakket te willen stopzetten. Dit kan schijnbaar ook alleen online...dat geprobeerd, kreeg ik de melding dat ik mijn pakket niet kan stopzetten omdat mijn rekening is geblokkeerd (vanwegen niet uitgevoerde her-identificatie) en omdat er nog een VISA aanvraag loopt (waar ik 4-5 jaar geleden niet op ben ingegaan)...Waarop ik gemailed heb met het verzoek mijn pakket stop te zetten en dat ik geen zin meer heb er meer tijd in te steken; het is immers nogal duidelijk: KNAB wilt mij niet als klant als ik de app niet kan/wil gebruiken, waarom moet het dan zo moeilijk zijn mijn rekening stop te zetten..? Er staat overigens niks over dat het stopzetten 'moet' via de online bankomgeving in de algemene voorwaarden; daar staat gewoon neem contact op...wat ik heb gedaan via officiele kanalen.
Anyway na een week niks gehoord, nog maar een mailtje, toen iig een ontvangstbevestiging + toezegging 'we nemen contact op binnen 3 weken'...weer niks gehoord, wel nog **** load aan 'her-identificatie mailtjes'. Inmiddels is de toegang tot mijn KNAB allang geblokkeerd net zoals de pinpas en kan ik niet eens meer inloggen (om bijv. mijn jaaroverzicht te downloaden ofzo). Nu zojuist weer een mailtje gehad, met de melding dat als ik me nu niet her-identificeer ze mijn rekening opzeggen...ik mail hen terug met de melding dat ik dat verzoek al een maand geleden zelf heb gedaan, waarop ik weer reactie krijg van "wij kunnen uw rekening niet opzeggen, dat kan je alleen zelf doen via mijn KNAB"...zucht
Waarom deel ik dit?
1) mocht je bij KNAB zitten en deze poppenkast nu ook meemaken (en dus problemen met her-identificatie / app hebben) schrijf je geld zsm over naar een andere bank voordat ze je rekening blokeren...geloof me: het gaat je uren en uren aan frustratie kosten als je denkt dat deze bank mogelijk menselijk is en een beetje meedenkt /-werkt.
2) het zou mij niet verbazen als ze nu toch doodleuk mijn rekening (aka 5,- per maand aboneekosten) alsnog laten doorlopen; iig voor de maand na opzegging, maar wellicht langer "want opzeggen is niet mogelijk tot her-identificatie".
Ten aanzien van punt 2; ze hebben toch geen poot om op te staan lijkt mij? Maandelijkse kosten in rekening brengen, terwijl ik niet eens kan inloggen of mijn betaalpas gebruiken?
Vraag mij ook af of er hier toevallig iemand is voor wie dit traject eerder startte en die inmiddels wel van zijn rekening bij KNAB af is?
mvg,
Avante