LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maxx Software (Jurgen Weber)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Maxx Software (Jurgen Weber)

Ongelezen bericht door Gast »

Veel gelezen hier over Jurgen Weber en "zijn" vereniging PAYBACK.

Mensen, luister goed! Deze Jurgen Weber is ECHT EEN OPLICHTER.
Niet alleen is hij veroordeeld voor het "grijpen uit de kas" (zie onderstaand artikel uit "de Gelderlander", daarnaast heeft hij een bedrijf opgericht met de naam MAXX SOFTWARE en reeds de nodige mensen in dienst gehad. DEZE HEEFT HIJ ECHTER NOOIT SALARIS UITBETAALD. Via de rechter uiteindelijk mijn gelijk moeten halen. Niet dat ik nu mijn achterstallige salaris reeds heb... En wat mij het meest tegen de borst stuit is dat hij gewoon verder gaat met z'n "bedrijf" en dus ook met het niet uitbetalen van z'n nieuwe medewerkers. Deze worden dus ook stuk voor stuk de dupe van Webers praktijken.

Maar mijn vraag is nu eigenlijk, hoe is deze vent te stoppen? Het kan toch niet zo zijn dat je een "bedrijf" hebt, mensen aanneemt en deze vervolgens niet uit betaald? Ruikt naar mijn mening naar oplichting.

Ter info:
Maxx Software
Industrieweg 12
6673 DE Andelst

Bericht uit "de Gelderlander " d.d. 29-10-2003
------------------------------------------------------------------
ARNHEM - Het is een kwestie van dubbel leed: als belangenvereniging voor gedupeerden van aandelenlease - constructies zélf gedupeerd worden door je eigen penningmeester, die er met de kas vandoor gaat.

Volgens de in Arnhem gevestigde vereniging Pay Back, die namens achthonderd leden uit heel Nederland de handschoen opneemt tegen financiële instellingen als Dexia, Aegon en Spaar Select, is het de wrange waarheid waarmee de club wordt geconfronteerd. Morgen dient een kort geding tegen de voormalige oprichter, voorzitter en penningmeester van Pay Back, de Arnhemmer Jürgen Weber.

De man wordt ervan beschuldigd bijna 15.000 euro aan contributiegeld te hebben verduisterd. Dit zou Pay Back zo goed als vleugellam hebben gemaakt. Bovendien eist Pay Back dat de ex-bestuurder het adressenbestand van de vereniging teruggeeft en ophoudt met het benaderen van de leden. De oud-penningmeester is volgens Pay Back bezig een nieuwe stichting op te richten die de belangen van aandelenlease-gedupeerden wil behartigen.

"We kwamen er achter dat er iets mis was toen wij allerlei acties wilden organiseren en onze oud-voorzitter iedere keer beweerde dat daar geen geld voor was", zegt de huidige secretaris van Pay Back, P. Koremans.

Toen de oud-voorzitter na een conflict over de te volgen koers van de vereniging opstapte en er uiteindelijk inzicht kwam in de financiën van Pay Back, bleek volgens Koremans dat de man al het geld van de vereniging op een privérekening had staan.

"Hij deed daar ook gewoon zijn boodschappen bij de supermarkt van. En tegen alle afspraken in, bracht hij personeelskosten in rekening. Er was voor ons dus geen geld om als vereniging wat te doen, omdat hij het allemaal opmaakte. We hebben eind september aangifte gedaan bij de Arnhemse politie." Pay Back, dat met het kort geding van morgen weer greep op de toekomst hoopt te krijgen, zegt 'voor de tweede keer in mooie praatjes te zijn getrapt'.

Koremans: "De eerste keer in de mooie praatjes van aandelenlease-aanbieders. En de tweede keer in de mooie praatjes van onze ex-voorzitter. Dat is natuurlijk ontzettend wrang."

De beschuldigde ex-bestuurder, die inmiddels vanuit Arnhem een eigen bedrijf op het gebied van financieel advies runt, kon of wilde gisteren geen reactie geven.

Pay Back werd begin dit jaar opgericht.

Piet

Re: Maxx Software (Jurgen Weber)

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gast,

Mail me en samen zullen we deze oplichter tot de orde roepen.

Groeten,
Piet

Gast

Piet maandag wordt er aangifte gedaan tegen je.

Gastarbeider

Ongelezen bericht door Gastarbeider »

Hee Piet, maar dan ben jij toch medeschuldig???? Of zie ik dit nu verkeerd?

Gast

http://www.innovatief.org/payback/oplichterNLa.htm

Zo zit het en niet anders!

groetjes,
Boy

Gast

Dag Piet,

Ik zal je binnenkort zeker benaderen. Als jij op zoek bent naar meer mensen die deze oplichter tot stoppen willen dwingen dan sluit ik me daar graag bij aan. En ik ken nog wel meer mensen die daar aan mee willen werken! Allemaal "oud-werknemers" van Maxx Software en Maxx Finance.

Ik, en een aantal ex-collega's die ook voor hem hebben gewerkt bij Maxx-Software, hebben inmiddels de nodige rechtzaken tegen hem gehad. En we hebben allemaal ons gelijk gekregen. Om vervolgens je centen te krijgen, kost ook de nodige moeite. Er is inmiddels door meerdere partijen beslag gelegd op o.a. de woning van Weber. Wat ik van de deurwaarder begrepen heb, is dat de geldverstrekker binnenkort overgaat tot verkoop van de woning. Da's terecht, maar gezien de hypotheek die er op die woning zit, deel ik niet mee in die opbrengsten. Een giga hypotheek op zo'n tussen-woninkje.

Weber blijft anderen de schuld geven. Hij loopt subsidies van TONNEN uit Italie mis (???), kan geen software pakketten (MyFactory) meer verkopen omdat de duitse moeder-organisatie geen zaken meer met hem wil doen (krijgen nog 60.000 euro van Weber) en noem maar op. Hij kan er allemaal niks aan doen. Anderen hebben daar altijd schuld aan. De enige die achter hem staat is zijn "vriend" (en daar heeft Weber heel wat wierrook bij nodig).

Ik vind het heel vervelend voor z'n gezin, maar dat die nog steeds in Jurgens ideeen geloven, het zal wel.

Dat ie geen geld heeft lijkt me sterk. Sinds een week is z'n nieuwe website http://www.maxxsoftware.com in de lucht. Kost heel wat om zo'n site te laten maken! Daarnaast huurt hij een redelijk groot pand in Andelst. Kost ook het nodige.

En de "verklaring" die Weber sinds kort op z'n innovatieve site heeft staan, maakt op mij geen indruk. (http://www.innovatief.org/payback/oplichterNLa.htm)

Ik ben van mening dat deze man gestopt moet worden. Werknemers in dienst nemen, en deze vervolgens NIET betalen, en daar vrolijk mee doorgaan, dat moet volgens mij gestopt worden!

.

Piet

Gezocht: Jurgen Weber.

De voormalige voorzitter van payback die door de rechtbank in Arnhem is veroordeelt is verdwenen.
Zijn bedrijfspand staat leeg en ook zijn woning is verlaten.
Als er mensen zijn die nog geld tegoed hebben van deze oplichter dan adviseer ik om z.s.m. de politie in te schakelen.

Of dit helpt waag ik te betwijfelen want recht in Nederland is nog steeds krom.
Ondanks de veroordeling door de rechter heeft weber nooit een cent betaalt aan payback.
Ook het inschakelen van een deurwaarder was vergeefse moeite.
Dat gold ook voor de aangifte bij de politie.
Vele anderen zijn ook het slachtoffer geworden van deze oplichter.
Voor tienduizenden euros is hem geld geleend om zijn bedrijf van de grond te krijgen en weber weigert dit terug te betalen.
Ook een aantal personeelsleden zijn echter nooit betaald.
Helaas, misdaad loont in Nederland en wij kunnen met z'n allen fluiten naar onze centen.
Welkom in de bananenrupubliek genaamd Nederland.

Groeten en de slachtoffers sterkte toegewenst,

Piet

Piet

De reden dat weber niet meer in zijn huis woont is omdat de deurwaarder beslag heeft gelegd op zijn huis en dat is inmiddels verkocht.
Het bracht echter minder op als de uitstaande hyoptheek dus er is wéér een schuldeiser bij!

Weber is een oplichter die al veel ellende heeft aangericht en ons politie apparaat vindt het prima zo, ze hebben wel wat anders te doen zoals al die criminelen beboeten die te hard rijden.

Wie weet waar weber uithangt, laat het weten!
Er zijn nog veel mensen die een appeltje hebben te schillen met deze oplichter.

Groeten,
Piet

Gast

Snap ik niet. De bank die de lening voor zijn huis verstrekte, die was al schuldeiser, en is dat nog steeds.

Hoezo is er dan een schuldeiser bijgekomen?

Gast

Nee, het was een leningverstrekker en is nu schuldeiser. Maar the point van beide kanten is duidelijk.

Gast

schuld·ei·ser (de ~ (m.))
1 iem. die een schuld van een ander te vorderen heeft => crediteur; <=> schuldenaar

Gast

Hoewel het punt duidelijk al is; je hebt het verkeerde woord opgezocht.

schuld (de ~, ~en)
1 bedrag dat men betalen moet wegens ontvangen dienst of levering <=> bezit
2 verantwoordelijkheid voor wat men verkeerd gedaan heeft of juist heeft nagelaten <=> onschuld

Een lening is wat anders dan een schuld. Op het moment dat je de afspraken over een lening niet nakomt wordt het een schuld. De bank is daarom wel leningverstrekker, crediteur ook, preferent crediteur zelfs, maar geen schuldeiser. Tenminste, eerst niet, nu wel. Het aantal crediteuren is daarmee niet toegenomen, het aantal schuldeisers wel. Maar voor de financiële positie van alle betrokkenen maakt het niks uit.

Gast

Dus zolang jij netjes je hypotheeklasten betaalt, en aan het einde van het jaar bij je belastingaangifte moet je invullen hoe groot je "eigenwoningschuld" is, dan vul jij ook nul in? Immers, het is geen schuld.
Een lening is wat anders dan een schuld.
Ach, jij bent zeker verkoper bij Frisia, Becam of een creditcardmaatschappij?

Vraagje aan Piet

Ongelezen bericht door Vraagje aan Piet »

Maar Piet, waarom hebben jullie al deze onterechte uitgaves toegestaan? Ik feite geef je hier jou medeplichtigheid toe aan deze hele zaak.

Pier

Ongelezen bericht door Pier »

Ik moet toegeven dat ik er een aardige snabbel aan over gehouden heb.

Piet

Gezocht: mensen die ook zijn benadeeld door Jurgen Weber.
Het is een tijd stil geweest, maar het onderzoek naar Jurgen Weber is weer heropend.
Ben jij ook slachtoffer van deze oplichter en heb je nog geld tegoed van hem?
Mail naar [email protected] voor meer informatie.

Groeten,
Piet

Gesloten