Pagina 1 van 1
ING-storting klopt niet
Geplaatst: 14 jan 2021 10:02
door NajG
Ik stort al jaren bij de ING geld verkregen vanuit mijn onderneming en heb voor het eerst meegemaakt dat het gestorte bedrag niet klopt. Het gaat om een tekort van €550 en ik ben in shock dat zoiets kan gebeuren en dat de ING na 2 dagen laat weten dat het is onderzocht en er niks moet ontbreken! Dat is toch bizar! Ik ben 100% zeker van mijn zaak, maar hoe kan er nou binnen 2 dagen worden vastgesteld dat de ING gelijk heeft en dat het gestorte bedrag wel klopt?
Ik ga natuurlijk in hoger beroep, maar ik wilde weten wie nog meer recent hiermee te maken heeft gehad en hoe het is opgelost?
Graag lees ik jullie bruikbare tips en adviezen!
Re: ING-storting klopt niet
Geplaatst: 14 jan 2021 16:11
door Moneyman
NajG schreef: ↑14 jan 2021 10:02
Ik ben 100% zeker van mijn zaak, maar hoe kan er nou binnen 2 dagen worden vastgesteld dat de ING gelijk heeft en dat het gestorte bedrag wel klopt?
Da's niet zo moeilijk lijkt mij. Kwestie van het saldo van de kasrol vergelijken met het daadwerkelijk aanwezige bedrag.
Re: ING-storting klopt niet
Geplaatst: 14 jan 2021 17:08
door grun
Ik heb wel eens iets dergelijks meegemaakt met een ING automaat, weliswaar geen stortingskast maar een pinapparaat. Vanwege de veiligheid zijn alle systemen meervoudig uitgevoerd. ING kan op afstand de automaat uitlezen en controleren, maar in het apparaat zelf zit ook nog een printer zoals bij een kassarol. Die kan bij een betwist bedrag alsnog uitgelezen worden, maar dan ter plaatse. Daarvoor moet een medewerker komen om de automaat te openen en dat gebeurt niet dagelijks maar volgens een bepaald schema.
Dit alles is mij uitgelegd door de klantenservice van de ING. Enfin, na een tijdje kreeg ik het bedrag alsnog en 5 euro extra voor het ongemak.
Re: ING-storting klopt niet
Geplaatst: 14 jan 2021 17:29
door NeoDutchio
Hoe doet u de stortingen, persoonlijk bij een stortingsapparaat, of via een een sealbag of stortkluis? In de laatste 2 gevallen hebt u een doordruk wat er in de sealbag of kluis is gedaan voordat deze dicht is gegaan.
De manier van behandeling is afhankelijk van de manier van storten.
Re: ING-storting klopt niet
Geplaatst: 15 jan 2021 16:49
door bronne
Ik had ook het ook meegemaakt dat het geld niet klopt wat je stort. De pinautomaat telt de helft van je geld niet waardoor je een tekort komt. Al meld je het bij de kassa, Ze kunnen niets voor je doen omdat je geen bewijs heb. Daarom zal ik nooit meer geld storten bij de ING. Bij de ABN AMRO pinautomaat gaat het wel goed heb ik opgemerkt.