Terugbetaling ticket Brussels Airlines
Geplaatst: 27 jan 2021 14:59
22 maart 2020 zouden ik en mijn medereiziger terugvliegen van Banjul (Gambia) naar Brussel. Deze vlucht werd echter op 19 maart geannuleerd door BA, dus moesten wij zelf maar zien hoe terug te komen.
Hierna veel gebeld en gemaild met BA, met als resultaat dat we amper wat terugkrijgen. (Zie de laatste mail die ik aan BA gestuurd heb)
Mijn vraag is of hier nog iets aan te doen is!
Laura Spoelder
Geachte heer/mevrouw,
Uw terugbetalingsregeling stelt mij (ticketnummer/boekingsreferentie NHDTAW) en mijn medereiziger xx
(ticketnummer/boekingsreferentie NFITET) zeer teleur! Op 19 maart 2020 ontvingen wij een mail van u, dat onze vlucht SN224 op 22 maart gecanceld was tot in ieder geval 19 april 2020 zonder ook maar enige mededeling hoe nu verder. Wij hebben gelukkig zelf een ticket via Tuifly kunnen regelen ( voor een veel te hoge prijs), maar Brussels Airlines heeft ons op geen enkele manier geholpen!
De kosten voor de tickets waren 2x €403,20 en 2x €voor een stoelreservering (gemaakt op 18 maart 2020! BA moest toen al hebben geweten dat de vlucht niet door zou gaan!
In totaal krijg ik nu dus €57, 84 terug . Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat we per ticket ook de helft van het basistarief en de internationale toeslag terug krijgen, te weten €164,50 ! Wij hebben nl. zelf niet geannuleerd, maar BA heeft dit gedaan! Zouden wij zelf geannuleerd hebben, dan zouden wij de terugbetalingsregeling snappen, maar dat is dus niet het geval! Nogmaals: B.A. heeft zelf geannuleerd!!! Ook de betaalde € 25,- voor de tweede stoel ontbreekt!
In Nederland heb ik verscheidene malen contact gehad met de klantenservice (09/06,07/07,11/09,04/11.25/11) en ook met uw Facebook klantenservice. Er werd mij gezegd (in juli) dat een voucher geven niet mogelijk was, omdat het om een enkele reis ging, dus stelde de medewerker van uw klantenservice teruggave voor. Ook de teruggave van het ticket van mevrouw xx kon via mijn mastercard verrekend worden. In een ander gesprek werd mij verzekerd het terug te betalen geld voor eind oktober op mijn rekening zou staan! En zo werden er dus allerlei beloftes gedaan!
Wij zijn dus zeer teleurgesteld in de afwikkeling van BA en verzoeken u om de door ons betaalde kosten voor de helft van het ticket, alsmede de kosten voor de stoelreservering voor mevrouw xx, zoals boven beschreven, alsnog te vergoeden!
Ik kom dan uit op een teruggave van 2x 164,50+ 57,84 (stoel en luchthaventaks ticket NFITET)=€386,84
Hierna veel gebeld en gemaild met BA, met als resultaat dat we amper wat terugkrijgen. (Zie de laatste mail die ik aan BA gestuurd heb)
Mijn vraag is of hier nog iets aan te doen is!
Laura Spoelder
Geachte heer/mevrouw,
Uw terugbetalingsregeling stelt mij (ticketnummer/boekingsreferentie NHDTAW) en mijn medereiziger xx
(ticketnummer/boekingsreferentie NFITET) zeer teleur! Op 19 maart 2020 ontvingen wij een mail van u, dat onze vlucht SN224 op 22 maart gecanceld was tot in ieder geval 19 april 2020 zonder ook maar enige mededeling hoe nu verder. Wij hebben gelukkig zelf een ticket via Tuifly kunnen regelen ( voor een veel te hoge prijs), maar Brussels Airlines heeft ons op geen enkele manier geholpen!
De kosten voor de tickets waren 2x €403,20 en 2x €voor een stoelreservering (gemaakt op 18 maart 2020! BA moest toen al hebben geweten dat de vlucht niet door zou gaan!
In totaal krijg ik nu dus €57, 84 terug . Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat we per ticket ook de helft van het basistarief en de internationale toeslag terug krijgen, te weten €164,50 ! Wij hebben nl. zelf niet geannuleerd, maar BA heeft dit gedaan! Zouden wij zelf geannuleerd hebben, dan zouden wij de terugbetalingsregeling snappen, maar dat is dus niet het geval! Nogmaals: B.A. heeft zelf geannuleerd!!! Ook de betaalde € 25,- voor de tweede stoel ontbreekt!
In Nederland heb ik verscheidene malen contact gehad met de klantenservice (09/06,07/07,11/09,04/11.25/11) en ook met uw Facebook klantenservice. Er werd mij gezegd (in juli) dat een voucher geven niet mogelijk was, omdat het om een enkele reis ging, dus stelde de medewerker van uw klantenservice teruggave voor. Ook de teruggave van het ticket van mevrouw xx kon via mijn mastercard verrekend worden. In een ander gesprek werd mij verzekerd het terug te betalen geld voor eind oktober op mijn rekening zou staan! En zo werden er dus allerlei beloftes gedaan!
Wij zijn dus zeer teleurgesteld in de afwikkeling van BA en verzoeken u om de door ons betaalde kosten voor de helft van het ticket, alsmede de kosten voor de stoelreservering voor mevrouw xx, zoals boven beschreven, alsnog te vergoeden!
Ik kom dan uit op een teruggave van 2x 164,50+ 57,84 (stoel en luchthaventaks ticket NFITET)=€386,84