LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Chubb European Group, bekend?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
DaphiieVanhaften
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 15:41

Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door DaphiieVanhaften »

Hallo iedereen,
Hebben jullie ook zulke problemen met Chubb European Group dit is een telefoon verzekering die via tmobile loopt doe dit niet !!
Ik heb het gehele jaar dat ik verzekerd ben gezeik met dit bedrijf, al meerdere malen gebeld welke dag ik mijn salaris heb maar ze luisteren niet ernaar ze sturen mij de 22ste een berichtje en dan heb ik 3 dagen tijd om het te betalen en vervolgens krijg ik gelijk een incasso bureau op mijn dak of ik effe 54 euro wil betalen voor een rekening die eigenlijk 18 was. Dit is mijn laatste betaal termijn en ik heb pas rond de 27ste mijn salaris en het is bijna iedere maand dat ik dat incassobureau moet betalen met veel meer geld echt belachelijk dat ze dat zo regelen als ik al meedere malen heb aangegeven dat ik dan pas mijn salaris heb en kan betalen. Ben het nu zo zat.......hoop dat jullie me tips kunnen geven

Cro
Berichten: 2081
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zie eigenlijk ook niet wat dat bedrijf moet met het gegeven dat jij op x datum je salaris krijgt, jij zal het bedrijf moeten betalen op het moment van betaling dat jullie overeen gekomen zijn bij het aangaan van de overeenkomst, niet op de datum dat jij toevallig je salaris krijgt.

Echter lijken incasso kosten na een paar dagen me ook niet rechtsgeldig. Normaal gesproken horen daar nog wat stappen tussen te zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12345
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u dit al in een supermarkt geprobeerd? De hele maand spullen kopen en pas op het einde van de maand willen betalen. Gaat niet lukken, Hetzelfde met de huur/hypotheek, zorgverzekering, nuts, telefoon, enz. Er moet betaald worden op het moment dat de factuur komt. Dat u uw huishoudboekje niet op orde hebt is niet de schuld van de ander.

Wellicht is een goedkopere toestel zonder verzekering passender bij uw budget.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door kuklos »

1) De incassokosten zijn veel te hoog, buitensporig.
2) Zet een deel van je salaris opzij voor de verzekeringskosten. Dan maakt het niet uit dat je later je salaris krijgt dan dat je de verzekering moet betalen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door thecure »

En verzeker geen dingen die je zelf ook gewoon kunt betalen. Een nieuwe mobiel heb je ook voor 200 euro.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
27 jan 2021 18:34
1) De incassokosten zijn veel te hoog, buitensporig.
Incassokosten zijn gewoon conform wat ze mogen zijn. Ze zijn zelfs lager dan het standaard tarief van EUR 40,00
kuklos schreef:
27 jan 2021 18:34
2) Zet een deel van je salaris opzij voor de verzekeringskosten. Dan maakt het niet uit dat je later je salaris krijgt dan dat je de verzekering moet betalen.
En de verzekeraar hoeft natuurlijk geen rekening te houden met TS zijn salaris. Je kunt het bedrag toch gewoon apart houden, je weet dat het elke maand komt.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door bupaul »

De verzekering gaat in op het moment can aanschaf. Dat wil je zelf toch, de betaling loopt dan natuurlijk ook vanaf die datum. Wanneer salaris gestort wordt is niet van belang.
Overigens heb ik al vele jaren met meerdere telefoons tegelijk bij hun verzekeringen gehad en nog nooit problemen.

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

Meteen een andere verzekeraar nemen .Wel oppassen met AON want die heeft ook smerige streken!

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door Duc »

Ik snap het verhaal niet. Je weet dat er elke maand op een bepaald datum iets afgeschreven wordt. Ongeacht wanneer je salaris binnenkomst. Pakweg, huur, verzekeringen, energie. Dan zorg je toch dat het totaal aan al die bedragen opgeteld op je rekening blijven staan. Dit heet vaste lasten. Als je deze vaste lasten van je loon aftrekt is wat overblijft het bedrag wat je kunt uitgeven. Alhoewel ik een deel ervan op de spaarrekening (achter de hand houden) zou zetten. Zoals ik jou klacht lees lijkt het alsof je de dag nadat je salaris binnenkomst alles uitgeeft. Maak een schema wanneer wat eraf gehaald wordt zodat je overzicht ofwel inzicht in je financiën krijgt. Dus geef anderen niet de schuld van dit soort problemen maar kijk eerst eens wat je zelf veroorzaakt.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je nog geen E 18,00 hebt om de rekening te betalen, maar later bij herhaling wel E 54,00 dan heb je je financiën niet op orde.
Chubb daarvan de schuld geven komt wat vreemd over.

J. Deltoer
Berichten: 3120
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vreselijk dat bedrijf Chubb. Werkelijk ongeloofelijk dat ze hun administratie niet zodanig willen inrichten dat ze rekening houden met wanneer u uw salaris ontvangt. Ik zal dankzij uw melding hier zeker geen produkten van die Chubb bestellen, dat zal ze leren.

Justmeagain
Berichten: 542
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik snap sowieso niet waarom je (in dit geval) een telefoon verzekerd voor ruim 200 euro per jaar. Je betaalt niet alleen de schade naar na 2 haar verzekeren een knappe nieuwe telefoon.
Kop een Telefoon van 200 euro die verdien je dus binnen een jaar terug.

Naar goed we zeggen altijd verzeker datgene wat je zelf niet kunt dragen en dat heeft u duidelijk goed gedaan.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door BL2 »

Of koop gewoon een nette tweedehands telefoon op Marktplaats. Is voor de verkopers ook wel eens leuk, gewoon een koper uit Nederland !

sake1987

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door sake1987 »

BL2 schreef:
01 feb 2021 09:06
Of koop gewoon een nette tweedehands telefoon op Marktplaats. Is voor de verkopers ook wel eens leuk, gewoon een koper uit Nederland !
For me Son in Nigeria.

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
27 jan 2021 19:21
kuklos schreef:
27 jan 2021 18:34
1) De incassokosten zijn veel te hoog, buitensporig.
Incassokosten zijn gewoon conform wat ze mogen zijn. Ze zijn zelfs lager dan het standaard tarief van EUR 40,00
Bij een mislukte afschrijving direct incassokosten in rekening brengen is gewoon onzin.
sylvesterb schreef:
27 jan 2021 19:21
kuklos schreef:
27 jan 2021 18:34
2) Zet een deel van je salaris opzij voor de verzekeringskosten. Dan maakt het niet uit dat je later je salaris krijgt dan dat je de verzekering moet betalen.
En de verzekeraar hoeft natuurlijk geen rekening te houden met TS zijn salaris. Je kunt het bedrag toch gewoon apart houden, je weet dat het elke maand komt.
Ik heb nooit gezegd dat de verzekeraar daar rekening mee hoeft te houden, ik heb gezegd dat TS haar eigen geld beter moet beheren zodat het systeem van de verzekeraar geen probleem zal vormen omdat ze dan toch voldoende geld op haar bank heeft staan.

Moneyman
Berichten: 30227
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
03 feb 2021 08:38
sylvesterb schreef:
27 jan 2021 19:21
kuklos schreef:
27 jan 2021 18:34
1) De incassokosten zijn veel te hoog, buitensporig.
Incassokosten zijn gewoon conform wat ze mogen zijn. Ze zijn zelfs lager dan het standaard tarief van EUR 40,00
Bij een mislukte afschrijving direct incassokosten in rekening brengen is gewoon onzin.
Dat klopt natuurlijk. Maar dat maakt niet dat ze (te) buitensporig hoog zijn. Dat is namelijk niet het geval.

alfatrion
Berichten: 21927
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door alfatrion »

DaphiieVanhaften schreef:
27 jan 2021 15:46
Dit is mijn laatste betaal termijn en ik heb pas rond de 27ste mijn salaris en het is bijna iedere maand dat ik dat incassobureau moet betalen met veel meer geld echt belachelijk dat ze dat zo regelen als ik al meedere malen heb aangegeven dat ik dan pas mijn salaris heb en kan betalen. Ben het nu zo zat.......hoop dat jullie me tips kunnen geven
De bedragen die je hebt betaald aan incassokosten zijn onverschuldigd betaald. Uitgaande van 23 termijnen heb je €920,- onverschuldigd betaald. Ik zou dat terugvorderen. Als motivatie kun je de werkwijze van dit bedrijf duiden. Zorg ook voor bewijs! In ieder geval van deze keer, maar liefst alle communicatie. Er geld een verjaringstermijn van vijf jaar.

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door JozJan »

Dat kun je niet zeggen zonder alle feiten te kennen. Ik krijg de indruk dat TS denkt de rekening van de 22e op de 27e te betalen, maar dat Chubb de betaling op de 27e registreert als betaling van de termijn van de maand daarvoor.

alfatrion
Berichten: 21927
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De feiten:
- TS geeft informatie over de correspondentie die ze ontvangt.
- TS ontvangt op de 22e een bericht dat ze drie dagen de tijd heeft om de rekening te betalen. En daarna meteen de incassokosten moet betalen.
- TS geeft niet aan dat ze een veertiendaagse aanmaning ontvangt.
- TS geeft aan dat ze iedere maand de incassokosten heeft betaald.

Op basis van het bovenstaande ga ik er vanuit dat TS geen correcte veertiendaagse aanmaning ontvangt. Daaruit volgt dat er geen incassokosten verschuldigd zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12345
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Chubb European Group, bekend?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
03 feb 2021 15:07
De feiten:
- TS geeft informatie over de correspondentie die ze ontvangt.
- TS ontvangt op de 22e een bericht dat ze drie dagen de tijd heeft om de rekening te betalen. En daarna meteen de incassokosten moet betalen.
- TS geeft niet aan dat ze een veertiendaagse aanmaning ontvangt.
- TS geeft aan dat ze iedere maand de incassokosten heeft betaald.

Op basis van het bovenstaande ga ik er vanuit dat TS geen correcte veertiendaagse aanmaning ontvangt. Daaruit volgt dat er geen incassokosten verschuldigd zijn.
Kent u 1 bedrijf die een betalingstermijn van 3 dagen hanteerd? Bij Chubb kan je enkel per automatische incasso betalen. Mocht dit niet lukken krijg je een herinnering. Blijft betaling daarna nog uit, dan krijg je extra kosten.
Of TS loopt structureel een maand achter, of TS is altijd te laat met betalen. Feit is dat TS zich niet aan de betalingstermijn houdt.

Gesloten