Pagina 1 van 1

PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 10:50
door 10021AbraCa
Via PostNL verzond ik op 23 november voor EUR 29,30 een pakketje met een nepartikel (factuurwaarde US$ 37,79) retour naar de leverancier in China.


Via track&trace zie ik dat het pakket op 7 december wordt ingeklaard in China, daarna blijft het stil.
De leverancier houdt zich ook stil want pas als het pakket bij hem arriveert zal hij mij de aankoopkosten vergoeden.
Hij doet dit omdat ik de betaling deed via Paypal die mij aankoopbescherming bood tot medio januari.
Paypal sluit zijn account als hij mij niet betaalt, zij vergoedden mijn verzendkosten.

Desgevraagd zegt PostNL niets voor mij te kunnen doen: "Wij hebben geen contacten bij de Chinese douane."
De medewerker stelt voor dat ik de leverancier contact laat opnemen met het douanekantoor.
Ik weet dat hij daar geen belang bij heeft en vind het onacceptabel dat ik voor PostNL een storing moet zien op te lossen.
Door de houding van PostNL lijd ik schade terwijl ik betaalde voor verzending èn aflevering van het pakketje.

Vragen:
1. heeft PostNL een resultaat- of een inspanningsverplichting?
2. welke mogelijkheden heb ik om mijn schade te verhalen op PostNL?

https://www.internationalparceltracking ... N/361000

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 11:02
door sake1987
Ben bang dat u uw nepartikel ter waarde 37,97 en uw 29.30 euro kwijt bent.
Het kost u vrij veel stress en boosheid, dus u moet heel principieel zijn om door te zetten. Maar wie weet gaat post.nl overstag?
Had u bij een Chinese site dit artikel besteld?

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 11:18
door Nijogeth
Je weet dat Postnl waarschijnlijk geen terugkoppeling krijgt op de track en tracé vanuit China? Andersom krijg je ook geen meldingen vanuit China als iets hier moet komen. Tenminste, ik niet, ik krijg pas de melding als het in Nederland is aangemeld.

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 12:01
door kokka
waarom zou je in hemelsnaam 29.70 betalen om 31.16 terug te krijgen??? voor anderhalve euro had ik toch die moeite niet gedaan.
ik heb ook hele sterke principes, dit vind ik in principe zonde van de tijd en inspanning.

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 12:02
door sake1987
Nijogeth schreef:
29 jan 2021 11:18
Je weet dat Postnl waarschijnlijk geen terugkoppeling krijgt op de track en tracé vanuit China? Andersom krijg je ook geen meldingen vanuit China als iets hier moet komen. Tenminste, ik niet, ik krijg pas de melding als het in Nederland is aangemeld.
Wel als je rechtstreeks bij Aliexpress besteld.

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 12:08
door Nijogeth
Dan krijg je dat via AliExpress, niet via PostNL, toch? Bij Wish werkt dat bijvoorbeeld ook zo. Daar kan ik zien hoe de status, maar pas in Nederland krijg ik een melding van PostNL.

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 13:56
door J. Deltoer
Je zpu ook een deurwaarder die momenteel tijd over heeft op die Douane af kunnen sturen. Dat zal ze leren. Kost wel wat, maar voor principes moet je wat over hebben.

Re: PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan

Geplaatst: 29 jan 2021 14:00
door Bob Schurkjens
Geadresseerde kan de zending gewoon ontvangen hebben. Ik lees een hoop aannames.