PostNL laat mijn pakket aan Chinese grens staan
Geplaatst: 29 jan 2021 10:50
Via PostNL verzond ik op 23 november voor EUR 29,30 een pakketje met een nepartikel (factuurwaarde US$ 37,79) retour naar de leverancier in China.
Via track&trace zie ik dat het pakket op 7 december wordt ingeklaard in China, daarna blijft het stil.
De leverancier houdt zich ook stil want pas als het pakket bij hem arriveert zal hij mij de aankoopkosten vergoeden.
Hij doet dit omdat ik de betaling deed via Paypal die mij aankoopbescherming bood tot medio januari.
Paypal sluit zijn account als hij mij niet betaalt, zij vergoedden mijn verzendkosten.
Desgevraagd zegt PostNL niets voor mij te kunnen doen: "Wij hebben geen contacten bij de Chinese douane."
De medewerker stelt voor dat ik de leverancier contact laat opnemen met het douanekantoor.
Ik weet dat hij daar geen belang bij heeft en vind het onacceptabel dat ik voor PostNL een storing moet zien op te lossen.
Door de houding van PostNL lijd ik schade terwijl ik betaalde voor verzending èn aflevering van het pakketje.
Vragen:
1. heeft PostNL een resultaat- of een inspanningsverplichting?
2. welke mogelijkheden heb ik om mijn schade te verhalen op PostNL?
https://www.internationalparceltracking ... N/361000
Via track&trace zie ik dat het pakket op 7 december wordt ingeklaard in China, daarna blijft het stil.
De leverancier houdt zich ook stil want pas als het pakket bij hem arriveert zal hij mij de aankoopkosten vergoeden.
Hij doet dit omdat ik de betaling deed via Paypal die mij aankoopbescherming bood tot medio januari.
Paypal sluit zijn account als hij mij niet betaalt, zij vergoedden mijn verzendkosten.
Desgevraagd zegt PostNL niets voor mij te kunnen doen: "Wij hebben geen contacten bij de Chinese douane."
De medewerker stelt voor dat ik de leverancier contact laat opnemen met het douanekantoor.
Ik weet dat hij daar geen belang bij heeft en vind het onacceptabel dat ik voor PostNL een storing moet zien op te lossen.
Door de houding van PostNL lijd ik schade terwijl ik betaalde voor verzending èn aflevering van het pakketje.
Vragen:
1. heeft PostNL een resultaat- of een inspanningsverplichting?
2. welke mogelijkheden heb ik om mijn schade te verhalen op PostNL?
https://www.internationalparceltracking ... N/361000