LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mega-wespen
Mega-wespen
Wij wonen in Helmond (Noord-Brabant) en hebben hier met de hele straat last van mega-wespen (wel 6 tot 8 cm groot!) Weet iemand hier iets meer over... is het een plaag? Heb er namelijk nog niets over gelezen of gehoord...
Re: Mega-wespen
Het is een Gelderse wespenkolonie! Heb er iets over gelezen op het net. Ze trekken nu naar het zuiden en bezorgen veel overlast. Dus berg je maar want je hebt het nog niet gehad. Vanaf half augustus zijn ze trouwens het meest agressief! Sterkte!
Tjee, dus er staat ons nog wat te wachten! Ben er ook nog eens allergisch voor... durf de ramen niet meer open te zetten! En het ergste is... m'n hond probeert ze te vangen... die beesten vliegen best sloom dus dat gaat 'r nog weleens lukken. Wil niet weten wat er dan gebeurd...!
Is dit serieus? Ik kan mij hier helemaal niets bij voorstellen. Waar komen die wespen oorspronkelijk vandaan?(wel 6 tot 8 cm groot!)
Dat heb ik ook begrepen. Maar dan moet er toch ergens een mutatie hebben plaatsgevonden. Ik moet er niet aan denken, zulke joekels.
Het is helaas echt waar Marloes.... Gisterenavond vloog er weer een tegen de raam (alsof er een vogel tegenaan knalt!). Toen hebben we hem eens goed kunnen bekijken nu hij aan de andere kant van het glas zat... Nou, echt ongelooflijk.. dat lijf klopt gewoon en die poten! (met van die weerhaken eraan!) Echt om van te griezelen... hoop dat we er snel vanaf zijn!
Mutatie heeft ook in Gelderland plaatsgevonden.
Het heeft 1 voordeel. Na 1x steken doen ze ut niet meer.
Het heeft 1 voordeel. Na 1x steken doen ze ut niet meer.
Gast, hoe hebben ze in Godsnaam dan zo groot kunnen worden?? Waar kan ik er meer over lezen?
Komt er een nieuwe film over mega-wespen uit of zo?.
Is het net zo iets als destijds Birds?
Het is echt een ongelovelijk verhaal.
En in welk gebied van Gelderland zitten ze dan?.
Ik woon ook in Gelderland, nou ik heb dit jaar uberhaupt bijna geen wesp gezien.
Wel veel mieren.
Is het net zo iets als destijds Birds?
Het is echt een ongelovelijk verhaal.
En in welk gebied van Gelderland zitten ze dan?.
Ik woon ook in Gelderland, nou ik heb dit jaar uberhaupt bijna geen wesp gezien.
Wel veel mieren.
Even navraag gedana bij Aladin:
Vraag gebruiker: Bestaan er wespen van 6 - 8 cm ?
Antwoord 1: Beste Henk,
Bedankt voor het stellen van uw vraag aan al@din.
Volgens onderstaande site bestaan er meer dan 10.000 soorten wespen.
<http://www.gardensafari.net/first/wespen.htm>
Na enig onderzoek blijkt in Nederland de grootste wesp de
reuzenhoutwesp te zijn deze kan 4 cm groot worden.
Meer informatie kunt u krijgen bij het natuurmuseum in Tilburg.
<http://www.natuurmuseumbrabant.nl/>
6-8 cm lijkt me derhalve wat overdreven
Groeten,
Henk
Wij hopen dat wij uw vraag hiermee naar tevredenheid hebben afgehandeld.
Met vriendelijke groeten, al@din, de persoonlijke vraagbaak van de openbare
bibliotheken in Nederland.
Vraag gebruiker: Bestaan er wespen van 6 - 8 cm ?
Antwoord 1: Beste Henk,
Bedankt voor het stellen van uw vraag aan al@din.
Volgens onderstaande site bestaan er meer dan 10.000 soorten wespen.
<http://www.gardensafari.net/first/wespen.htm>
Na enig onderzoek blijkt in Nederland de grootste wesp de
reuzenhoutwesp te zijn deze kan 4 cm groot worden.
Meer informatie kunt u krijgen bij het natuurmuseum in Tilburg.
<http://www.natuurmuseumbrabant.nl/>
6-8 cm lijkt me derhalve wat overdreven
Groeten,
Henk
Wij hopen dat wij uw vraag hiermee naar tevredenheid hebben afgehandeld.
Met vriendelijke groeten, al@din, de persoonlijke vraagbaak van de openbare
bibliotheken in Nederland.
Bladiebla,
Heb je nog zo,n wesp.
Ik zou ermee naar een tv. zender gaan
SBS.6 bijvoorbeeld.
Is toch nieuws?
Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Angstaanjagend gewoon.
Heb je nog zo,n wesp.
Ik zou ermee naar een tv. zender gaan
SBS.6 bijvoorbeeld.
Is toch nieuws?
Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Angstaanjagend gewoon.
In welke plaats in Gelderland komen die Mega-wespen dan vandaan.
Het zal best waar zijn, maar ik vind het zo ongelovelijk.
En dat je zoiets dan niet op het nieuws hoort.
En waarom trekken ze speciaal naar het Zuiden?
Gewone wespen vind ik al niks laat staan van die joekels.
Bah.
Het zal best waar zijn, maar ik vind het zo ongelovelijk.
En dat je zoiets dan niet op het nieuws hoort.
En waarom trekken ze speciaal naar het Zuiden?
Gewone wespen vind ik al niks laat staan van die joekels.
Bah.
Ongelooflijk, daar hebben we Bekkum weer met een opmerking die nergens op slaat. Wat maakt het nu uit waar die krengen vandaan komen???? Uit welke plaats?? Lekker belangrijk!!! Als je vroeger met biologie een beetje had opgelet dan had je geweten dat dit type wesp altijd naar hij zuiden trekt, de warmte tegemoet. Dus ja, als dit een normaal verschijnsel is hoeft het ook niet op het nieuws te komen. Misschien een speciaal Bekkum-journaaltje ontwikkelen waarin alles tot in den treuren wordt uitgelegd????
Ik moet zeggen, de allereerste die we binnen hadden zitten, zo'n 3 weken geleden, was echt (niet overdreven) wel zo'n 7 cm groot! We waren er allemaal zo van geschrokken dat we niet wisten hoe snel we dat beest plat moesten meppen! Daarna hadden we een paar wat kleinere maar gisteren vloog er dus weer zo'n knoepert tegen de raam! Zou er inderdaad eens een moeten vangen... maar die beesten zijn zo agressief als de pest.. ze vallen je echt aan! Dus het enige wat we kunnen doen op dit moment is rennen en de deuren en ramen dicht!
Trouwens, er klonk hier zojuist een enorme knal.. de ramen trilden er van. Volgens mij is er ergens een explosie geweest... dat zien we vanavond dan wel weer op het nieuws!
Wat een sensatie in Helmond, hè?
Trouwens, er klonk hier zojuist een enorme knal.. de ramen trilden er van. Volgens mij is er ergens een explosie geweest... dat zien we vanavond dan wel weer op het nieuws!
Wat een sensatie in Helmond, hè?
Ik zei een tijdje terug al dat dit type juist nu agressief gaat worden, dus pas maar op!
Gast van 13.04 uur reageer eens met een naam en kom zelf eens met een zinnige reactie.