Terugbetaling Tele2
Geplaatst: 06 feb 2021 13:25
Op 14 januari heb ik een nieuwe telefoon besteld bij Tele2, de Samsung galaxy s21. Op de website ging er iets fout, waardoor er een spookorder in het systeem kwam en ik hem niet kon bestellen. Na telefonisch contact gehad met de verkoop afdeling, hebben zij handmatig een bestelling geplaatst en die heb ik meteen betaald, € 752,83. Een uur later krijg ik een dubbele bevestiging, dat ze mijn telefoon komen leveren, de spookorder is ineens doorgezet.
15 januari gebeld met de klantenservice om deze verkeerde bestelling te annuleren, maar de medewerker aan de telefoon annuleert per ongeluk de reeds betaalde bestelling. Zij kan dit niet meer terugdraaien, en zet meteen de terugbetalingsprocedure in werking, maximaal 14 dagen geeft zij aan.
Na 15 dagen, zaterdag 30 januari neem ik contact op omdat er nog geen teruggestort is. Ze medewerker vertelt dat het weekend wellicht de boosdoener kan zijn, en als ik het maandag nog niet heb, moet ik weet contact opnemen.
Dinsdags 2 februari, een medewerker zegt dat hij een spoedprocedure gaat starten, 2-3 dagen en dan heb ik geld. Geen verrassing, vrijdag geen geld. Ik heb wederom gebeld en er wordt mij vertelt dat er dinsdag een storing is geweest is het terugbetalingssysteem. En dat ik dus gewoon moet wachten.
Inmiddels zijn we zo'n 22 dagen na annulering, terwijl de wettelijke terugbetalingstermijn 14 dagen is als ik het goed heb. Het forum van tele2 staat vol met berichten van mensen die hun geld niet teruggestort krijgen en beloftes dat het binnen een dag geregeld wordt.
Mijn vraag:
Kan je als consument iets anders doen om Tele2 haar verplichtingen na te laten komen? En zoja wat dan?
15 januari gebeld met de klantenservice om deze verkeerde bestelling te annuleren, maar de medewerker aan de telefoon annuleert per ongeluk de reeds betaalde bestelling. Zij kan dit niet meer terugdraaien, en zet meteen de terugbetalingsprocedure in werking, maximaal 14 dagen geeft zij aan.
Na 15 dagen, zaterdag 30 januari neem ik contact op omdat er nog geen teruggestort is. Ze medewerker vertelt dat het weekend wellicht de boosdoener kan zijn, en als ik het maandag nog niet heb, moet ik weet contact opnemen.
Dinsdags 2 februari, een medewerker zegt dat hij een spoedprocedure gaat starten, 2-3 dagen en dan heb ik geld. Geen verrassing, vrijdag geen geld. Ik heb wederom gebeld en er wordt mij vertelt dat er dinsdag een storing is geweest is het terugbetalingssysteem. En dat ik dus gewoon moet wachten.
Inmiddels zijn we zo'n 22 dagen na annulering, terwijl de wettelijke terugbetalingstermijn 14 dagen is als ik het goed heb. Het forum van tele2 staat vol met berichten van mensen die hun geld niet teruggestort krijgen en beloftes dat het binnen een dag geregeld wordt.
Mijn vraag:
Kan je als consument iets anders doen om Tele2 haar verplichtingen na te laten komen? En zoja wat dan?