Geen refund vliegticket van D-Reizen
Geplaatst: 06 feb 2021 16:03
03 maart 2020 heb ik 3 tickets naar Sri Lanka geboekt bij D-Reizen. Ik zou met mijn 2 dochters mijn stiefmoeder in Sri Lanka bezoeken. Mijn vader is daar overleden, en ik wilde zien wat hem zo gelukkig maakte aan dit land. Op 13 maart 2020 blijkt er i.v.m. Covid-19 een negatief reisadvies te gelden voor Sri Lanka en hoorde ik, nadat ik zelf contact opnam met D-Reizen, dat onze vlucht was geannuleerd.
Ik ben vervolgens met D-Reizen Bergen op Zoom in overleg getreden om te kijken wat de mogelijkheden waren. Er waren volgens ... van D-Reizen 2 opties, omboeken of een voucher. Omboeken was voor ons geen optie, aangezien mijn dochters niet gelijktijdig vakantie hadden. Ik heb toen bij ... aangegeven dat ik liever een refund wilde. Zij gaf hierop aan dat er nog geen definitieve uitspraken waren over eventuele mogelijke refunds. Zij beloofde mij hierover op de hoogte te houden, deze belofte zijn ze bij D-Reizen niet één keer nagekomen. Steeds heb ik overal zelf achteraan moeten gaan. Ik ben daarnaast zelden zo onbeschoft behandeld als door ... van D-Reizen! Zo vertelde zij bijvoorbeeld lachend “dat zij mij toch geen mes op mijn keel had gezet om bij D-Reizen te boeken”
Uiteindelijk kwam zij met het verhaal dat we directe refund konden krijgen, maar wel een voucher, deze zou een geldigheid hebben van 1 jaar. Wanneer deze niet binnen dat jaar verzilverd zou worden, zou ik automatisch mijn geld terug krijgen. Omdat ik dan, na een lange periode weliswaar, alsnog een refund zou krijgen ben ik hiermee akkoord gegaan en heb ik rustig afgewacht.
Aangezien we nu bijna een jaar verder zijn heb ik afgelopen week weer contact opgenomen met de klantenservice van D-Reizen. Ik werd teruggebeld door de manager van D-Reizen Bergen op Zoom, .... Ik vroeg wanneer ik de refund van de voucher kon verwachten, zij gaf nu aan dat ik helemaal geen geld terug ga krijgen. Als de voucher verloopt (nu ineens na 2 jaar) krijg je geen geld terug. Ik had geen voucher moeten accepteren was haar conclusie! Dit blijken te voorwaarden van Qatar te zijn, en daar mag ik het mee doen. Wat de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij ook zijn, ik heb toch een overeenkomst met D-Reizen anders had ik mijn vlucht wel direct via Qatar geboekt. Maar omdat ik geen rondreis en/of accommodatie heb geboekt bij D-reizen, maar alleen tickets heb ik geen recht op teruggave, aldus ... van D-Reizen. Ik gaf ook aan dat haar collega ... meerdere malen telefonisch heeft bevestigd dat ik na een jaar mijn geld terug zou krijgen, maar dat was volgens ... niet waar. Ook mijn opmerking dat ik verschillende keren zeer onbeschoft ben behandeld door [naam door moderator verwijderd] werd weggewimpeld, want in haar systeem stonden alleen vriendelijke berichten.. Ik word min of meer dus ook nog voor leugenaar uitgemaakt!
Ik raad echt iedereen af om met D-Reizen, en in het bijzonder D-reizen een reis of vlucht te boeken. Zodra ze je geld binnen hebben hoef je geen enkele vorm van service meer te verwachten. Het gaat in mijn geval om duizenden euro`s.
Ik heb overigens alle begrip voor het feit dat de reisorganisaties het moeilijk hebben, maar na een jaar mag je toch je geld wel eens terug verwachten, zo dacht ik tenminste. Het is voor mij nu dan ook meer een principekwestie geworden, de manier waarop ik door de “dames” van D-Reizen Bergen op Zoom ben behandeld e voorgelogen gaat echt alle perken te buiten. Ik zal waar mogelijk [naam door moderator verwijderd] persoonlijk aansprakelijk gaan stellen voor de geleden schade aangezien zij heeft verzuimd de refund aan te vragen. Ik heb hierover reeds contact gehad met een incassobureau. Ook ga ik mijn zaak voorleggen aan mijn rechtsbijstandverzekering en zal ik mijn negatieve ervaring delen met iedereen, zodat dit soort louche praktijken hopelijk voorkomen kunnen worden in de toekomst.
Ik ben vervolgens met D-Reizen Bergen op Zoom in overleg getreden om te kijken wat de mogelijkheden waren. Er waren volgens ... van D-Reizen 2 opties, omboeken of een voucher. Omboeken was voor ons geen optie, aangezien mijn dochters niet gelijktijdig vakantie hadden. Ik heb toen bij ... aangegeven dat ik liever een refund wilde. Zij gaf hierop aan dat er nog geen definitieve uitspraken waren over eventuele mogelijke refunds. Zij beloofde mij hierover op de hoogte te houden, deze belofte zijn ze bij D-Reizen niet één keer nagekomen. Steeds heb ik overal zelf achteraan moeten gaan. Ik ben daarnaast zelden zo onbeschoft behandeld als door ... van D-Reizen! Zo vertelde zij bijvoorbeeld lachend “dat zij mij toch geen mes op mijn keel had gezet om bij D-Reizen te boeken”
Uiteindelijk kwam zij met het verhaal dat we directe refund konden krijgen, maar wel een voucher, deze zou een geldigheid hebben van 1 jaar. Wanneer deze niet binnen dat jaar verzilverd zou worden, zou ik automatisch mijn geld terug krijgen. Omdat ik dan, na een lange periode weliswaar, alsnog een refund zou krijgen ben ik hiermee akkoord gegaan en heb ik rustig afgewacht.
Aangezien we nu bijna een jaar verder zijn heb ik afgelopen week weer contact opgenomen met de klantenservice van D-Reizen. Ik werd teruggebeld door de manager van D-Reizen Bergen op Zoom, .... Ik vroeg wanneer ik de refund van de voucher kon verwachten, zij gaf nu aan dat ik helemaal geen geld terug ga krijgen. Als de voucher verloopt (nu ineens na 2 jaar) krijg je geen geld terug. Ik had geen voucher moeten accepteren was haar conclusie! Dit blijken te voorwaarden van Qatar te zijn, en daar mag ik het mee doen. Wat de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij ook zijn, ik heb toch een overeenkomst met D-Reizen anders had ik mijn vlucht wel direct via Qatar geboekt. Maar omdat ik geen rondreis en/of accommodatie heb geboekt bij D-reizen, maar alleen tickets heb ik geen recht op teruggave, aldus ... van D-Reizen. Ik gaf ook aan dat haar collega ... meerdere malen telefonisch heeft bevestigd dat ik na een jaar mijn geld terug zou krijgen, maar dat was volgens ... niet waar. Ook mijn opmerking dat ik verschillende keren zeer onbeschoft ben behandeld door [naam door moderator verwijderd] werd weggewimpeld, want in haar systeem stonden alleen vriendelijke berichten.. Ik word min of meer dus ook nog voor leugenaar uitgemaakt!
Ik raad echt iedereen af om met D-Reizen, en in het bijzonder D-reizen een reis of vlucht te boeken. Zodra ze je geld binnen hebben hoef je geen enkele vorm van service meer te verwachten. Het gaat in mijn geval om duizenden euro`s.
Ik heb overigens alle begrip voor het feit dat de reisorganisaties het moeilijk hebben, maar na een jaar mag je toch je geld wel eens terug verwachten, zo dacht ik tenminste. Het is voor mij nu dan ook meer een principekwestie geworden, de manier waarop ik door de “dames” van D-Reizen Bergen op Zoom ben behandeld e voorgelogen gaat echt alle perken te buiten. Ik zal waar mogelijk [naam door moderator verwijderd] persoonlijk aansprakelijk gaan stellen voor de geleden schade aangezien zij heeft verzuimd de refund aan te vragen. Ik heb hierover reeds contact gehad met een incassobureau. Ook ga ik mijn zaak voorleggen aan mijn rechtsbijstandverzekering en zal ik mijn negatieve ervaring delen met iedereen, zodat dit soort louche praktijken hopelijk voorkomen kunnen worden in de toekomst.