Winkel regelt de retour, wie is verantwoordelijk?
Geplaatst: 10 feb 2021 14:14
Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar drie producten in een winkel gekocht. De winkel biedt een zichtperiode van 120 dagen en ik heb binnen die periode besloten dat ik de producten niet wil houden. Ik heb ze retour gemeld en de winkel heeft DHL opdracht gegeven om de producten hier op te komen halen. Zo gezegd, zo gedaan. DHL heeft ze meegenomen. Nu is DHL één van die producten kwijtgeraakt in het proces. Bij wie ligt nu de verantwoordelijkheid hiervoor? In principe ben ik als consument verantwoordelijk voor het retourneren, maar aangezien de winkel de vervoerder opdracht heeft gegeven het op te halen ben ik niet degene die een overeenkomst met die vervoerder heeft.
Ik heb vorig jaar drie producten in een winkel gekocht. De winkel biedt een zichtperiode van 120 dagen en ik heb binnen die periode besloten dat ik de producten niet wil houden. Ik heb ze retour gemeld en de winkel heeft DHL opdracht gegeven om de producten hier op te komen halen. Zo gezegd, zo gedaan. DHL heeft ze meegenomen. Nu is DHL één van die producten kwijtgeraakt in het proces. Bij wie ligt nu de verantwoordelijkheid hiervoor? In principe ben ik als consument verantwoordelijk voor het retourneren, maar aangezien de winkel de vervoerder opdracht heeft gegeven het op te halen ben ik niet degene die een overeenkomst met die vervoerder heeft.