Rentcompany, borgsom laptops
Geplaatst: 10 feb 2021 15:13
Best Forum,
Mijn zoon en dochter hebben beiden via hun respectievelijke middelbare scholen de mogelijkheid gekregen om laptops voor school te kopen en/of huren. Deze scholen hebben hiervoor een overeenkomst gesloten met het bedrijf The Rentcompany.
Je schaft dan een eenvoudige laptop aan met een servicecontract. Je kunt kiezen voor betaling in één keer, of middels een huurkoopconstructie in termijnen. Bij de laatste constructie betaal je een borg bij aanvang. Deze borg krijg je terug als de termijn is afgelopen EN je besluit de laptop te houden. Omdat het servicepunt op school is en deze voorziet in een directe omruil van de computer bij problemen is het eigenlijk een zekerheid dat de leerling en de ouders op deze aanbieding in gaan. Stel immers dat je een eigen computer aankoopt ( beter en voordeliger) en je dan stukken hebt daags voor een examen .....
Inmiddels zijn de 3 jaren voor mijn dochter verstreken en hebben wij een nieuw aanbod gekregen voor een nieuwe laptop, de studie is immers nog niet afgerond. Bij dat aanbod GEEN info over hoe de oude in te leveren. Ook bellen en mailen levert pas na veel onderlinge verwijzingen ( nee daar gaat de andere afdeling over, nee die is nu niet te bereiken, zij mailen u, o dan moet de mail bij u in de spam terecht zijn gekomen, nee inleveren kan niet op school u moet insturen ( en dat heeft in deze niet met Corona te maken ) ) enz enz. hebben we nu de adresgegevens ontvangen van waar we de oude laptop op eigen kosten naar toe kunnen sturen.
Bovenstaande geeft mij heel sterk het gevoel dat het inhouden van de borg een verdienmodel voor het bedrijf is. Mijn vraag aan u is nu, ben ik de enige van de vele tienduizenden die zo'n ding van dit bedrijf heeft of is mijn situatie de regel bij dit bedrijf.
Ik hoor het graag,
Mijn zoon en dochter hebben beiden via hun respectievelijke middelbare scholen de mogelijkheid gekregen om laptops voor school te kopen en/of huren. Deze scholen hebben hiervoor een overeenkomst gesloten met het bedrijf The Rentcompany.
Je schaft dan een eenvoudige laptop aan met een servicecontract. Je kunt kiezen voor betaling in één keer, of middels een huurkoopconstructie in termijnen. Bij de laatste constructie betaal je een borg bij aanvang. Deze borg krijg je terug als de termijn is afgelopen EN je besluit de laptop te houden. Omdat het servicepunt op school is en deze voorziet in een directe omruil van de computer bij problemen is het eigenlijk een zekerheid dat de leerling en de ouders op deze aanbieding in gaan. Stel immers dat je een eigen computer aankoopt ( beter en voordeliger) en je dan stukken hebt daags voor een examen .....
Inmiddels zijn de 3 jaren voor mijn dochter verstreken en hebben wij een nieuw aanbod gekregen voor een nieuwe laptop, de studie is immers nog niet afgerond. Bij dat aanbod GEEN info over hoe de oude in te leveren. Ook bellen en mailen levert pas na veel onderlinge verwijzingen ( nee daar gaat de andere afdeling over, nee die is nu niet te bereiken, zij mailen u, o dan moet de mail bij u in de spam terecht zijn gekomen, nee inleveren kan niet op school u moet insturen ( en dat heeft in deze niet met Corona te maken ) ) enz enz. hebben we nu de adresgegevens ontvangen van waar we de oude laptop op eigen kosten naar toe kunnen sturen.
Bovenstaande geeft mij heel sterk het gevoel dat het inhouden van de borg een verdienmodel voor het bedrijf is. Mijn vraag aan u is nu, ben ik de enige van de vele tienduizenden die zo'n ding van dit bedrijf heeft of is mijn situatie de regel bij dit bedrijf.
Ik hoor het graag,