Helaas heb ik nog nergens gelezen wat nu precies netwerkmarketing is.
Voordat ik naar zo'n Noni bijeenkomst ga wil ik toch graag weten wat netwerkmarketing is en hoe ik het kan onderscheiden van een piramide spel.
Netwerkmarketing is eenvoudig te onderscheiden van een piramidespel.NWM werkt met een produkt.Dit produkt moet wel enig waarde hebben en tastbaar zijn.Een kortingspas of een velletje papier wat moet doorgaan voor een rapport, is geen produkt.Organisatoren van een piramidespel gebruiken dit om binnen de normen van de wet te blijven en het op NWM te laten lijken.Bij een piramidespel- presentatie zie je voor 95% jongeren lopen in gehuurde pakken. Keiharde muziek hoort daar ook bij. Tijd om na te denken is er niet en er wordt druk op je uitgeoefent.NU beslissen en snel betalen. Het bedrag wat je moet betalen staat totaal niet in verhouding met het 'produkt'.3600euro voor een pasje van 2.50euro lijkt mij toch iets teveel van het goede. Meestal duurt zo'n presentatie ook erg lang. Dit zal bedoelt zijn om je hersens goed te spoelen.3uur is normaal.
Bij NWM gaat het toch echt een stuk anders.De nadruk ligt op het produkt. Dit moet gewoon zijn werk doen, anders heeft het netwerken totaal geen zin.Op een NWM presentatie zie je mensen van alle afkomsten. Blank, zwart, oud, jong, hoogopgeleid,ondernemers, huisvrouwen e.t.c. Gekleed zoals ze zijn. Geen harde muziek en een open sfeer. Let op: ik praat over een GOED mlm-bedrijf.Een presentatie duurt hooguit een uur, je kunt vragen stellen en je kunt rustig een paar dagen/weken nadenken.
Wat ook belangrijk is om te weten hoelang een bedrijf bestaat en of ze in meerdere landen werken.Ik weet dat Morinda( zo heet het bedrijf,Noni is het produkt), al een mooie tijd bestaat en in >70landen werkt. De inverstering is eenmalig 36,00euro voor de spullen die je 'krijgt'.( ik kan er een paar euro naast zitten, maar het is laag).Je kunt alle info over het produkt opvragen. Onderzoeksrapporten e.d.
Morinda is een z.g.n.nieuwe generatie NWM-bedrijf.Het produkt Noni is niet goedkoop, maar je kunt er zelf achter komen hoe de prijs is opgebouwd.Overgens zijn erover de Noni zeer veel goede berichten te lezen.Er zullen natuurlijk ook mensen zijn die het 3x niks vinden, maar dat hou je toch.Ik geloof eerder een gebruiker van een produkt, dan iemand die het van de zijlijn bekijkt.Met Noni zijn er veel onderzoeken gedaan, met een positieve uitslag. Het produkt werk niet omdat het 'tussen je oren zit', omdat dieren het ook met een goed resultaat gebruiken.
Het betaalplan(wat ik heb bekenen), zit simpel en goed inelkaar.Veel beter als de 'oude'betaalplannen, zoals bedrijven als Amway, Herbalife e.d.
Ik kan niet met 2 zinnen uitleggen wat NWM nu PRECIES is.
Ik kan je wel, zoals je vriend heeft gedaan, een goed boek over NWM aanraden. Het is geschreven door een onafhankelijk persoon.
Het is een ingenieur en econoom, die in 1992 een onafhankelijk hoofd-adviseur van NWM voor het grote publiek is geworden.
Hij schrijft o.a..."om mijn werk goed te kunnen doen had ik een op feiten gebaseerde,verantwoorde verklaring nodig voor de claim dat dit een groei-branche zou worden; anders zou ik net zo belachelijk worden gemaakt als velen voor mij.Er was geen verklaring voor handen.
Na een studie van het hele onderwerp ontwikkelde ik mijn verklaring waarom NWM zou bloeien en sindsdien heb ik deze op tienduizenden mensen beproefd,onder vuur genomen door ambtenaren,zakenlieden en financieel-journalisten( die wel de meest sceptische mensen op deze planeet moeten zijn).
Niemand heeft ooit de nauwkeurigheid, logica of gevolgtrekkingen van mijn verklaring betwist, zodat ik zeer veel vertrouwen heb in de juistheid ervan. Het is zelfs zo dat'Business Age', het grootste tijdschrift voor het bedrijfsleven in Groot- Brittannië, na het beluisteren van mijn verklaring een eigen onderzoek heeft uitgevoerd en een speciale studie van 34 bladzijden aan NWM heeft gewijd, schrijvend dat NWM eindelijk volwassen is geworden, in het derde decennium van zijn bestaan".
Dit boek is een echte aanrader voor mensen die het echt willen weten.
Uiteraard in het Nederlands en het leest lekker weg.
Distributie in Europa:
Network Press Int. Ltd.
Vestiging Duitsland
Tel:0049-40-5332260
Fax:0049-4053322620
Succes.
[/b]