Laptop bij Mediamarkt, garantie als zijnde retour behandeld
Geplaatst: 23 feb 2021 11:52
Beste allemaal,
Ik zit met een probleem bij de Mediamarkt, dit is mijn situatie:
02-12-2020 heb ik een Lenovo Legion 5 laptop gekocht in de aanbieding met gespreide betaling wat via Santander loopt.
Na het uploaden van vele documenten was dit eindelijk gelukt en goedkeuring ontvangen.
17-12-2020 Laptop eindelijk verstuurd door de Mediamarkt en ontvangen binnen enkele dagen.
25-01-2021 Ging m'n laptop defect, deze wou bij alle mogelijke pogingen niet meer aan, dus heb ik online een reparatieopdracht aangemaakt bij de Mediamarkt en de laptop netjes in originele doos opgestuurd.
Vervolgens kon ik de reparatiestatus online volgen zoals je hieronder in de screenshot kunt zien:
Maar na 01-02-2021 bleef het een tijdje stil, vond de melding sowieso al erg vreemd. De melding dat ik de laptop weer op kon halen bij de filiaal waar ik hem naar toe gestuurd had...Hij zou toch terug gestuurd worden? Even afwachten dan maar.
08-02-2021 Kwam er opeens een vreemde melding bij: portal:repair_default_vendor.status.101 ??
Oké dat is wel vreemd, misschien morgen dan maar even bellen als ik wat eerder thuis ben na mijn werk dacht ik bij mezelf.
09-02-2021 Kreeg ik plots een email:
Neeee dacht ik bij mezelf, m'n data! Er staat zoveel privé en werk data op de laptop. Die zag ik niet aankomen....
Het enige dat ik wil is de laptop terug in gerepareerde staat.
Dus ik meteen tijd gemaakt om te bellen, nou na 30 min eindelijk iemand aan de telefoon gekregen.
Het was een vrouw die erg slecht Nederlands sprak, ze vond het erg vervelend zei ze en ze ging een mailtje sturen naar de reparatiecenter met het verzoek om zsm contact met mij op te nemen en dat ik dus niet het geld terug wil, maar de laptop.
Er zou binnen een werkdag contact met mij worden opgenomen, er gingen een aantal dagen voorbij en ik hoorde maar niks.
11-02-2021 Mail ontvangen van Santander:
Meteen weer verschillende pogingen gedaan om Mediamarkt te bereiken, telefonisch was het na verschillende keren van meer dan 40 min wachten aan de lijn niet gelukt. Een enkele keer werd er opgenomen, maar de verbinding was zo slecht dat er door Mediamarkt weer werd opgehangen.
12-02-2021 Vervolgens via een mail gestuurd met het verzoek dat ze hun fouten recht gaan zetten en ik graag mijn laptop terug ontvang, hier heb ik nooit een mail op terug ontvangen. Daarna ook via Messenger in contact gekomen van Mediamarkt, het enige dat ze kunnen zeggen is dat ze het vervelend vinden, maar ik had telefonisch al contact gehad en ik zou terug gebeld worden, daarna werd het gesprek afgekapt. Alle daarop volgende pogingen om via Messenger in contact te komen zijn niet gelukt.
16-02-2021 Ik was ten einde raad, dus toen heb ik een nummer gebeld van een filiaal in Hoorn, ik kreeg vrij snel een vrouw aan de telefoon en ze gaf aan dat dit niet de gewoonte is om op deze manier over een garantie/reparatie kwestie te bellen. Maar voor deze keer maakte ze een uitzondering en heb ik het hele verhaal uitgelegd. Ze ging haar best doen voor me zei ze.
Dezelfde dag nog een email gekregen van dezelfde mevrouw:
17-02-2021 Hier had ik vrij boos op gereageerd, met het verzoek om te zoeken naar een oplossing.
Helaas kreeg ik weer een email terug waaruit blijkt dat ze totaal niet meedenken.
En daarna bleef het verder stil, sorry voor het lange verhaal, maar kan dit zomaar??
Wat zijn mijn rechten hierin en mag de Mediamarkt zomaar mijn lening contract beëindigen zonder met mij te overleggen?
Het was immers een reparatieopdracht en geen retourzending, ik ben echte ten einde raad.
Tevens is de laptop ook niet meer in de aanbieding, maar €100 duurder geworden.
[Moderator: eigennamen verwijderd.]
Ik zit met een probleem bij de Mediamarkt, dit is mijn situatie:
02-12-2020 heb ik een Lenovo Legion 5 laptop gekocht in de aanbieding met gespreide betaling wat via Santander loopt.
Na het uploaden van vele documenten was dit eindelijk gelukt en goedkeuring ontvangen.
17-12-2020 Laptop eindelijk verstuurd door de Mediamarkt en ontvangen binnen enkele dagen.
25-01-2021 Ging m'n laptop defect, deze wou bij alle mogelijke pogingen niet meer aan, dus heb ik online een reparatieopdracht aangemaakt bij de Mediamarkt en de laptop netjes in originele doos opgestuurd.
Vervolgens kon ik de reparatiestatus online volgen zoals je hieronder in de screenshot kunt zien:
Maar na 01-02-2021 bleef het een tijdje stil, vond de melding sowieso al erg vreemd. De melding dat ik de laptop weer op kon halen bij de filiaal waar ik hem naar toe gestuurd had...Hij zou toch terug gestuurd worden? Even afwachten dan maar.
08-02-2021 Kwam er opeens een vreemde melding bij: portal:repair_default_vendor.status.101 ??
Oké dat is wel vreemd, misschien morgen dan maar even bellen als ik wat eerder thuis ben na mijn werk dacht ik bij mezelf.
09-02-2021 Kreeg ik plots een email:
"Geachte meneer xx,
Wij hebben jouw product(en) retour ontvangen. Bijgaand tref je de creditfactuur aan voor het bedrag van 1.049,00 Euro."
Neeee dacht ik bij mezelf, m'n data! Er staat zoveel privé en werk data op de laptop. Die zag ik niet aankomen....
Het enige dat ik wil is de laptop terug in gerepareerde staat.
Dus ik meteen tijd gemaakt om te bellen, nou na 30 min eindelijk iemand aan de telefoon gekregen.
Het was een vrouw die erg slecht Nederlands sprak, ze vond het erg vervelend zei ze en ze ging een mailtje sturen naar de reparatiecenter met het verzoek om zsm contact met mij op te nemen en dat ik dus niet het geld terug wil, maar de laptop.
Er zou binnen een werkdag contact met mij worden opgenomen, er gingen een aantal dagen voorbij en ik hoorde maar niks.
11-02-2021 Mail ontvangen van Santander:
"Beste meneer xx,
Uw aankoop bij de Media Markt is geannuleerd. Graag vertellen wij u wat dit betekent voor uw financiering bij Santander Consumer Finance Benelux B.V.
Geen lening
Door het annuleren van uw aankoop is ook uw lening geannuleerd. Door u betaalde bedragen storten wij binnen 14 dagen terug naar het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is."
Meteen weer verschillende pogingen gedaan om Mediamarkt te bereiken, telefonisch was het na verschillende keren van meer dan 40 min wachten aan de lijn niet gelukt. Een enkele keer werd er opgenomen, maar de verbinding was zo slecht dat er door Mediamarkt weer werd opgehangen.
12-02-2021 Vervolgens via een mail gestuurd met het verzoek dat ze hun fouten recht gaan zetten en ik graag mijn laptop terug ontvang, hier heb ik nooit een mail op terug ontvangen. Daarna ook via Messenger in contact gekomen van Mediamarkt, het enige dat ze kunnen zeggen is dat ze het vervelend vinden, maar ik had telefonisch al contact gehad en ik zou terug gebeld worden, daarna werd het gesprek afgekapt. Alle daarop volgende pogingen om via Messenger in contact te komen zijn niet gelukt.
16-02-2021 Ik was ten einde raad, dus toen heb ik een nummer gebeld van een filiaal in Hoorn, ik kreeg vrij snel een vrouw aan de telefoon en ze gaf aan dat dit niet de gewoonte is om op deze manier over een garantie/reparatie kwestie te bellen. Maar voor deze keer maakte ze een uitzondering en heb ik het hele verhaal uitgelegd. Ze ging haar best doen voor me zei ze.
Dezelfde dag nog een email gekregen van dezelfde mevrouw:
"Beste xx
We hebben mekaar vandaag gesproken over de laptop,
Ik zie dat er op 09-02-21 een retour betaling is gedaan.
Dit moet je 1 dezer dagen op je rekening hebben.
Met vriendelijke groet,
xx
MediaMarkt klantenservice'
17-02-2021 Hier had ik vrij boos op gereageerd, met het verzoek om te zoeken naar een oplossing.
Helaas kreeg ik weer een email terug waaruit blijkt dat ze totaal niet meedenken.
"Beste xx,
Ik vind het heel erg vervelend, dat er overgegaan is tot een uitbetaling.
Daar het bedrag volgens mijn collega reeds gecrediteerd is, kan er jammer genoeg geen wijziging gebracht worden aan het voorval en zal de terug storing plaatsvinden.
Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
xx
Jouw MediaMarkt team"
En daarna bleef het verder stil, sorry voor het lange verhaal, maar kan dit zomaar??
Wat zijn mijn rechten hierin en mag de Mediamarkt zomaar mijn lening contract beëindigen zonder met mij te overleggen?
Het was immers een reparatieopdracht en geen retourzending, ik ben echte ten einde raad.
Tevens is de laptop ook niet meer in de aanbieding, maar €100 duurder geworden.
[Moderator: eigennamen verwijderd.]