Uitschakelen activeringsslot op Iphone
Geplaatst: 26 feb 2021 20:23
Geachte lezer,
Ik ben boos en teleurgesteld over en dubbel slachtoffer van de autoritaire houding en onvriendelijke onprofessionele hulp en 'service' van Apple Nederland (Apple Benelux.) dat dubbel slachtoffer zijn gaat niet om mijzelf, maar om de dochter van mijn vriendin.
Waar gaat het hier om?
Haar iphone SE 2020, gekocht kort voor de zomervakantie van 2020 werd in augustus 2020 op zomerkamp in Frankrijk van haar gestolen. Na aangifte bij de franse politie kwam ergens eind vorig jaar het bericht dat de gestolen telefoon was teruggevonden, de 'dader' had de telefoon weten te gebruiken, waardoor deze werd getraceerd. Met hulp van de lokalen kwam de telefoon recent weer bij de rechtmatige eigenaar in Nederland terecht.
Blij met deze gebeurtenis wilde de dochter de telefoon weer gaan gebruiken, maar wat schetste haar verbazing. Alle gegevens van de onrechtmatige eigenaar stonden (en staan nog steeds) op de terugbezorgde telefoon. Geblokkeerd door het apple id van de 'dief' Een toestel van toen € 489,- een hoop geld voor een meisje van toen 15 jaar.
Nu was het plan om de hulp van Apple in te roepen. Apple tenslotte is een gerenomeerd bedrijf wat altijd problemen op lost. Zo gezegd zo gedaan. Er werd door mij gebeld met Apple support. Het eerste telefoongesprek, keurig, vriendelijk geholpen en duidelijke uitleg over wat er gedaan moest worden en wat Apple dan kon doen. Het laten verwijderen van het activeringsslot van het icloud account van de inmiddels onrechtmatig gewezen eigenaar.
We moesten de aankoopbon het serienummer en alle mogelijke bewijzen sturen waarna Apple de aanvraag in behandeling zou nemen. ( reactie binnen 3 dagen toegezegd) op 11 februari stuurde we dit op.
Na de 5e dag de 16e februari kwam de reactie van Apple per mail:
'Apple kan niet voldoen aan het verzoek tot het uitschakelen van het activeringsslot' 'We kunnen geen extra verzoeken of documentatie in verband met dit apparaat in behandeling nemen' 'Raadpleeg de volgende pagina's voor meer informatie over het activeringsslot en de icloud voorwaarden':
https://support.apple.com/nl/nl-nl/HT20 ... terms.html
op 16 februari direct gebeld met apple support voor uitleg. De support medewerker verbond mij door met de senioradviser. die gaf aan omdat het niet om een kind account gaat en het niet het eigen apple id van de dochter is ze dit niet kunnen verwijderen. De senior gaf aan dat we nog een keer alle bewijsstukken konden insturen dat ze er nog een keer naar zouden kijken.
tevergeefs...
Verdere uitleg komt er niet ook niet na het zoeken van contact via een andere ingang ( de Apple store in Amsterdam, waar ook het hoofdkantoor is gevestigd van Apple Benelux.
Apple support houd zich op het standpunt dat het verzoek is afgewezen en dat ze geen informatie kunnen (of willen of mogen) geven over de reden waarom.
We hebben het hier over een Iphone SE 2020 van € 489,-
Zonder de juiste hulp en actie zal deze telefoon waardeloos blijven!
Helpt u alstublieft met ingangen bij apple, tips en hints om dit probleem opgelost te krijgen.
Al vast dank.
Alain
Ik ben boos en teleurgesteld over en dubbel slachtoffer van de autoritaire houding en onvriendelijke onprofessionele hulp en 'service' van Apple Nederland (Apple Benelux.) dat dubbel slachtoffer zijn gaat niet om mijzelf, maar om de dochter van mijn vriendin.
Waar gaat het hier om?
Haar iphone SE 2020, gekocht kort voor de zomervakantie van 2020 werd in augustus 2020 op zomerkamp in Frankrijk van haar gestolen. Na aangifte bij de franse politie kwam ergens eind vorig jaar het bericht dat de gestolen telefoon was teruggevonden, de 'dader' had de telefoon weten te gebruiken, waardoor deze werd getraceerd. Met hulp van de lokalen kwam de telefoon recent weer bij de rechtmatige eigenaar in Nederland terecht.
Blij met deze gebeurtenis wilde de dochter de telefoon weer gaan gebruiken, maar wat schetste haar verbazing. Alle gegevens van de onrechtmatige eigenaar stonden (en staan nog steeds) op de terugbezorgde telefoon. Geblokkeerd door het apple id van de 'dief' Een toestel van toen € 489,- een hoop geld voor een meisje van toen 15 jaar.
Nu was het plan om de hulp van Apple in te roepen. Apple tenslotte is een gerenomeerd bedrijf wat altijd problemen op lost. Zo gezegd zo gedaan. Er werd door mij gebeld met Apple support. Het eerste telefoongesprek, keurig, vriendelijk geholpen en duidelijke uitleg over wat er gedaan moest worden en wat Apple dan kon doen. Het laten verwijderen van het activeringsslot van het icloud account van de inmiddels onrechtmatig gewezen eigenaar.
We moesten de aankoopbon het serienummer en alle mogelijke bewijzen sturen waarna Apple de aanvraag in behandeling zou nemen. ( reactie binnen 3 dagen toegezegd) op 11 februari stuurde we dit op.
Na de 5e dag de 16e februari kwam de reactie van Apple per mail:
'Apple kan niet voldoen aan het verzoek tot het uitschakelen van het activeringsslot' 'We kunnen geen extra verzoeken of documentatie in verband met dit apparaat in behandeling nemen' 'Raadpleeg de volgende pagina's voor meer informatie over het activeringsslot en de icloud voorwaarden':
https://support.apple.com/nl/nl-nl/HT20 ... terms.html
op 16 februari direct gebeld met apple support voor uitleg. De support medewerker verbond mij door met de senioradviser. die gaf aan omdat het niet om een kind account gaat en het niet het eigen apple id van de dochter is ze dit niet kunnen verwijderen. De senior gaf aan dat we nog een keer alle bewijsstukken konden insturen dat ze er nog een keer naar zouden kijken.
tevergeefs...
Verdere uitleg komt er niet ook niet na het zoeken van contact via een andere ingang ( de Apple store in Amsterdam, waar ook het hoofdkantoor is gevestigd van Apple Benelux.
Apple support houd zich op het standpunt dat het verzoek is afgewezen en dat ze geen informatie kunnen (of willen of mogen) geven over de reden waarom.
We hebben het hier over een Iphone SE 2020 van € 489,-
Zonder de juiste hulp en actie zal deze telefoon waardeloos blijven!
Helpt u alstublieft met ingangen bij apple, tips en hints om dit probleem opgelost te krijgen.
Al vast dank.
Alain