Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Is dat zo??? Dus jij bepaalt wat ik zeg/schrijf Kuklos??? Wat een ", arrogantie".
Laatst gewijzigd door reggie2 op 11 sep 2021 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Allen : " in het heetst vd strijd " worden vaak dingen ongenuanceerd geroepen, te fel, te snel wellicht.
Stap er over heen :D .

Ik denk zelf ook over dat vaccineren bij kleintjes na , vind het per definitie nog wat te vroeg voor een landelijke vaccinatie bij zulke jonge kinderen.
Kan het niet onderbouwen....sorry :D

Erthanax
Berichten: 9731
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Reggie2, ik val u niet aan, ik probeer oprecht te begrijpen waarom u tegen het vaccineren van kinderen bent. Ik vind het bijzonder spijtig dat u daar niet op wil ingaan.

Snellie, bijvoorbeeld, heeft eerder al aangegeven dat zij niet gevaccineerd is, omdat zij nooit ziek is en daarom vertrouwt op haar immuunsysteem. Dat is een redenering die ik kan volgen, al maak ik zelf een andere afweging.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
11 sep 2021 20:12


Ik denk zelf ook over dat vaccineren bij kleintjes na , vind het per definitie nog wat te vroeg voor een landelijke vaccinatie bij zulke jonge kinderen.
Kan het niet onderbouwen....sorry :D
Foeiii😄 over het niet onderbouwen, ik ben het met jou eens.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 11 sep 2021 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 20:06
Is dat zo??? Dus jij bepaalt wat ik zeg/schrijf Kuklos??? Wat een ", arrogantie".
Neehee, ik bepaal niet wat schrijft. Ik probeer duidelijk te maken dat wat je schrijft bepaalt hoe de discussie verloopt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jij hoeft mij niks duidelijk te maken.
Je houding zegt genoeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
11 sep 2021 20:05
moederslink schreef:
11 sep 2021 19:54
Ik zou het denk ik ook niet zo 1-2-3 doen.
En als je de vraag krijgt voor onderzoek, daarbij helemaal doorgelicht en begeleid wordt, eigenlijk alles alleen goed kan gaan?
Nee, sorry, ook dan denk ik niet.
Het eea wordt tzt pas echt duidelijk , denk ik.

Moneyman
Berichten: 30224
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
11 sep 2021 20:12
Allen : " in het heetst vd strijd " worden vaak dingen ongenuanceerd geroepen, te fel, te snel wellicht.
Stap er over heen :D .
Dat er in het heetst van de strijd (if so) iets geroepen wordt, is niet erg. Maar daarvan is geen sprake, hier is sprake van consequent en structureel stevige, ongefundeerde uitspraken doen, die weigeren te onderbouwen, en harde oordelen uitspreken over anderen (eveneens zonder onderbouwing). Wél onderbouwde reacties wordt vervolgens niet op gereageerd of belachelijk gemaakt. En dát is waar het in dit topic met dezelfde personen keer op keer fout gaat.
moederslink schreef:
11 sep 2021 20:12
Ik denk zelf ook over dat vaccineren bij kleintjes na , vind het per definitie nog wat te vroeg voor een landelijke vaccinatie bij zulke jonge kinderen.
Kan het niet onderbouwen....sorry :D
Kijk, zo kun je het ook brengen :wink: dat is stukken vriendelijker dan anderen doen én zonder oordelen over anderen. Ik ben het ook nog eens volkomen met je eens, ik zou m’n kinderen nu ook nog niet laten vaccineren tegen Corona. Terwijl ik ze wél gewoon het RVP laat volgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zal nu maar ff niet zeggen wat ik van je denk.

angel1978
Berichten: 11003
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
11 sep 2021 20:16
kuklos schreef:
11 sep 2021 20:14
Neehee, ik bepaal niet wat schrijft. Ik probeer duidelijk te maken dat wat je schrijft bepaalt hoe de discussie verloopt.
Dat geldt niet alleen voor Reggie hoor. Er zijn genoeg forummers die (te) harde woorden schrijven waardoor anderen geprikkeld raken.
Kijk eens in de spiegel!
En dan nog verbaasd zijn over polarisatie..

angel1978
Berichten: 11003
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
11 sep 2021 20:31
Matteüs 7:1-6 NBG51
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt;

Lijkt me hier wel van toepassing.


Moneyman schreef:
11 sep 2021 20:24
Wél onderbouwde reacties wordt vervolgens niet op gereageerd of belachelijk gemaakt.

MM, je bent zelf ook erg goed in anderen belachelijk maken. Sympathiek is anders. Maar ja, gemakkelijk scoren met zoveel fans.
Hoort anderen een besmetting toewensen daar ook onder?

Erthanax
Berichten: 9731
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor angst of ongerustheid kan ik begrip opbrengen, maar niet voor op de persoon gerichte denigrerende opmerkingen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
11 sep 2021 20:24
moederslink schreef:
11 sep 2021 20:12
Ik denk zelf ook over dat vaccineren bij kleintjes na , vind het per definitie nog wat te vroeg voor een landelijke vaccinatie bij zulke jonge kinderen.
Kan het niet onderbouwen....sorry :D
Kijk, zo kun je het ook brengen :wink: dat is stukken vriendelijker dan anderen doen én zonder oordelen over anderen. Ik ben het ook nog eens volkomen met je eens, ik zou m’n kinderen nu ook nog niet laten vaccineren tegen Corona. Terwijl ik ze wél gewoon het RVP laat volgen.
Yep, ben nu eenmaal vriendelijk van nature. :D
We weten allemaal dat als je wordt aangevallen of je aangevallen voelt , dat je dan meestal steeds heftiger gaat reageren , omdat je je in de verdediging gedrukt voelt.
Daarom ook , vind ik , dat je het niet iemand echt kunt kwalijk nemen ( in dit geval Reggie) , die zich wellicht in een hoek gezet voelt en ook fel gaat reageren.
Ik ken dat 🤭🤫 , toen ik jonger was en me aangevallen voelde, dan kwam de stoom uit mn oren, ongenuanceerd, fel, boos, kattig.
Gelukkig is dat over, hoewel......? 😅

angel1978
Berichten: 11003
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
11 sep 2021 20:37
Misschien zou je zelf eens wat vaker in die spiegel moeten kijken Engeltje. Zo'n lekkertje ben je zelf niet.
Tja, waar zouden die kampen toch vandaan komen? Het kliekje is overduidelijk wel weer bijeen.

witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
11 sep 2021 20:24
Dat er in het heetst van de strijd (if so) iets geroepen wordt, is niet erg. Maar daarvan is geen sprake, hier is sprake van consequent en structureel stevige, ongefundeerde uitspraken doen, die weigeren te onderbouwen, en harde oordelen uitspreken over anderen (eveneens zonder onderbouwing). Wél onderbouwde reacties wordt vervolgens niet op gereageerd of belachelijk gemaakt. En dát is waar het in dit topic met dezelfde personen keer op keer fout gaat.
Voor mij dus reden om bepaalde mensen in mijn negeerlijstje te zetten en te houden. Zouden er meer moeten doen, dan houdt het al snel op voor bepaalde personen hier.

Het gaat overigens niet alleen in dit topic met dezelfde personen keer op keer fout. Het is in ieder topic waar ze verschijnen wel raak.
Laatst gewijzigd door witte angora op 11 sep 2021 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11003
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarom ook , vind ik , dat je het niet iemand echt kunt kwalijk nemen ( in dit geval Reggie) , die zich wellicht in een hoek gezet voelt en ook fel gaat reageren.
Misschien moet je dan eens goed gaan kijken wie wie in de hoek probeert te zetten.. en dan nog eens oordelen.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
11 sep 2021 19:45
Nee, er wordt geageerd tegen zijn uitspraak aangaande het vaccineren van kinderen. Hij stelt dat mensen met gezond verstand dat niet laten doen. Onderbouwt totaal niet waarom dat niet zou moeten. Laat ook niet zien waarom zijn (?) uitspraak in deze maar als waar aangenomen zou moeten worden (bijvoorbeeld door het vermelden van wetenschappelijk publicaties waaraan hij heeft meegewerkt).
Volgens mij draai je zaken om. Het was juist Lady1234, die begon over gezond verstand en vaccineren van kinderen.
Lady1234 schreef:
10 sep 2021 23:25
Verstandige ouders laten kun kinderen ook tegen corona inenten.

Werkelijk onbegrijpelijke mensen die hun kinderen niet willen sparen voor een zeer ernstige ziekte. Ook kinderen en echt kleine kinderen kunnen daar aan overlijden.
Prima als je ergens voor of tegenstander van bent, daar automatisch verstandig/dom aan knopen vind ik nu weer niet verstandig.
kuklos schreef:
11 sep 2021 19:45
.... Terwijl de overheid, die wordt geadviseerd door medici en wetenschappers wel het advies geeft kinderen te vaccineren.
En is dat nu echt om kinderen voor ziekte te behoeden, of in de eerste plaats om het R-getal naar beneden te krijgen?
https://nos.nl/artikel/2382766-rivm-ine ... r-controle

witte angora
Berichten: 30908
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
11 sep 2021 20:42
Als je iemand in je negeerlijst zet weet die iemand dat toch niet? Dus wat houdt er dan op? De kliek van de gevaccineerden is zo groot, er reageert altijd wel iemand.
Dat weten ze juist wel, dat heb ik duidelijk genoeg aangekondigd toen het zover was.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Negeren is trouwens de kop in het stand steken, zodat alleen berichten van gelijkgestemden in je echo-kamer overblijven.
(al kunnen mijn negeerders dit natuurlijk niet lezen....)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
11 sep 2021 20:31
Maar ja, gemakkelijk scoren met zoveel fans.
Eenieder heeft behoefte aan bijval en fans:D
Ik vind BTW dat we nu wel heel erg afdwalen , is er niets leuks op TV of zullen we met 1.5 m afstand een potje bridgen? :lol:

Gesloten