Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 10046
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Klopt, dus ik snap best dat je het afkeurt. Mensen denken al veel te snel dat er weer gewoon gewerkt kan worden. Mensen die in contact komen met mensen van een boorplatform moeten gewoon thuis blijven. Het maakt niet uit of die mensen zijn gevaccineerd en of wij zijn gevaccineerd. Gewoon weg blijven de komende jaren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.spiegel.de/wissenschaft/cor ... 437d49707a

Tja, ook de kleinere gaan aan de beurt komen. ..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
10 sep 2021 18:27
https://www.spiegel.de/wissenschaft/cor ... 437d49707a

Tja, ook de kleinere gaan aan de beurt komen. ..
Ik hoorde het op het nieuws : de 5-11 jarigen kunnen nu ook gevaccineerd worden.
En diegenen die in aanmerking komen voor de jaarlijkse griepprik krijgen zeer waarschijnlijk een 3e vaccinatie.
Men verwacht ook een meer heftige griepgolf dit najaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@moederslink, dat van die griepgolf had ik gelezen ja ,vind dat een beetje dubbel.
Vorig jaar bestond ineens de griep niet meer, en mijn 3 de spuit mogen ze houden.

Zal wel weer aardig wat comotie komen over een spuit voor die koters .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Allemaal 3x niks, kleuters al vaccineren tegen dit virus. Waar is het eind?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 sep 2021 20:32
Allemaal 3x niks, kleuters al vaccineren tegen dit virus. Waar is het eind?
Ik vind het ook niks, ken heel wat ouders die daar niet aan beginnen.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zuigelingen vaccineren, zeker? Je moet er toch niet aan denken!
O, wacht... tja... laat maar, ik heb niks gezegd.

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Een tijdje geleden heb ik een bericht geplaatst waarin ik zei dat ik alleen van een kennis wist dat hij een week ziekjes geweest was en dat de echtgenoot van de werkster van een familielid na de prik de andere dag was overleden.
Daar kwamen reactie`s op die zacht gezegd niet leuk waren,maar begrijpelijk gezien de situatie.
Immers,veel mensen zijn doodsbang voor dat virus,en misschien terecht,de tijd zal het leren.
Wat ik er mee wilde zeggen was dat gelukkig voor mij dat gemene smerige virusje tot nog toe niet in mijn directe omgeving is gekomen.
Wat wel op mijn/ons pad kwam was onze schoonzus die op de leeftijd van 60 jaar overleed aan een hersenbloeding,en nu weten we sinds kort dat haar man als het meevalt nog een jaar te leven heeft.
Ik deel dit niet om zielig te doen,maar om duidelijk te maken dat het corona virus mij niet zoveel angst aanjaagd.
Er zijn voor mij/ons ergere dingen die heel direct zijn,duidelijker dan een misschien/mogelijke besmetting met een virus.
Ik erger mij dan ook mateloos aan mensen die roepen dat iedereen zich moet laten vaccineren omdat dan alles weer goed komt o.a.wat betreft plaatsen in ziekenhuizen die nu ingenomen zouden worden door niet gevaccineerden.
Natuurlijk is er een achterstand in allerlei behandelingen,maar die was er toch al.
Laten we proberen redelijk te blijven en elkaars mening te respecteren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ scharrelschipper, ben het een groot deel met je eens, maar kan alleen op "leuk" klikken, terwijl je bericht niet leuk is.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
10 sep 2021 21:34
Laten we proberen redelijk te blijven en elkaars mening te respecteren.
Daar sluit ik me graag bij aan!

scharrelschipper
Berichten: 1832
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
10 sep 2021 21:31
Zuigelingen vaccineren, zeker? Je moet er toch niet aan denken!
O, wacht... tja... laat maar, ik heb niks gezegd.
Precies!!
Je moet er niet aan denken.
En dan zijn er mensen die zich ergeren aan demonstanten die met een Davidsster lopen.
( wat ik persoonlijk ook niet echt smaakvol kan vinden)
Maar het geeft te denken.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

U heeft mijn reactie kennelijk niet goed begrepen. Zuigelingen worden al tientallen jaren met veel succes gevaccineerd tegen allerhande akelige ziekten (het Rijksvaccinatieprogramma). Ik heb dan ook geen enkel bezwaar tegen het inenten van jonge kinderen tegen een uiterst besmettelijke infectieziekte zoals corona/covid-19.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
10 sep 2021 22:27
Ik heb dan ook geen enkel bezwaar tegen het inenten van jonge kinderen tegen een uiterst besmettelijke infectieziekte zoals corona/covid-19.
Jij niet, velen wel.
Als mijn kids nog klein zouden zijn, komt dat er absoluut niet van.
Denk trouwens dat @ scharrelschipper jouw reactie wel begreep.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
10 sep 2021 22:30
Erthanax schreef:
10 sep 2021 22:27
Ik heb dan ook geen enkel bezwaar tegen het inenten van jonge kinderen tegen een uiterst besmettelijke infectieziekte zoals corona/covid-19.
Jij niet, velen wel.
Als mijn kids nog klein zouden zijn, komt dat er absoluut niet van.
Denk trouwens dat @ scharrelschipper jouw reactie wel begreep.
Mijn kinderen hebben beiden lang geleden de mazelen gehad, gelukkig zonder complicaties. Tegenwoordig kunnen ze daar tegen ingeënt worden. Om over allerlei anderen ziekten maar niet te spreken.

Verstandige ouders laten kun kinderen ook tegen corona inenten.

Mijn oudste zuster heeft polio gehad, toentertijd kon je daar nog niet tegen ingeënt worden.

Werkelijk onbegrijpelijke mensen die hun kinderen niet willen sparen voor een zeer ernstige ziekte. Ook kinderen en echt kleine kinderen kunnen daar aan overlijden.

En die werkelijk krankzinnige idioten die gaan demonstreren met een davidster op, zijn compleet achterlijk. Daar is geen ander woord voor.

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als er dan zo nodig een historische vergelijking moet worden gemaakt, dan beter de leprozenratel.

16again
Berichten: 16135
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
10 sep 2021 23:25
Verstandige ouders laten kun kinderen ook tegen corona inenten.

Werkelijk onbegrijpelijke mensen die hun kinderen niet willen sparen voor een zeer ernstige ziekte. Ook kinderen en echt kleine kinderen kunnen daar aan overlijden.
Mag ik dan aan de zeer verstandige Lady1234 vragen , hoeveel kinderen onder de 12 al zijn overleden aan Corona?

Lady1234 schreef:
10 sep 2021 23:25
En die werkelijk krankzinnige idioten die gaan demonstreren met een davidster op, zijn compleet achterlijk. Daar is geen ander woord voor.
Als ik elementen uit de berichtgeving van nu vergelijk met toen, is het pas dom geen overeenkomsten te zien.
https://www.tracesofwar.nl/articles/193 ... f-1940.htm

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mag ik dan aan de zeer verstandige Lady1234 vragen , hoeveel kinderen onder de 12 al zijn overleden aan Corona?
Ik ben reuze benieuwd naar het antwoord hier op van Lady.

Lady1234
Berichten: 27193
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even als vergelijk. Baby’s worden in hun eerste jaar drie keer gevaccineerd tegen tetanus, en dan in later jaren nog twee keer. Alsof ze als baby buiten in de modder spelen.

Als een volwassene een verwonding oploopt, hij valt met zijn fiets bijvoorbeeld en wordt daarvoor bij de dokter of in het ziekenhuis behandeld, wordt hem gevraagd wanneer zijn laatste tetanus injectie was. Langer dan 10 jaar geleden, of weet hij het niet? Dan volgt een tetanus injectie.

Kent u überhaupt iemand die tetanus gehad heeft?

Erthanax
Berichten: 9729
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vaccinatie vermindert de sterfte, vermindert de ziektelast, en vermindert de verspreiding. Wie gevaccineerd is, is na een eventuele besmetting (veel) minder besmettelijk; dat geldt ook voor kinderen. Vaccineren van kinderen kan dus wel degelijk zinvol zijn om de verspreiding van het virus te remmen.

Vergelijkingen met de jodenvervolging vind ik volstrekt ongepast en buiten elke orde. Er is geen plan om ongevaccineerden bijeen te drijven en te vermoorden. Als het gaat om uitsluiting, noem dan bv het Radikalenerlass (beroepsverbod) in Duitsland in de jaren '70.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
11 sep 2021 11:36
Even als vergelijk. Baby’s worden in hun eerste jaar drie keer gevaccineerd tegen tetanus, en dan in later jaren nog twee keer. Alsof ze als baby buiten in de modder spelen.

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoeveel kinderen onder de 12 jaar zijn overleden door corona. Al kom je met tig voorbeelden, het gaat toch over corona.

Ik heb het niet over tetanus of andere kinderziektes.

Gesloten