Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

https://www.parool.nl/nederland/honderd ... ogle.nl%2F

Benieuwd hoelang de meesten hier het daadwerkelijk over corona kunnen blijven hebben en niet over allerlei randzaken? Of geldt die regel alleen voor anderen?

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De vraag naar de kindersterfte wordt al beantwoord in de link van Angel naar Het Parool hierboven. Als aanvulling op de MIS-C kan ik alleen nog PIMS noemen. Dat is een vertraagde overreactie van het immuunsysteem op de besmetting, leidt 4 tot 6 weken na de besmetting tot een algemene ontstekingsreactie, vooral bij kinderen tot 18 jaar, en betekent een opname op de IC.

De aantallen van deze twee samen zijn indirect te vinden: het aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep.

Sterfte vind ik niet het belangrijkste. Onvolledig herstel komt veel vaker voor en als je kind aan Covid chronische klachten overhoudt, verandert dat de hele toekomst.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 11:50
Lady1234 schreef:
11 sep 2021 11:36
Even als vergelijk. Baby’s worden in hun eerste jaar drie keer gevaccineerd tegen tetanus, en dan in later jaren nog twee keer. Alsof ze als baby buiten in de modder spelen.

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoeveel kinderen onder de 12 jaar zijn overleden door corona. Al kom je met tig voorbeelden, het gaat toch over corona.

Ik heb het niet over tetanus of andere kinderziektes.

Letter trollen Reggie?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk eerder dat jij dat doet Lady.....jij kan nog zo'n fan van vaccinatie zijn, maar daarom zijn anderen dat nog niet.

Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin.

Geef nu eens gewoon antwoord op hoeveel kinderen er zijn overleden aan corona , vanaf 2 jaar Lady.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 11 sep 2021 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
(….)

Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin.
Vindt ú onzin, dat is wat anders.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
11 sep 2021 12:34


Vindt ú onzin, dat is wat anders.
Klopt en er is nog steeds geen antwoord van Lady over de hoeveelheid kinderen dat is overleden aan corona. vanaf 12 jaar.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onder 12, vanaf 2, vanaf 12

Hoeveel vragen moet iemand beantwoorden?
Van diegene die zelden vragen beantwoordt.

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:35


Klopt en er is nog steeds geen antwoord van Lady over de hoeveelheid kinderen dat is overleden aan corona. vanaf 12 jaar.
Het gaat niet om hoeveel kinderen er aan overleden zijn, net zo min als de vraag hoeveel kinderen er overleden zijn aan polio, mazelen, de bof etc.. Het gaat uiteindelijk om de gevolgen op de langere termijn en die kunnen bij niet gevaccineerde kinderen nogal schokkend zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
11 sep 2021 12:50


Het gaat niet om hoeveel kinderen er aan overleden zijn, net zo min als de vraag hoeveel kinderen er overleden zijn aan polio, mazelen, de bof etc.. Het gaat uiteindelijk om de gevolgen op de langere termijn en dat kan bij niet gevaccineerde kinderen nogal schokkend zijn.


Laten we het er maar ophouden dat ik het totaal niet met je eens ben, en Lady dus geen fatsoenlijk antwoord geeft.

Jij jouw mening Lowieze ik de mijne. Ik ben tegenstander van jonge kids laten vaccineren.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebben uw kinderen, vooropgesteld dat u die hebt, dit blijkbaar ook niet gehad?


https://rijksvaccinatieprogramma.nl/sit ... 202020.pdf

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
10 sep 2021 23:25

**knip**
Verstandige ouders laten kun kinderen ook tegen corona inenten.
**knip**

Dit ook maar even corrigeren dan: vind jij.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
11 sep 2021 12:30
Kinderen vaccineren van deze leeftijd is onzin.
Dit soort statements schreeuwen gewoon om een concrete onderbouwing, en al helemaal als de schrijver anderen beveelt met onderbouwing te komen.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja.. ben heel benieuwd, maar eigenlijk ook niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
11 sep 2021 13:59
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.

Waarom zou iemand met een onderbouwing moeten komen van wat ie roept als je altijd kan roepen dat er wel een ander is die het ook niet doet?

Nogal meten met 2 maten als je een ander verwijt wat je zelf ook niet doet!

Nijogeth
Berichten: 10054
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
11 sep 2021 13:59
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.
Ach, dat zien we hier vaker. Je kunt het niet met elkaar eens zijn, je kunt elkaar om verduidelijking vragen, maar een aantal hier die kraken meningen van anderen zelf af, zonder zelf ook maar hun eigen visie of mening ergens over te durven geven. Zo zie je nu dat iemand om verduidelijking wordt gevraagd, die niet geeft, een ander koppelt een tegengestelde mening, waarna er meteen vrij aanvallend wordt gezegd dat hij die mening niet verduidelijkt. Het leuke is dat het bijna altijd dezelfde namen zijn die dat doen.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als dat je afdronk is van wat ik schreef, heb je er niets van begrepen Nijogeth.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik denk, dat Moneyman en Nijogeth hetzelfde bedoelen in andere woorden. De vraag van Reggie is niet snel te beantwoorden, omdat het aantal sterfgevallen onder de 18 laag is en in die gevallen andere, chronische ziektes een rol spelen. Je loopt al snel tegen de privacywetgeving op als je die gevallen verder wilt uitspitten.

Vaccins voor kinderen zijn er in twee smaken: of speciaal ontwikkeld of het is hetzelfde vaccin als volwassenen krijgen in een aangepaste dosis.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
11 sep 2021 13:59
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.
Joh, ik ga op dit soort onzin toch niet in? Een mens met een beetje gezond verstand laat kids van 12 jaar niet vaccineren. En doe je het wel met je kind van die leeftijd vaccineren dan later ook niet raar op kijken. Ieder zijn ding.

Meestal is het dat kliekje wat zelf gelijk wil hebben, ik zou zeggen google is je vriend. :D
Laatst gewijzigd door reggie2 op 11 sep 2021 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
11 sep 2021 14:40
ZeerPrivé schreef:
11 sep 2021 13:59
Maar die anderen komen ook niet met een onderbouwing, dus waarom zou iemand die schrijft het onzin te vinden, dat dan wel moeten doen.
Ach, dat zien we hier vaker. Je kunt het niet met elkaar eens zijn, je kunt elkaar om verduidelijking vragen, maar een aantal hier die kraken meningen van anderen zelf af, zonder zelf ook maar hun eigen visie of mening ergens over te durven geven. Zo zie je nu dat iemand om verduidelijking wordt gevraagd, die niet geeft, een ander koppelt een tegengestelde mening, waarna er meteen vrij aanvallend wordt gezegd dat hij die mening niet verduidelijkt. Het leuke is dat het bijna altijd dezelfde namen zijn die dat doen.
Precies, ik heb nog steeds niet van Lady gehoord hoeveel kinderen van af 12 jaar zijn overleden aan corona.

Gesloten