Waardeloze vouchers Otel.com
Geplaatst: 11 mar 2021 22:07
In januari 2021 heb ik via Trivago bij Otel.com een hotelovernachting in Brugge geboekt voor april. Tegen die tijd was alles gesloten, vanwege het Covid-virus. Het heeft maanden geduurd voordat het lukte om contact te krijgen met Otel.com. Bellen kon niet, er stond voortdurend een antwoordapparaat aan. Op mails werd niet gereageerd.
Toen ik op internet ging zoeken naar Otel.com, schrok ik behoorlijk. Vrijwel alleen maar negatieve beoordelingen, al meerdere jaren. Uiteindelijk kreeg ik een bericht dat mijn boeking was omgezet in een voucher. Geen overleg, niets van dat al. Toen ik probeerde het voucher in te wisselen, bleek dat het waardeloos was. Met het voucher kan ik bij Otel.com niet één hotel boeken, in geen enkel land, in geen enkele stad en op geen enkele datum. Dus heb ik een mail gestuurd dat het voucher niet wilde en mijn geld terug wilde.
Na weken wachten kwam een reactie. Dat ik geboekt had zonder annuleringsmogelijkheid en dat er dan geen geld teruggegeven kon worden. Dat klopte natuurlijk van geen kant, want die voorwaarde is alleen van toepassing op het geval dat ikzelf zou annuleren, wat ik niet had gedaan. Dit heb ik ook teruggemaild. Na weken kwam weer een reactie. Nu met het argument dat ze geen geld terug konden geven omdat ze zelf de boeking van het hotel via een derde partij hadden gedaan en dat die het geld niet terug wilde geven. Wat een onzin. Ik heb dus maar niet meer gereageerd. Het knaagde nog wel een beetje, dus pas geleden heb ik nog eens geprobeerd om de voucher in te wisselen. Nu blijkt de website offline te zijn gehaald. Mailen is ook niet meer mogelijk. Mocht de website nog weer online komen: boek dus nooit via Otel.com, kijk de recensies op internet er maar op na.
Toen ik op internet ging zoeken naar Otel.com, schrok ik behoorlijk. Vrijwel alleen maar negatieve beoordelingen, al meerdere jaren. Uiteindelijk kreeg ik een bericht dat mijn boeking was omgezet in een voucher. Geen overleg, niets van dat al. Toen ik probeerde het voucher in te wisselen, bleek dat het waardeloos was. Met het voucher kan ik bij Otel.com niet één hotel boeken, in geen enkel land, in geen enkele stad en op geen enkele datum. Dus heb ik een mail gestuurd dat het voucher niet wilde en mijn geld terug wilde.
Na weken wachten kwam een reactie. Dat ik geboekt had zonder annuleringsmogelijkheid en dat er dan geen geld teruggegeven kon worden. Dat klopte natuurlijk van geen kant, want die voorwaarde is alleen van toepassing op het geval dat ikzelf zou annuleren, wat ik niet had gedaan. Dit heb ik ook teruggemaild. Na weken kwam weer een reactie. Nu met het argument dat ze geen geld terug konden geven omdat ze zelf de boeking van het hotel via een derde partij hadden gedaan en dat die het geld niet terug wilde geven. Wat een onzin. Ik heb dus maar niet meer gereageerd. Het knaagde nog wel een beetje, dus pas geleden heb ik nog eens geprobeerd om de voucher in te wisselen. Nu blijkt de website offline te zijn gehaald. Mailen is ook niet meer mogelijk. Mocht de website nog weer online komen: boek dus nooit via Otel.com, kijk de recensies op internet er maar op na.