Pagina 1 van 1

KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 14 mar 2021 11:52
door Henriette Polonio
Zakelijk hebben wij een contract lopen bij de KPN. Dit contract beslaat een abonnement voor onbeperkt bellen, internet met daarbij een mobiele telefoon en liep af vorig jaar in maart. Hier kwamen wij deze week achter, een jaar te laat. Door een onstuimig jaar, zoals voor de meeste mensen, hebben we dit over het hoofd gezien.
Dit betekent concreet dat wij een jaar lang veel teveel hebben betaald. (ongeveer een totaalbedrag van 1100 euro)
Een medewerker van de KPN vertelde ons dat ze geen geld terug geven.
Er zijn vast meer mensen, die hetzelfde is overkomen als ons.
Ongelofelijk dat zo'n gerenomeerd bedrijf niet even een bericht stuurt met de melding dat einde termijn van dit contract is verstreken...
En dat ze trouwe klanten dus gewoon lekker laten betalen...

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 14 mar 2021 12:59
door Moneyman
KPN hoeft je hand niet vast te houden toch? Vrijwel ieder abonnement wordt stilzwijgend verlengd - als je wilt opzeggen, moet je dat zelf agenderen.

En je hebt niet een jaar teveel betaald, want je hebt het hele afgelopen jaar ook gewoon gebruik kunnen maken van de diensten. Waarom zou je geld terug moeten krijgen?

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 14 mar 2021 13:04
door kuklos
Henriette Polonio schreef:
14 mar 2021 11:52
Zakelijk hebben wij een contract lopen bij de KPN.
....................
Ongelofelijk dat zo'n gerenomeerd bedrijf niet even een bericht stuurt met de melding dat einde termijn van dit contract is verstreken...
Zakelijk, dus je bent ondernemer. Wat ik ongelofelijk vind is dat je als ondernemer niet een spreadsheet of een andere tool bijhoudt waarin je hebt staan welke abonnementen lopen, wanneer ze aflopen en wat de opzegtermijn en datum is. Maar dat je in plaats daarvan volledig je lot in handen van een ander legt.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 14 mar 2021 13:06
door NeoDutchio
Het zal je maar gebeuren, heb je een mobiel abonnement, kan je ineens niet meer bellen omdat contract afgelopen is. Of dat er ineens geen warm water meer uit de kraan komt. Of zelfs helemaal geen water. En wat de denken als ineens de sloten van je huis vervangen zijn omdat je vergeten bent je huurcontract te verlengen na 1 jaar.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 14 mar 2021 13:18
door Smartje
Mijn abonnement loopt na 2 jaar gewoon door voor de toen afgesloten prijs.
Krijg regelmatig vraag dat ik kan verlengen!
Maar de verleng aanbieding is duurder en minder en ik hoef er zeker geen telefoon bij die je uiteindelijk zelf betaald.
Ik blijf lekker bij mijn bestaande die ik nu op kan zeggen wanneer ik het wil!

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 10:57
door Icasheb
Ja, dit heeft iedereen. Dit staat in de algemene voorwaarde / het contract. Dit is niks geks en compleet normaal en bestaat al heeeeeeel lang bij bij alle providers.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 11:00
door Moneyman
Smartje schreef:
14 mar 2021 13:18
Maar de verleng aanbieding is duurder en minder en ik hoef er zeker geen telefoon bij die je uiteindelijk zelf betaald.
Je betaalt je telefoon al jaren gewoon apart van je abonnement.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 13:06
door Smartje
Is helemaal waar, maar het oude vastgeroeste begrip,
dan “ krijg je er een telefoon bij” blijft voor veel mensen toch aantrekkelijk er wordt uiteindelijk
gekeken naar de eindsom.
Want vind U “Moneyman” van de visie:
Alles wat je zelf kan betalen moet je niet lenen/verzekeren?

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 15:32
door Moneyman
Smartje schreef:
15 mar 2021 13:06
Want vind U “Moneyman” van de visie:
Alles wat je zelf kan betalen moet je niet lenen/verzekeren?
Da's natuurlijk een duivels dilemma, want aan de mensen die dat wél doen verdien ik mede mijn brood.

Ik zou best met je in discussie willen over de vraag of je stelling klopt, maar dan mag je er eerst een eigen topic over beginnen. Hier is het offtopic.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 15:44
door PeterPeters1966
Smartje schreef:
15 mar 2021 13:06

Alles wat je zelf kan betalen moet je niet lenen/verzekeren?
Woorden als "alles" en "altijd" kan je niet gebruiken voor dit soort vragen. Ik kan bijvoorbeeld prima een nieuwe auto kopen. Toch zou ik (als ik geen auto van mijn werk had) voor private lease gaan. Daarentegen zou ik nooit een telefoonabonnement inclusief telefoon nemen. Dus de vraagstelling klopt niet.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 18:10
door Arizonakid
Onzin natuurlijk. Je hebt een contract, en na de looptijd kan je dat opzeggen of omzetten, maar dat moet je zelf in de gaten houden.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 20:27
door Smartje
Nog even als laatste.
Dit gaat natuurlijk niet over woonhuizen, auto’s en andere grote risico’s.
Even off-topic:
Bijv. 2jaar ,telefoon verzekering 10 per maand = 240 eind contract.
Mijn nw. Telefoon kost 270,00 welk risico verzeker ik dan?
Ja in de Jacuzzi 0,9m diep ging mijn Samson even in Coma, einde verhaal,
nee hoor, met snelle reanimatie heb ik hem weer tot leven gekregen. Is weer 100%.
Was overigens “niet” waterdicht. Met een verzekering gebeurd er (bijna) nooit iets.
Zonder verzekering natuurlijk een ongewilde zwemles.
Als dit in de eerste week gebeurd week van je verzekering of meerdere malen, ja dan kom je er met je premie
wel uit.
Blijft natuurlijk altijd een risico dekking.
Gaat er natuurlijk wel om of de kool de sop waard is.🏁🔚

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 20:31
door Lady1234
Of het sop de kool niet waard is, is hier niet van belang. Het gaat over een telefoon abonnement. En niet over een verzekering.

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 15 mar 2021 20:41
door Smartje
Had ik al gezegd off-Topic

Re: KPN: laat stilzwijgend contract doorlopen na einddatum

Geplaatst: 16 mar 2021 06:59
door witte angora
Dan gaan we nu weer on-topic: Heel wat jaren geleden heb ik bij Telfort een bijzonder goedkoop abonnement genomen dat exact bij me past. Na twee jaar was het contract verlopen, en uiteraard loopt het nog steeds door, al is het nu KPN geworden - tegen dezelfde prijs als toen.

Zeg nu eens eerlijk, waar vind je voor 4,43 per maand nog een abonnement 'bellen zonder sms en internet', een tegoed van 150 minuten en als je langer dan 10 minuten met iemand belt, dan wordt het meerdere niet in rekening gebracht? En aangezien er hier weinig gebeld wordt, en indien wel dan is het veel en veel langer dan die 10 minuten, is dat toch een prima keuze? Laat maar lekker doorlopen.