Booking.com: lang wachten op geld terug
Geplaatst: 16 mar 2021 17:50
Beste redactie van Radar,
Ik heb in september 2020 een pension geboekt via Booking.com in Duitsland. Ik heb de betaling gedaan en vervolgens krijg ik een mail dat de reservering niet bevestigd kan worden ( dit terwijl er op dat moment nog 2 kamers beschikbaar waren).
In de mail die ik erna kreeg stond vermeld dat het betaalde bedrag binnen 12 dagen weer teruggestort zou gaan worden op mijn rekening.
Wij zijn nu exact een half jaar, tig mails, en vele gefrustreerde gesprekken verder, maar heb tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet terug.
Ik heb gesproken met mijn rechtsbijstand verzekering en deze geeft aan; omdat het om een bedrag van minder dan € 175,- gaat, kan ik geen aanspraak op mijn Arag rechtsbijstand verzekering maken.
Terwijl ik wel voor dat stukje consumentendienst verzekerd ben.
Tevens heb ik mijn bank gevraagd of er nog een mogelijkheid is dit bedrag terug te boeken, maar omdat ik moet kunnen aantonen dat het dan om fraude zou gaan, en aangifte bij de politie had moeten doen, wat dus niet het geval is, gaat het terugboeken ook niet.
Ook al gaat het om een klein bedrag, het is voor mij een principe kwestie en is het ronduit belachelijk dat het zoveel moeite moet kosten om je geld terug te vorderen.
Ik hoop dat er iets aan dit probleem gedaan kan worden, want ik kom er niet mee verder helaas.
Met vriendelijke groet,
Nathaly
Ik heb in september 2020 een pension geboekt via Booking.com in Duitsland. Ik heb de betaling gedaan en vervolgens krijg ik een mail dat de reservering niet bevestigd kan worden ( dit terwijl er op dat moment nog 2 kamers beschikbaar waren).
In de mail die ik erna kreeg stond vermeld dat het betaalde bedrag binnen 12 dagen weer teruggestort zou gaan worden op mijn rekening.
Wij zijn nu exact een half jaar, tig mails, en vele gefrustreerde gesprekken verder, maar heb tot op heden heb ik nog steeds mijn geld niet terug.
Ik heb gesproken met mijn rechtsbijstand verzekering en deze geeft aan; omdat het om een bedrag van minder dan € 175,- gaat, kan ik geen aanspraak op mijn Arag rechtsbijstand verzekering maken.
Terwijl ik wel voor dat stukje consumentendienst verzekerd ben.
Tevens heb ik mijn bank gevraagd of er nog een mogelijkheid is dit bedrag terug te boeken, maar omdat ik moet kunnen aantonen dat het dan om fraude zou gaan, en aangifte bij de politie had moeten doen, wat dus niet het geval is, gaat het terugboeken ook niet.
Ook al gaat het om een klein bedrag, het is voor mij een principe kwestie en is het ronduit belachelijk dat het zoveel moeite moet kosten om je geld terug te vorderen.
Ik hoop dat er iets aan dit probleem gedaan kan worden, want ik kom er niet mee verder helaas.
Met vriendelijke groet,
Nathaly