BigGym opzegging van abonnement
Geplaatst: 19 mar 2021 02:40
Hallo,
Ik zal ten eerste even de situatie uitleggen. Ik woonde vorig jaar in de stad Groningen. Ik sportte hier bij de sportschool biggym.
Ondanks corona besloot ik niet mijn abbonement bij de sportschool op te zeggen om toch na de crisis een sportschool te hebben.
Desondanks kon kwam een leuke nieuwe woning op mijn pad en besloot ik te gaan verhuizen. Begin juni "toen de sportscholen tijdelijk weer open waren" ben ik langs de locatie geweest om mijn abbonement op te zeggen aangezien ik naar drenthe ging verhuizen en meer dan 50km van de sportschool. Niet echt handig om te sporten.
Op de locatie met een medewerker gesproken en de situatie uitgelegd. Eerst werd mij verteld of telefonisch contact op te nemen of een online document in te vullen.
Ik vond telefonisch makkelijker aangezien je dan vaak mondelijk meteen bevestiging van uitschrijving had.
Helaas kon ik op het contact nummer niemand te pakken krijgen. Op het bandje werd verteld dat contacturen van 9 tot 12u op maandag t/m vrijdag waren. Het was al het einde van de middag dus volgende ochtend weer gebeld. Exact hetzelfde afspeelbandje ondanks dat het 10u was op een woensdagochtend.
Maar meteen naar de locatie van de sportschool gereden en situatie weer uitgelegd. Hier werd mij verteld dat ik wel een uitschrijvingsforumlier op een zuil op de locatie kon invullen. Dit was in principe een pc in een zuil naar de website.
Samen met medewerker opzeg formulier ingevuld op de zuil en dacht dat is dat.
Al met al was het toen in de laatste week van juni,
Begin Juli verhuist tijdelijk naar mn ouders om wat extra geld op te sparen. Halverwege juli kwam ik erachter dat er nogsteeds via automatisch incasso van mijn rekening werd afgeschreven.
Contact opgenomen via de website omdat telefonisch het bedrijf niet te bereiken was. Na 2 weken een antwoord dat ik me moest uitschrijven via de website. Ik dit dus wéér gedaan. (hier een screenshot van bewaard).
Kreeg hier een automatisch bericht op een maand later dat ik me nog niet kon uitschrijven omdat er nog een openstaand bedrag was. Hier een email op gestuurd met de reden van opzeggen + wanneer ik me op had gezegd.
Na 2 weken werd er weer geld van mijn rekening geschreven via automatisch incasso door de sportschool. Dit natuurlijk gestorneerd en automatisch incasso stop gezet.
2 weken later kreeg ik antwoord op mijn email (we zijn nu 1 maand verder van mijn email aka halverwege september) Waarin weer stond dat ik een openstaand bedrag moest betalen anders kon mijn uitschrijving niet in behandeling genomen kon worden.
In deze mail stond dat ik een aparte mail zou krijgen met een ideallink voor betaling van het openstaande bedrag. (Dit stond ook in de vorige email van hun) Ik heb echter gedurende nu ca. 2.5 maand geen ideallink gekregen.
Ik weer een mail opgesteld naar het bedrijf met het vorige email verkeer inbegrepen. Hierin legde ik de situatie nog een keer uit + dat ik incasso had stop gezet.
Toen bleef het een tijd stil. Op dat moment ging ik ook naar mijn nieuwe woning verhuizen en had ik het druk hiermee.
Op een gegeven moment kreeg ik eind November weer een email. Hierin stond wederom dat mijn uitschrijving nog niet was behandeld ivm opstaand bedrag en dat ik het openstaande bedrag aan "incassobureau" had betaald ik opnieuw een mail zou kunnen sturen om het abbonement stop te zetten. (Ik heb nooit een ideallink of brief/email van incasso bureau ontvangen).
We zijn nu weer een paar maanden verder en bij controle van mijn rekening deze maand bleek dat Biggym nog steeds geld van mijn rekening via automatisch incasso probeert te schrijven maar dit telkens geblokkeerd wordt omdat ik dat geblokkeerd heb.
Pffff dat was een lang stuk tekst maar nu komt mijn vraag.
Ik wil gewoon van het gedoe af zijn en niet over nog eens een paar maanden een leuke rekening van wie dan ook te krijgen met een boete + boete + boete van betaling Biggym abbonement.
Email verkeer vanaf Juli heb ik bewaard.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en excuses voor de mogelijke spellingsfouten.
Ik zal ten eerste even de situatie uitleggen. Ik woonde vorig jaar in de stad Groningen. Ik sportte hier bij de sportschool biggym.
Ondanks corona besloot ik niet mijn abbonement bij de sportschool op te zeggen om toch na de crisis een sportschool te hebben.
Desondanks kon kwam een leuke nieuwe woning op mijn pad en besloot ik te gaan verhuizen. Begin juni "toen de sportscholen tijdelijk weer open waren" ben ik langs de locatie geweest om mijn abbonement op te zeggen aangezien ik naar drenthe ging verhuizen en meer dan 50km van de sportschool. Niet echt handig om te sporten.
Op de locatie met een medewerker gesproken en de situatie uitgelegd. Eerst werd mij verteld of telefonisch contact op te nemen of een online document in te vullen.
Ik vond telefonisch makkelijker aangezien je dan vaak mondelijk meteen bevestiging van uitschrijving had.
Helaas kon ik op het contact nummer niemand te pakken krijgen. Op het bandje werd verteld dat contacturen van 9 tot 12u op maandag t/m vrijdag waren. Het was al het einde van de middag dus volgende ochtend weer gebeld. Exact hetzelfde afspeelbandje ondanks dat het 10u was op een woensdagochtend.
Maar meteen naar de locatie van de sportschool gereden en situatie weer uitgelegd. Hier werd mij verteld dat ik wel een uitschrijvingsforumlier op een zuil op de locatie kon invullen. Dit was in principe een pc in een zuil naar de website.
Samen met medewerker opzeg formulier ingevuld op de zuil en dacht dat is dat.
Al met al was het toen in de laatste week van juni,
Begin Juli verhuist tijdelijk naar mn ouders om wat extra geld op te sparen. Halverwege juli kwam ik erachter dat er nogsteeds via automatisch incasso van mijn rekening werd afgeschreven.
Contact opgenomen via de website omdat telefonisch het bedrijf niet te bereiken was. Na 2 weken een antwoord dat ik me moest uitschrijven via de website. Ik dit dus wéér gedaan. (hier een screenshot van bewaard).
Kreeg hier een automatisch bericht op een maand later dat ik me nog niet kon uitschrijven omdat er nog een openstaand bedrag was. Hier een email op gestuurd met de reden van opzeggen + wanneer ik me op had gezegd.
Na 2 weken werd er weer geld van mijn rekening geschreven via automatisch incasso door de sportschool. Dit natuurlijk gestorneerd en automatisch incasso stop gezet.
2 weken later kreeg ik antwoord op mijn email (we zijn nu 1 maand verder van mijn email aka halverwege september) Waarin weer stond dat ik een openstaand bedrag moest betalen anders kon mijn uitschrijving niet in behandeling genomen kon worden.
In deze mail stond dat ik een aparte mail zou krijgen met een ideallink voor betaling van het openstaande bedrag. (Dit stond ook in de vorige email van hun) Ik heb echter gedurende nu ca. 2.5 maand geen ideallink gekregen.
Ik weer een mail opgesteld naar het bedrijf met het vorige email verkeer inbegrepen. Hierin legde ik de situatie nog een keer uit + dat ik incasso had stop gezet.
Toen bleef het een tijd stil. Op dat moment ging ik ook naar mijn nieuwe woning verhuizen en had ik het druk hiermee.
Op een gegeven moment kreeg ik eind November weer een email. Hierin stond wederom dat mijn uitschrijving nog niet was behandeld ivm opstaand bedrag en dat ik het openstaande bedrag aan "incassobureau" had betaald ik opnieuw een mail zou kunnen sturen om het abbonement stop te zetten. (Ik heb nooit een ideallink of brief/email van incasso bureau ontvangen).
We zijn nu weer een paar maanden verder en bij controle van mijn rekening deze maand bleek dat Biggym nog steeds geld van mijn rekening via automatisch incasso probeert te schrijven maar dit telkens geblokkeerd wordt omdat ik dat geblokkeerd heb.
Pffff dat was een lang stuk tekst maar nu komt mijn vraag.
Ik wil gewoon van het gedoe af zijn en niet over nog eens een paar maanden een leuke rekening van wie dan ook te krijgen met een boete + boete + boete van betaling Biggym abbonement.
Email verkeer vanaf Juli heb ik bewaard.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en excuses voor de mogelijke spellingsfouten.