Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)
Geplaatst: 26 mar 2021 08:22
Hieronder volgt het verhaal wat wij afgelopen weekend hebben meegemaakt.
Vorige week hebben wij via de website van Belvilla een boeking geplaatst voor vakantiewoning Sea Lodge te Bloemendaal. Omtrent de boeking is alles goed gegaan, maar na aankomst heeft zich een situatie voortgedaan die wij graag aan jullie voorleggen.
Ons reisgezelschap bestond uit twee stellen, op zaterdag 20-3-2021 hebben twee personen van het gezelschap ingecheckt. Inchecken ging voorspoedig, maar het viel op dat er nergens werd gevraagd om een id, algemene voorwaarden, parkregelement en hiermee akkoord te gaan. De hoofdboeker heeft ook geen handtekening voor iets gezet.
Na het inchecken en het huisje te hebben gezien, heeft iemand uit ons gezelschap eten besteld. Dit moest worden afgehaald bij de receptie. Tot onze verbazing, werd hij hier aangesproken op een intimiderende manier door één van de medewerkers. Hij vertelde ons, dat wij in de gaten werden gehouden omdat ze dachten (!!) dat het gezelschap uit vier jongens bestond. Dit is dus allereerst een hele verkeerde manier van aanspreken geweest, op een intimiderende manier, en daarnaast is het een valse beschuldiging geweest.
Om 20:30 waren wij met zijn alle compleet in de vakantiewoning. Wij hebben gecheckt op het geluidsniveau, die na checken buiten niet te horen was. Om 23:15 kwam daar een mevrouw van de beveiliging, zonder kloppen, de vakantiewoning binnenvallen. Wij moesten gelijk het licht aandoen en de muziek uitdoen. Op een hele intimiderende manier, is zij binnengestapt en begon de vakantiewoning te doorzoeken. Haar oog is op een cilinder lachgas gevallen, terwijl niemand in de vakantiewoning dit op dat moment aan het gebruiken was. Zij heeft hier verder geen bewijs van. Wij hebben mevrouw op de hoogte gesteld, dat wij deze cilinder aan haar wilde meegeven, en hier echt geen kwade bedoelingen mee hadden omdat wij niet wisten dat dit niet mocht. Ik citeer wat zij op dat moment zelf heeft gezegd: 'Ik heb er zelf geen last van’. Mevrouw stelde ons op de hoogte dat zij de parkbeheerder ging inlichten en hierop hoogstwaarschijnlijk een boete stond van 5-500 euro. Hierna is zij vertrokken.
Nadat wij, redelijk van ons a propos waren gebracht, kwam dezelfde mevrouw om 23:30 weer binnen. Zij vertelde ons: 'Ik heb heel slecht nieuws voor jullie, jullie moeten binnen een half uur het park verlaten. Jullie kunnen nu zelf gaan of ik haal de parkbeheerder erbij en dat gaat niet leuk worden’. Allereerst heeft ze ons dus, zonder enige waarschuwing, bevelen het park te verlaten. Ten tweede heeft ze een bedreiging geuit naar ons. Op dat moment, voelden wij ons zeer overgelaten aan de situatie omdat mevrouw zonder enige vorm van onze kant van het verhaal, ons uit de vakantiewoning heeft gezet. Wij hebben geprobeerd om nog tot een oplossing te komen, maar mevrouw wilde hier niks van weten. Hierna hebben wij alles opgeruimd, en hebben wij binnen een half uur het park verlaten. Bij de parkeerplaats stonden dezelfde mevrouw en de parkbeheerder ons intimiderend op te wachten. Hierdoor hebben wij de avondklok overtreden en stonden wij simpelweg op straat.
Hoe kan het, dat wij als boeker, op geen enkele manier op de hoogte zijn gebracht op het verbod van het gebruik van lachgas? Het staat niet in de algemene voorwaarden van Belvilla, niet in de algemene voorwaarden van Thuiswinkel en niet in de algemene voorwaarden van Qurios. Daarnaast heeft het park ons niet gewezen op het parkregelement, en zijn wij op hun terrein niet akkoord gegaan met de regels, omdat zij ons die kans niet hebben geboden. Ook heb ik het parkregelement opgevraagd en hier staat ook niks over in. Lachgas valt officieel onder de warenwet, en is op dit moment legaal. Daarnaast mijn volgende vraag: Hoe kan het dat wij zonder enig pardon de vakantiewoning zijn uitgezet?
Wij zijn door niemand op de hoogte gesteld van algemene voorwaarden, en nadat wij dit zelf hebben gedaan, kunnen we in geen enkele algemene voorwaarden terugvinden dat lachgas verboden is. Daarnaast is het niet terug te vinden in het parkregelement. Op het parkregelement zijn wij niet gewezen en tevens niet mee akkoord gegaan, dus hier kan geen beroep op worden gedaan.
Wij, als boekers, betreuren deze situatie zeer ernstig. Wat een enorm leuk weekend had moeten zijn, viel in het water door deze mevrouw. Wij zijn 558,30 euro kwijt, en eisen hier een compensatie voor, omdat mevrouw naar ons weten onredelijk heeft gehandeld.
Wat kunnen wij verder als vervolgstappen ondernemen?
Vorige week hebben wij via de website van Belvilla een boeking geplaatst voor vakantiewoning Sea Lodge te Bloemendaal. Omtrent de boeking is alles goed gegaan, maar na aankomst heeft zich een situatie voortgedaan die wij graag aan jullie voorleggen.
Ons reisgezelschap bestond uit twee stellen, op zaterdag 20-3-2021 hebben twee personen van het gezelschap ingecheckt. Inchecken ging voorspoedig, maar het viel op dat er nergens werd gevraagd om een id, algemene voorwaarden, parkregelement en hiermee akkoord te gaan. De hoofdboeker heeft ook geen handtekening voor iets gezet.
Na het inchecken en het huisje te hebben gezien, heeft iemand uit ons gezelschap eten besteld. Dit moest worden afgehaald bij de receptie. Tot onze verbazing, werd hij hier aangesproken op een intimiderende manier door één van de medewerkers. Hij vertelde ons, dat wij in de gaten werden gehouden omdat ze dachten (!!) dat het gezelschap uit vier jongens bestond. Dit is dus allereerst een hele verkeerde manier van aanspreken geweest, op een intimiderende manier, en daarnaast is het een valse beschuldiging geweest.
Om 20:30 waren wij met zijn alle compleet in de vakantiewoning. Wij hebben gecheckt op het geluidsniveau, die na checken buiten niet te horen was. Om 23:15 kwam daar een mevrouw van de beveiliging, zonder kloppen, de vakantiewoning binnenvallen. Wij moesten gelijk het licht aandoen en de muziek uitdoen. Op een hele intimiderende manier, is zij binnengestapt en begon de vakantiewoning te doorzoeken. Haar oog is op een cilinder lachgas gevallen, terwijl niemand in de vakantiewoning dit op dat moment aan het gebruiken was. Zij heeft hier verder geen bewijs van. Wij hebben mevrouw op de hoogte gesteld, dat wij deze cilinder aan haar wilde meegeven, en hier echt geen kwade bedoelingen mee hadden omdat wij niet wisten dat dit niet mocht. Ik citeer wat zij op dat moment zelf heeft gezegd: 'Ik heb er zelf geen last van’. Mevrouw stelde ons op de hoogte dat zij de parkbeheerder ging inlichten en hierop hoogstwaarschijnlijk een boete stond van 5-500 euro. Hierna is zij vertrokken.
Nadat wij, redelijk van ons a propos waren gebracht, kwam dezelfde mevrouw om 23:30 weer binnen. Zij vertelde ons: 'Ik heb heel slecht nieuws voor jullie, jullie moeten binnen een half uur het park verlaten. Jullie kunnen nu zelf gaan of ik haal de parkbeheerder erbij en dat gaat niet leuk worden’. Allereerst heeft ze ons dus, zonder enige waarschuwing, bevelen het park te verlaten. Ten tweede heeft ze een bedreiging geuit naar ons. Op dat moment, voelden wij ons zeer overgelaten aan de situatie omdat mevrouw zonder enige vorm van onze kant van het verhaal, ons uit de vakantiewoning heeft gezet. Wij hebben geprobeerd om nog tot een oplossing te komen, maar mevrouw wilde hier niks van weten. Hierna hebben wij alles opgeruimd, en hebben wij binnen een half uur het park verlaten. Bij de parkeerplaats stonden dezelfde mevrouw en de parkbeheerder ons intimiderend op te wachten. Hierdoor hebben wij de avondklok overtreden en stonden wij simpelweg op straat.
Hoe kan het, dat wij als boeker, op geen enkele manier op de hoogte zijn gebracht op het verbod van het gebruik van lachgas? Het staat niet in de algemene voorwaarden van Belvilla, niet in de algemene voorwaarden van Thuiswinkel en niet in de algemene voorwaarden van Qurios. Daarnaast heeft het park ons niet gewezen op het parkregelement, en zijn wij op hun terrein niet akkoord gegaan met de regels, omdat zij ons die kans niet hebben geboden. Ook heb ik het parkregelement opgevraagd en hier staat ook niks over in. Lachgas valt officieel onder de warenwet, en is op dit moment legaal. Daarnaast mijn volgende vraag: Hoe kan het dat wij zonder enig pardon de vakantiewoning zijn uitgezet?
Wij zijn door niemand op de hoogte gesteld van algemene voorwaarden, en nadat wij dit zelf hebben gedaan, kunnen we in geen enkele algemene voorwaarden terugvinden dat lachgas verboden is. Daarnaast is het niet terug te vinden in het parkregelement. Op het parkregelement zijn wij niet gewezen en tevens niet mee akkoord gegaan, dus hier kan geen beroep op worden gedaan.
Wij, als boekers, betreuren deze situatie zeer ernstig. Wat een enorm leuk weekend had moeten zijn, viel in het water door deze mevrouw. Wij zijn 558,30 euro kwijt, en eisen hier een compensatie voor, omdat mevrouw naar ons weten onredelijk heeft gehandeld.
Wat kunnen wij verder als vervolgstappen ondernemen?