LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Van 12 tot 13 maart 2021 verbleven mijn vriend en ik in het Intell hotel Amsterdam Center. We hadden een kamer geboekt met sauna en jacuzzi.
Na een paar uur sauna gebruik kwamen we erachter dat het vocht bleef hangen. De volgende ochtend kwamen we erachter dat de kamer vol schimmel zat. Schimmel zat op het plafond en de ramen. De ramen waren nat. Onze kleding was vochtig en me vriend had pijn op zijn longen. We hadden de kamer beschikbaar tot 12.00 maar we zijn om 9.30 uur uitgecheckt. Bij het uitchecken hadden we de schimmel gemeld bij de receptie maar kregen slecht een bedankje en dat ze erop gaan letten. Een beetje beduusd zijn wij weg gegaan. Ik liep zelf op krukken en was ook al blij dat we die vieze kamer uit was. Hierna heb ik een klacht ingediend per mail en wou Inntel ons alleen een upgrade en een gratis ontbijt aanbieden. Hier was ik niet mee akkoord gegaan omdat ik al een dure kamer van 255 euro had. Tevens stelde Intell vast dat ik de schimmel gelijk dat moeten melden. Terwijl ik duidelijk in mijn mail vertel hoe het gegaan is. Ze geven geen gehoor aan mijn klacht dat onze gezondheid hierdoor in gevaar gekomen is.
Na deze mail had ik op zaterdag 20-3 het geld opeens terug op mijn bank. Ik dacht, mooi, klacht afgehandeld. Geld terug.
Maandag 23-03 heeft Inntel de overboeking weer ongedaan gemaakt. Ze zeggen hierover dat het een storing betreft maar dit klopt helemaal niet. Ze sturen me van kastje naar de muur en luisteren niet naar mijn klacht over hoe gevaarlijk schimmel is geweest voor de gezondheid van mijn vriend. Dit heb ik meerdere malen telefonisch aangegeven. Hij is allergisch voor schimmel maar ze blijven vast houden dat ik het eerder had moeten zien. Ik wil gewoon me geld terug omdat dit niet rechtvaardig is.
Heeft iemand hier ervaring mee? En bij welke officiële instanties kan ik dit melden? Ik heb al een melding bij ACM gedaan
Na een paar uur sauna gebruik kwamen we erachter dat het vocht bleef hangen. De volgende ochtend kwamen we erachter dat de kamer vol schimmel zat. Schimmel zat op het plafond en de ramen. De ramen waren nat. Onze kleding was vochtig en me vriend had pijn op zijn longen. We hadden de kamer beschikbaar tot 12.00 maar we zijn om 9.30 uur uitgecheckt. Bij het uitchecken hadden we de schimmel gemeld bij de receptie maar kregen slecht een bedankje en dat ze erop gaan letten. Een beetje beduusd zijn wij weg gegaan. Ik liep zelf op krukken en was ook al blij dat we die vieze kamer uit was. Hierna heb ik een klacht ingediend per mail en wou Inntel ons alleen een upgrade en een gratis ontbijt aanbieden. Hier was ik niet mee akkoord gegaan omdat ik al een dure kamer van 255 euro had. Tevens stelde Intell vast dat ik de schimmel gelijk dat moeten melden. Terwijl ik duidelijk in mijn mail vertel hoe het gegaan is. Ze geven geen gehoor aan mijn klacht dat onze gezondheid hierdoor in gevaar gekomen is.
Na deze mail had ik op zaterdag 20-3 het geld opeens terug op mijn bank. Ik dacht, mooi, klacht afgehandeld. Geld terug.
Maandag 23-03 heeft Inntel de overboeking weer ongedaan gemaakt. Ze zeggen hierover dat het een storing betreft maar dit klopt helemaal niet. Ze sturen me van kastje naar de muur en luisteren niet naar mijn klacht over hoe gevaarlijk schimmel is geweest voor de gezondheid van mijn vriend. Dit heb ik meerdere malen telefonisch aangegeven. Hij is allergisch voor schimmel maar ze blijven vast houden dat ik het eerder had moeten zien. Ik wil gewoon me geld terug omdat dit niet rechtvaardig is.
Heeft iemand hier ervaring mee? En bij welke officiële instanties kan ik dit melden? Ik heb al een melding bij ACM gedaan
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Maar u moet die schimmel toch al gezien hebben toen u de kamer in gebruik nam? Dat komt niet in één nacht.
Een bijschrijving kan niet zomaar ongedaan gemaakt worden. En als u het geld terug zou krijgen dan is die schimmel niet meer gevaarlijk?
Allergisch voor schimmel? Kreeg hij een allergische reactie?
Een bijschrijving kan niet zomaar ongedaan gemaakt worden. En als u het geld terug zou krijgen dan is die schimmel niet meer gevaarlijk?
Allergisch voor schimmel? Kreeg hij een allergische reactie?
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Niks aan te doen, behalve de volgende keer ergens anders slapen.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
U klaagt pas achteraf, dat is veel te laat. Schimmels ontstaan niet in 1 nacht, er zouden al direct bij binnenkomst problemen geweest moeten zijn. Verder vind ik het maar een vreemd verhaal.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Bedankt voor de waarschuwing , maar meldt het ook bij de vakantieman .zij doen checks , anoniem, en dat wordt getoond in de uitzending.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Bij een kamer met sauna en jacuzzi op de kamer zelf, is het vrijwel voorspelbaar, dat er vochtproblemen zijn als gevolg van condensvorming. Hoe was de ventilatie op de kamer, was er een mogelijkheid om de ramen te openen en heb je dit ook gebruikt?
Als je dit nooit meer mee wilt maken, boek dan een hotel met de welness in aparte ruimtes.
16again
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
NeoDutchio schreef: ↑26 mar 2021 19:37U klaagt pas achteraf, dat is te laat.
"Lekker" alles opgegeten en daarna klagen dat het niet "lekker" was.
Na de eertste hap: neemt u dit maar terug.
Niet op eten werkt ook niet. Is gewoon afrekenen. Dus weg van de tafel.
TS had na een korte inspectie van de kamer direct een andere kamer moeten vragen.
Heb nog leuke anekdote voor @huiskamer later.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
De ja vu, wederom een #blameTheVictim topic.
Er is een overeenkomst tussen het hotel en de klant. Deze overeenkomst geeft beide partijen verplichtingen. Het hotel moet een schimmelvrije kamer leveren, maar doet dat niet. Schimmels ontstaan inderdaad niet in 1 nacht en dat maakt dat het hotel dit had behoren te weten.
Er is een overeenkomst tussen het hotel en de klant. Deze overeenkomst geeft beide partijen verplichtingen. Het hotel moet een schimmelvrije kamer leveren, maar doet dat niet. Schimmels ontstaan inderdaad niet in 1 nacht en dat maakt dat het hotel dit had behoren te weten.
G.vanBouillon
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Of er was helemaal geen schimmel, maar slechts beslagen ramen.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
@Lady
Had ik wel in de auto, maar dat is heeeeeeeeeel lang geleden toen ik nog jong was.
Had ik wel in de auto, maar dat is heeeeeeeeeel lang geleden toen ik nog jong was.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Blame the vicrim? Misschien kan TS met een betere onderbouwing komen, want het verhaal stinkt aan alle kanten.alfatrion schreef: ↑26 mar 2021 22:44De ja vu, wederom een #blameTheVictim topic.
Er is een overeenkomst tussen het hotel en de klant. Deze overeenkomst geeft beide partijen verplichtingen. Het hotel moet een schimmelvrije kamer leveren, maar doet dat niet. Schimmels ontstaan inderdaad niet in 1 nacht en dat maakt dat het hotel dit had behoren te weten.
Bij binnenkomst is er geen schimmel waargenomen. Uren in de sauna komt wel heel vreemd over, over het algemeen wordt 15 minuten geadviseerd. Die sauna zou enorm lek moeten zijn wil je daarmee een hele kamer vochtig krijgen. Dan zou je de sauna nooit warm kunnen krijgen.
Vervolgens ga je wel gewoon slapen en maak je de volgende ochtend enkel melding van schimmel, maar je dient geen klacht in. En pas thuis ga je mailen met de klacht. Dan komt er een vaag verhaal dat er geld gestort is en ook weer terug gehaald, iets dat niet kan. Zoals @Smartje al zei, je eet eerst alles op en gaat achteraf klagen dat het niet lekker was.
Als de kamer zo erg zou zijn als hier beweerd, dan was TS direct weggelopen.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Je hebt zelf aangegeven dat schimmel niet in een nacht ontstaat. Als de schimmel aanwezig was bij het uitchecken dan was de schimmel ook aanwezig bij het inchecken.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Als de schimmel niet aanwezig was bij het inchecken, dan was die schimmel ook niet aanwezig bij het uitchecken.
riddert
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Eens. We hebben alleen geen verklaring dat er geen schimmel aanwezig was bij inchecken. Dat vereist dat iemand dit heeft gecontroleerd. De afzijdigheid van een melding bij aankomst is onvoldoende, omdat dit niet uitsluit dat de schimmel wel aanwezig was maar niet gezien is doordat er geen inspectie heeft plaatsgevonden.
Een ander punt is of TS diens stelling aannemelijk kan maken. In de positie van TS had ik foto's gemaakt.
Een ander punt is of TS diens stelling aannemelijk kan maken. In de positie van TS had ik foto's gemaakt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 27 mar 2021 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Raar verhaal, wij checken altijd even voor we een kamer accepteren.
99% is het goed, maar vorig jaar in Duitsland hebben we pas de 3e kamer geaccepteerd.
99% is het goed, maar vorig jaar in Duitsland hebben we pas de 3e kamer geaccepteerd.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Wij checken ook altijd de hotelkamer, bungalow huisje of zelfs de vooropgezette tent op een camping.
Als er zoveel schimmel in een kamer zit zoals TS omschrijft, dan zie je dat niet alleen, maar ruik je dat ook bij binnenkomst. Dan ruikt het muf, maar dan ‘scherper’.
Je hebt hier nu niets aan, maar je had meteen bij binnenkomst actie moeten ondernemen en een andere kamer moeten vragen. Dan had je er nog wat mee gekund. Vrees dat je nu aan het kortste eind trekt.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Heel simpel, als de schimmel zo erg is dat er lichamelijk problemen ontstaan, dan was dat niet pas de volgende ochtend gebeurd. Als de schimmel zo overduidelijk aanwezig zou zijn, dan was er bij voorbaat al geklaagd.
Ook de problemen met de longen hoeven niet aan de schimmel te liggen. Als de vriend te lang in de sauna gezeten heeft kan dit ook problemen geven. En gezien dat er water tegen het raam condenseerde lijkt het er sterk op dat de sauna langer heeft aangestaan dan noodzakelijk met de deur open. Het gaat om een glazen sauna met een deur. Je moet behoorlijk je best doen om een complete kamer zo vochtig te krijgen dat zelfs je kleren vochtig worden. Daar is dus meer gebeurd dan nu alleen verteld wordt. En dat gevoel wordt versterkt doordat er niet ter plekke geklaagd is, enkel dat er een melding gemaakt is.
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Dat is allemaal speculatie.
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
Of gewoon logisch nadenken en wegstrepen van opties.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Inntel Amsterdam Center heeft schimmelkamers en hele slechte klantenservice
De casus is:
- Kamer met sauna en jacuzzi geboekt van 12 tot 13 maart 2021.
- Vocht bleef in de kamer hangen na een paar uur sauna gebruik.
- De volgende ochtend is schimmel in de hele kamer ontdekt.
- Vriend had pijn op zijn longen.
- Ze hebben om 9h30 uitgecheckt en de schimmel is toen gemeld.
- Daarna is ook nog een klacht per mail ingedien.
- Het hotel heeft een upgrade en gratis lunch aangeboden
- Het hotel vind dat TS dit eerder had moeten melden
Geven het bovenstaande, is de vraag:
Misschien dat deze forumleden ook kunnen uitleggen waarom het volledige bedrag verschuldigd zou zijn op het moment dat achteraf aangetoond kan worden dat het hotel tekortgeschoten is in de overeenkomst?
- Kamer met sauna en jacuzzi geboekt van 12 tot 13 maart 2021.
- Vocht bleef in de kamer hangen na een paar uur sauna gebruik.
- De volgende ochtend is schimmel in de hele kamer ontdekt.
- Vriend had pijn op zijn longen.
- Ze hebben om 9h30 uitgecheckt en de schimmel is toen gemeld.
- Daarna is ook nog een klacht per mail ingedien.
- Het hotel heeft een upgrade en gratis lunch aangeboden
- Het hotel vind dat TS dit eerder had moeten melden
Geven het bovenstaande, is de vraag:
Daarop zijn er forumleden die, in plaats van uitgaan van de geschetste casus, zoeken naar redenen waarom TS fout zit, "die schimmel had je moeten zien toen je de kamer in gebruik nam", "je had eerder moeten klagen", "je verhaal is vreemd" en "je hebt de kamer gebruikt, dus je bent het volledige bedrag verschuldig".
Misschien dat deze forumleden ook kunnen uitleggen waarom het volledige bedrag verschuldigd zou zijn op het moment dat achteraf aangetoond kan worden dat het hotel tekortgeschoten is in de overeenkomst?
G.vanBouillon
vindt dit leuk