Pagina 1 van 1

Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 12:34
door ktimmenga1974
Delta glasvezel (voormalig Caiway),

Ik ben woonachtig in een klein dorp in de kop van Overijssel, ons dorp is zojuist aangesloten op het glasvezel netwerk. Één van de leveranciers die zich ingekocht hebben op dit netwerk is Delta glasvezel (voormalig Caiway). Het debakel is al begonnen bij het aansluiten van de glasvezel kabels in de woning. De monteurs zijn niet ter zake kundig en hebben de aansluiting dwars door een gipsen wand heen geboord terwijl er een stenen muur voor handen was om de aansluiting aan te plaatsen.

Nu ben ik sinds 17 maart aangesloten op het netwerk van Delta glasvezel maar heb ik nog steeds geen bereik om mijn alles in 1 abonnement. Na veelvuldig contact heeft Delta glasvezel het probleem nog niet opgelost. Het welbekende kastje naar de muur is bij Delta glasvezel geen vreemde gezegde en staat dan ook bovenaan de Things to Do list van de service medewerkers. Competenties zoals klantvriendelijkheid, communicatief vaardig en oplossingsgericht denken komen niet voor in het woorden boek bij Delta glasvezel.

Nu wil ik mijn automatisch incasso bij Delta glasvezel stopzetten maar ook daar wil men niets van weten. Wel betalen en geen diensten leveren is dan ook 1 van de speerpunten van dit bedrijf.

Het probleem is simpel op te lossen maar Delta geeft aan dat dit niet mogelijk is. tevens geeft delta glasvezel bij het aansluiten aan dat de monteur geheel gratis de aansluiting komt doen maar berekenen dan uiteindelijk € 17,50 euro voor het trekken van een kabel door een loze leiding.

Ik kan zo nog pagina's lang doorgaan over het handelen van dit bedrijf.


Een bedrijf wat mogelijk eens onder de loep moet worden genomen door Tros Radar aangezien er vele klanten zijn die negatieve ervaringen hebben met betrekking tot het frauduleus handelen van Delta glasvezel.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 18:34
door NeoDutchio
Er valt vrij weinig te onderzoeken als u geen informatie geeft. Ook zal Radar echt geen zendtijd investeren in elk bedrijf waar klachten over zijn. Over elk bedrijf zijn namelijk klachten te vinden.

Wat bij u het probleem is, is alleen maar gissen. Was u erbij toen alles aangesloten werd? En hebt u ook aangegeven dat het door een stenen muur getrokken moest worden? En wat exact werkt er niet? Maar of de aansluiting nu aan een stenen wand zit of een gipswand, voor de werking maakt dat echt niet uit. Ook aansluiten is iets anders dan kabels trekken. Aansluiten wil zeggen alles op elkaar aansluiten met kabels die er liggen. Als u extra kabels wilt hebben zal daar gewoon voor betaald moeten worden.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 19:23
door Bob Schurkjens
Frauduleus handelen en geen bereik. Erg duidelijk wordt het allemaal niet.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 19:39
door 16again
Geen bereik doet me aan WiFi denken. Aanbeveling: Gebruik eigen hardware voor draadloze omgeving.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 19:44
door Feinel
Trekken van kabels is bij alle providers meerwerk. De standaard installatie die je meekrijgt is met meegeleverde apparatuur en kabels. Als er meer moet gebeuren betaal je daar voor. Dat is vrij normaal. Laat je een elektricien komen ben je al snel het viervoudige kwijt, en dan moet die z'n bus nog uitstappen. En als het toch een eenvoudig klusje was, had je het zelf van te voren kunnen regelen natuurlijk.

Verder is het niet echt duidelijk is wat er misgaat. Sorry dat ik het zo formuleer, maar als u ook zo richting Caiway/Delta communiceert als hier, snap ik wel dat ze je niet kunnen helpen, er valt niet veel zinnigs uit je verhaal te halen.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 20:01
door DeZevendeHenk
Het lijkt mij dat Delta één van de providers is die aanbieden op deze infrastructuur maar dat iemand anders die aanlegt. De klachten lijken van infrastructurele aard dus klaag je bij Delta tegen de verkeerde partij.

Re: Delta glasvezel

Geplaatst: 28 mar 2021 21:11
door sylvesterb
DeZevendeHenk schreef:
28 mar 2021 20:01
Het lijkt mij dat Delta één van de providers is die aanbieden op deze infrastructuur maar dat iemand anders die aanlegt. De klachten lijken van infrastructurele aard dus klaag je bij Delta tegen de verkeerde partij.
Dat is altijd z'n loos argument. Delta is de provider en hiermee heb je een overeenkomst, dat zij een derden inhuren voor hun werkzaamheden betekend niet dat jij dan bij die derde moet gaan klagen.

Maar TS heeft het over bereik, dit lijkt dan meer een wifi probleem, als is dat ook een aanname. Aanleg door een loze leiding is al beantwoord, dit valt niet onder de standaard werkzaamheden, vind het bedrag voor dit soort meewerk erg laag, weinig fraudeleus aan.

Dit zal wel weer z'n topic zijn waarbij we nooit meer wat horen van TS.