Huur nooit een pand bij Fresch Real Estate: Ze laten je letterlijk in de kou zitten
Geplaatst: 29 mar 2021 11:35
Ik ben mede-ondertekenaar van het huurcontract van mijn dochter die woont in een pand van Fresch Real Estate te Den Haag. Het is vandaag 29 maart en zij zit al vanaf 13 januari zonder verwarming/warm water. Er is van alles geprobeerd om de verhuurder adequaat te laten herstellen maar die komen niet verder dan het doen van goedkope reparaties door mensen die net zo onbetrouwbaar zijn als zij zelf.
Als je probeert om met hen in gesprek te gaan dan wordt je door iemand met een kluitje in het riet gestuurd. Je kunt met deze meneer, die Joey heet, in gesprek maar dat lost niets op. Hij komt niet verder dan het laten uitvoeren van een aantal halfbakken reparaties. Monteur geeft zelf aan dat de ketel moet worden vervangen. Als je Joey vraagt waarom de ketel niet wordt vervangen (waarop sinds 2003 geen deugdelijk onderhoud is uitgevoerd), dan is het antwoord dat de directie daar op bedrijfseconomische gronden vanaf ziet.
Logisch dat je dan om een gesprek met de directie vraagt. Dat wordt door Joey tegengehouden. Het enige advies is wat hij heeft is het te melden bij de Huurcommissie en dat hebben we gedaan en dat is fijn maar voorlopig zit zij met een buitentemperatuur van 9 graden in een onverwarmd huis waar ze ook niet kan douchen. Ik vind het echt onbestaanbaar dat iemand die anno 2021 € 700,-- per maand betaald voor 2 kamertjes geen aanspraak kan maken op een normale voorziening en dat het lijkt dat huurders in Nederland beschermd zijn maar dat is dus niet zo... echt heel triest. Fresch zal een dubbele agenda hebben en dat is niet erg maar laat ze dan met ons in gesprek gaan. Dan komen we er wel uit. Dit is echt zo slecht, op het misdadige af. Ik had bij de ondertekening een totaal ander beeld bij deze organisatie. Jammer.
Als je probeert om met hen in gesprek te gaan dan wordt je door iemand met een kluitje in het riet gestuurd. Je kunt met deze meneer, die Joey heet, in gesprek maar dat lost niets op. Hij komt niet verder dan het laten uitvoeren van een aantal halfbakken reparaties. Monteur geeft zelf aan dat de ketel moet worden vervangen. Als je Joey vraagt waarom de ketel niet wordt vervangen (waarop sinds 2003 geen deugdelijk onderhoud is uitgevoerd), dan is het antwoord dat de directie daar op bedrijfseconomische gronden vanaf ziet.
Logisch dat je dan om een gesprek met de directie vraagt. Dat wordt door Joey tegengehouden. Het enige advies is wat hij heeft is het te melden bij de Huurcommissie en dat hebben we gedaan en dat is fijn maar voorlopig zit zij met een buitentemperatuur van 9 graden in een onverwarmd huis waar ze ook niet kan douchen. Ik vind het echt onbestaanbaar dat iemand die anno 2021 € 700,-- per maand betaald voor 2 kamertjes geen aanspraak kan maken op een normale voorziening en dat het lijkt dat huurders in Nederland beschermd zijn maar dat is dus niet zo... echt heel triest. Fresch zal een dubbele agenda hebben en dat is niet erg maar laat ze dan met ons in gesprek gaan. Dan komen we er wel uit. Dit is echt zo slecht, op het misdadige af. Ik had bij de ondertekening een totaal ander beeld bij deze organisatie. Jammer.