Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform
Geplaatst: 09 apr 2021 12:04
Ik wilde een bepaald item van Thule kopen en ging op zoek. We mogen nog steeds niet naar winkels dus het internet op. Ik vind het item bij het bedrijf, SuperSales, en zie dat de levertijd 1 dag is wat prettig is ik heb het snel nodig en bestel het item. Ik wordt doorgeleid naar Bol.com ook geen probleem gaat over het algemeen goed. Dus besteld en betaald.
Zit nu al een week te wachten dus kijk bij mijn bestellingen bij Bol en zie "reservering" staan. Reservering? was toch levertijd 1 dag ok misschien 2 doordat het via bol gaat. Dus eerst maar eens met Bol gechat. Komt omdat het bedrijf niet levert, vind het vervelend maar kunnen wij niets aan doen. Wij kunnen alleen de order annuleren (dat kan ik zelf ook wel). Toen het bedrijf opgezocht (geen telefoonnummer te vinden wel FB) dus chatten via FB. dit is het antwoord van Super Sales "Wat vervelend om te horen! Helaas kan ik je daarbij niet verder helpen. Wij zijn een prijsvergelijker en sturen je door naar één van onze partners, in dit geval bol.com. Voor meer informatie over de levering en het bestellen van het product raad ik je aan om contact met bol.com op te nemen. Wel zal ik het probleem doorgeven aan onze technische afdeling zodat we in het vervolg teleurstellingen kunnen voorkomen! Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt. Succes!" Begin inmiddels een kastje muur gevoel te krijgen. Dus begin ook een beetje boos te worden. Waarom zet je levertijd 1 dag als je niet eens weet of het geleverd kan worden. Dus hup mail via hun site gestuurd. Vanmorgen al antwoord dat dan weer wel. Maar zal vermoedelijk erin gelegen hebben dat ik Radar/Kassa in ga schakelen. Deze meneer maakt het zelf nog bonter.
Het antwoord van een zekere Pim van Super Sales "Vervelend dat het product niet bezorgd wordt! Ik hoorde dat je ook al een collega via Facebook gesproken had, we krijgen de data van BOL (maar ik wordt door jullie site naar Bol gestuurd )maar daar ging in de communicatie met hen iets mis met betrekking tot dit product. We hebben een en ander aangepast en het product is hierdoor ook van onze site verwijderd." (Nog meer kastje-muur-kastje. Fout lag bij Bol (heb een schermprint en daar staat toch heel iets anders op.)
Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt! Je kunt de koop natuurlijk ook annuleren en het product elders kopen. Ook hier weer de suggestie om te annuleren WTF? Zijn deze lui nou echt zo dom dat ik dat zelf niet kan verzinnen?
Inmiddels was ik het zat en heb Thule via FB chat een vraag mbt het artikel gesteld en kreeg netjes vanmorgen antwoord terug. Het item wordt weer geproduceerd en is vanaf volgende week weer leverbaar. Ik heb een lokaal bedrijf gebeld en gun hun de verkoop.
Om een lang verhaal kort te maken we hebben hier dus te maken met een verkoopplatform (super Sales) die je vervolgens naar een volgend verkoopplatform (Bol) stuurt. Het is niet duidelijk op de site dat de artikelen die je daar ziet staan (is mij tenminste niet opgevallen maar ja ik ben al "oud") niet door hun verkocht worden maar dat zij deze "verzamelen" als een soort tussenpersoon en vervolgens je naar een ander verzamelaar stuurt om te bestellen en te betalen. Ik dacht dat Bol daarmee zou stoppen?
Je weet als consument niet meer bij wie je besteld, wie verantwoordelijk is, waar je eventueel naartoe moet mbt garantie. Men wijst naar elkaar en de consument staat erbij en is de dupe. Ik vermoed zo dat dit veel vaker voorkomt dan wij denken . Staat het met grote letters op de site prima maar doe niet net alsof jij verkoopt terwijl je een verzamelaar bent.
Misschien is dit nog een item voor Radar in het verlengde van een vorig item over Bol en dropshipping.
Zit nu al een week te wachten dus kijk bij mijn bestellingen bij Bol en zie "reservering" staan. Reservering? was toch levertijd 1 dag ok misschien 2 doordat het via bol gaat. Dus eerst maar eens met Bol gechat. Komt omdat het bedrijf niet levert, vind het vervelend maar kunnen wij niets aan doen. Wij kunnen alleen de order annuleren (dat kan ik zelf ook wel). Toen het bedrijf opgezocht (geen telefoonnummer te vinden wel FB) dus chatten via FB. dit is het antwoord van Super Sales "Wat vervelend om te horen! Helaas kan ik je daarbij niet verder helpen. Wij zijn een prijsvergelijker en sturen je door naar één van onze partners, in dit geval bol.com. Voor meer informatie over de levering en het bestellen van het product raad ik je aan om contact met bol.com op te nemen. Wel zal ik het probleem doorgeven aan onze technische afdeling zodat we in het vervolg teleurstellingen kunnen voorkomen! Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt. Succes!" Begin inmiddels een kastje muur gevoel te krijgen. Dus begin ook een beetje boos te worden. Waarom zet je levertijd 1 dag als je niet eens weet of het geleverd kan worden. Dus hup mail via hun site gestuurd. Vanmorgen al antwoord dat dan weer wel. Maar zal vermoedelijk erin gelegen hebben dat ik Radar/Kassa in ga schakelen. Deze meneer maakt het zelf nog bonter.
Het antwoord van een zekere Pim van Super Sales "Vervelend dat het product niet bezorgd wordt! Ik hoorde dat je ook al een collega via Facebook gesproken had, we krijgen de data van BOL (maar ik wordt door jullie site naar Bol gestuurd )maar daar ging in de communicatie met hen iets mis met betrekking tot dit product. We hebben een en ander aangepast en het product is hierdoor ook van onze site verwijderd." (Nog meer kastje-muur-kastje. Fout lag bij Bol (heb een schermprint en daar staat toch heel iets anders op.)
Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt! Je kunt de koop natuurlijk ook annuleren en het product elders kopen. Ook hier weer de suggestie om te annuleren WTF? Zijn deze lui nou echt zo dom dat ik dat zelf niet kan verzinnen?
Inmiddels was ik het zat en heb Thule via FB chat een vraag mbt het artikel gesteld en kreeg netjes vanmorgen antwoord terug. Het item wordt weer geproduceerd en is vanaf volgende week weer leverbaar. Ik heb een lokaal bedrijf gebeld en gun hun de verkoop.
Om een lang verhaal kort te maken we hebben hier dus te maken met een verkoopplatform (super Sales) die je vervolgens naar een volgend verkoopplatform (Bol) stuurt. Het is niet duidelijk op de site dat de artikelen die je daar ziet staan (is mij tenminste niet opgevallen maar ja ik ben al "oud") niet door hun verkocht worden maar dat zij deze "verzamelen" als een soort tussenpersoon en vervolgens je naar een ander verzamelaar stuurt om te bestellen en te betalen. Ik dacht dat Bol daarmee zou stoppen?
Je weet als consument niet meer bij wie je besteld, wie verantwoordelijk is, waar je eventueel naartoe moet mbt garantie. Men wijst naar elkaar en de consument staat erbij en is de dupe. Ik vermoed zo dat dit veel vaker voorkomt dan wij denken . Staat het met grote letters op de site prima maar doe niet net alsof jij verkoopt terwijl je een verzamelaar bent.
Misschien is dit nog een item voor Radar in het verlengde van een vorig item over Bol en dropshipping.