Pagina 2 van 5

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 12:41
door pedro714
Je had gewon moeten betalen. Storneren kan nog binnen 1 jaar dus waar maak je je druk om???

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 12:43
door Feinel
Bijna alle providers werken op deze manier, de maand waarin het abonnement wordt stopgezet, ook al is dat de 1ste van de maand, wordt volledig afgeschreven, en de maand erop wordt alles verrekend en krijg je het teveel betaalde teruggestort. Dit staat ook bij ziggo en de andere providers in de voorwaarden waar je mee akkoord gaat.
Of dat wettelijk ook allemaal zo dichtgetimmerd is, vind ik persoonlijk van minder belang.

Uiteraard, je hebt op dit forum een paar beroepsjuristen die echt elke scheet aanvechten en altijd hun gelijk willen halen, maar de gemiddelde consument is met dat advies echt niet geholpen.
Gewoon de betaalprocedure volgen zoals die door de provider is uitgestippeld en waarmee je akkoord bent gegaan, en als na een maand het toch blijkt mis te gaan, dan kun je bij de provider dit melden en kom je er dan niet uit, kun je naar een instantie als de geschillencommissie stappen en heb je echt een poot om op te staan.

Direct bedragen storneren is meestal de domste route die je kunt bewandelen.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 12:52
door Lady1234
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan? :mrgreen:

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 12:55
door Nijogeth
Lady1234 schreef:
18 apr 2021 12:52
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan? :mrgreen:
Dit lijkt me een geschikte vraag voor Alfatrion.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:02
door alfatrion
16again schreef:
18 apr 2021 12:02
Waar staat dan dat je de maand na opzegging toch moet betalen , om dit later te verrekenen?
https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/da ... i-2018.pdf
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 12:33
Omdat men vooraf heeft afgesproken het zo te doen (...).
Waar staat dat dan?
Artikel 6:237 aanhef en onder i BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat voor het geval de overeenkomst wordt beëindigd anders dan op grond van het feit dat de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis is tekort geschoten, de wederpartij verplicht een geldsom te betalen, behoudens voor zover het betreft een redelijke vergoeding voor door de gebruiker geleden verlies of gederfde winst.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:10
door angel1978
Here we go again

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:17
door 16again
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 12:33
Omdat men vooraf heeft afgesproken het zo te doen en TS daarmee akkoord was. Zoiets noemen we een afspraak.
Je stelt dat dit is afgesproken, kun je specifiek dat onderbouwen?

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:32
door Nijogeth
Ik heb nog nooit zo'n contract opgezegd, maar bij de opzegging zal dat vast wel vermeld zijn en zal TS daar niet even op gereageerd hebben.

Dan nog is meteen storneren natuurlijk de moeilijke weg, net als achteraf achter een factuur aan gaan. TS had in dit geval gewoon even kunnen bellen als ie het zich afvroeg of het wel goed ging.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:34
door 16again
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:32
Ik heb nog nooit zo'n contract opgezegd, maar bij de opzegging zal dat vast wel vermeld zijn en zal TS daar niet even op gereageerd hebben.
Aannames. Waar ik zo 1 2 3 in de gepostte link met voorwaarden geen onderbouwing voor aantrof.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:41
door Nijogeth
Het is toch wel vreemd dat iedereen, zelfs ik die er geen ervaring mee heeft, weet dat dit de gewone gang van zaken is, terwijl het nooit ergens vernoemd wordt.

In mijn ogen heeft TS dit toch echt over zichzelf afgeroepen door de moeilijke weg te bewandelen. Gelukkig komt Alfatrion to the rescue om te helpen een nog moeilijker pad te bewandelen.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:45
door NeoDutchio
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:32
Dan nog is meteen storneren natuurlijk de moeilijke weg, net als achteraf achter een factuur aan gaan. TS had in dit geval gewoon even kunnen bellen als ie het zich afvroeg of het wel goed ging.
Het nadeel van uw advies is is dat de rechtsgeleerde onder ons de menselijke kant vergeten en aangeven dat je niet hoeft te bellen en dat je meteen het heft in eigen handen kan nemen. Dat daardoor de weg naar het einddoel onnodig lang en lastig gemaakt wordt wordt dan gemakshalve vergeten.
Het lijkt er ook steeds meer op dat contact pas gemaakt hoeft te worden in een rechtszaal. Want het recht heb je aan je kant, dat hoef je niet mede te delen aan de andere partij en pas bij de rechter schijn je pas hoeven te vertellen waarom je iets gedaan hebt. Als je op die manier zou moeten samenleven, dan gaat er echt iets verkeerds. Naar mijn mening dan.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:47
door Bob Schurkjens
Topicstarter komt niet meer terug. Die heeft zijn gal ook nog op twee andere sites gespuwd. Ziggo gaat ondertussen gewoon door met deze praktijk.

Ze deden een plas...

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 13:59
door sake1987
16again schreef:
18 apr 2021 12:02
sake1987 schreef:
18 apr 2021 11:51
alfatrion schreef:
18 apr 2021 11:15
Het is hier Ziggo dat zich niet aan de regels houdt.
Doe je deze uitspraak na nalezing van het door TS getekende contract?
Waar staat dan dat je de maand na opzegging toch moet betalen , om dit later te verrekenen?
https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/da ... i-2018.pdf
Ik neem niet de moeite om dit allemaal te lezen, vroeg mij alleen af of Alfa dit wel heeft gedaan, dan snap ik zijn antwoord

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 14:08
door Ik_weet_niet_alles
Ik heb de indruk dat een aantal forumleden hoe dan ook gelijk willen hebben, terecht of niet.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 14:40
door alfatrion
sake1987 schreef:
18 apr 2021 13:59
Ik neem niet de moeite om dit allemaal te lezen, vroeg mij alleen af of Alfa dit wel heeft gedaan, dan snap ik zijn antwoord
Je kan die vraag ook stellen wanneer ik aangeef dat iemand recht heeft op zijn geldterug, nadat deze persoon heeft aangegeven een koop op afstand binnen veertien dagen en de verkoper een track en trace code heeft ontvangen, maar ook dan geeft de vraag er blijk van dat er geen rekening wordt gehouden met dwingende wetgeving. Het is dwingende wetgeving waardoor de consument niet verplicht kan worden om te betalen voor een overeenkonst dat is beindigt, tenzij het bedrijf kan aangeven waarom dat niet onredelijk bezwarend is. Als het bedrijf daarvoor dan aanvoert dat het afgesproken is (het argument van de leden hier) dan weet ik wat de rechter zal doen.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 15:33
door Moneyman
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:41
Het is toch wel vreemd dat iedereen, zelfs ik die er geen ervaring mee heeft, weet dat dit de gewone gang van zaken is, terwijl het nooit ergens vernoemd wordt.
Je maakt hier de denkfout dat iets wat vaak gebeurt, ook juridisch juist is. Dat is echter niet het geval, zo blijkt ook hier. En dat het onjuist is, is overduidelijk.
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 13:41
In mijn ogen heeft TS dit toch echt over zichzelf afgeroepen door de moeilijke weg te bewandelen. Gelukkig komt Alfatrion to the rescue om te helpen een nog moeilijker pad te bewandelen.
Onzin. Alfatrion adviseert helemaal geen moeilijker pad, maar bevestigt slechts dat de door TS gemaakte keus juridisch gezien juist is.

En voor de goede orde: dat staat volkomen los van de vraag of dat ook de makkelijkste weg is.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 16:42
door NeoDutchio
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Het zal lastig incasseren zijn van de variabele kosten als de incassomachtiging al ingetrokken is. Ziggo heeft wel degelijk recht om te incasseren na het opzeggen, namelijk de openstaande kosten.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 16:46
door Ik_weet_niet_alles
Morganlefay schreef:
18 apr 2021 16:20
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
Ik heb de indruk dat een aantal forumleden hoe dan ook gelijk willen hebben, terecht of niet.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Tja lees het Disney verhaal maar eens. Wie weet is er naast het storneren door TS ook nog eens door Ziggo zelf teruggestort.
Een incassoprocedure starten zonder dat er nog wat open staat??
Klanten hebben het wettelijk om bedragen te storneren. Dat is hun recht ongeacht wat voor reden iemand heeft om een bedrag te storneren.
Dat u dat niet leuk vindt maakt de wet echter niet anders. Uw eerdere reactie heeft dus geen enkele waarden en juridisch ook nog eens helemaal verkeerd.
Het zou wenselijk zijn als forumleden eigen normen en waarden en meningen en wettelijke regelingen van elkaar gescheiden weten te houden en niet hun eigen mening naar voren brengen als zijnde de wet.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 16:50
door Ik_weet_niet_alles
NeoDutchio schreef:
18 apr 2021 16:42
Ik_weet_niet_alles schreef:
18 apr 2021 14:08
.
Volgens mij is het contract met Ziggo beëindigd en als gevolg daarvan is tevens de door TS afgegeven incassomachtiging eveneens komen te vervallen. Met andere woorden, Ziggo heeft helemaal het recht niet om te incasseren bij een vervallen incassomachtiging
Het zal lastig incasseren zijn van de variabele kosten als de incassomachtiging al ingetrokken is. Ziggo heeft wel degelijk recht om te incasseren na het opzeggen, namelijk de openstaande kosten.
En tot wanneer zou Ziggo dan mogen incasseren volgens u, 1 maand, 2 maanden, een half jaar. Kunt u ook aangeven waar in de wet is bepaald dat een bedrijf mag blijven incasseren als een contract is beëindigd.

Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?

Geplaatst: 18 apr 2021 16:55
door 16again
Morganlefay schreef:
18 apr 2021 16:20
Tja lees het Disney verhaal maar eens.
Waar staat dat dan?