LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 mar 2021 09:42
Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Ik ben 1 maart verhuisd van Ziggo naar XS4ALL, zoveel ellende gehad, blij dat ik kon overstappen. Vanaf 1 maart hoopte ik overal vanaf te zijn, helaas bleek dit niet waar... Ziggo schrijft het maandbedrag voor maart af, wat ik uiteraard storneer. Gevolg een incasso.
Ik neem contact op met Ziggo om de situatie uit te leggen. Geven ze aan dat ik eerst de maand maart moet betalen (ondanks dat ik geen lid meer ben) en dan krijg ik bij de eindafrekening dit geld terug gestort.
Omdat ik dit weiger hebben ze €25 incassokosten extra in rekening gebracht.
Ik geef aan dit de omgekeerde wereld is... Betalen voor een maand waarin je geen lid bent en dan in goed vertrouwen hopen dat het maand(en) later wordt terug betaald. Ik ben juist bij Ziggo weg omdat mijn vertrouwen in Ziggo helemaal kapot is gemaakt in 6 maanden tijd.
Volgens de medewerker is dit de manier waarop Ziggo werkt en moet ik gewoon betalen en de incassokosten vind meneer dan ook terecht. Ik kan alles onderbouwen met facturen en opgeslagen chatgesprekken.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik neem contact op met Ziggo om de situatie uit te leggen. Geven ze aan dat ik eerst de maand maart moet betalen (ondanks dat ik geen lid meer ben) en dan krijg ik bij de eindafrekening dit geld terug gestort.
Omdat ik dit weiger hebben ze €25 incassokosten extra in rekening gebracht.
Ik geef aan dit de omgekeerde wereld is... Betalen voor een maand waarin je geen lid bent en dan in goed vertrouwen hopen dat het maand(en) later wordt terug betaald. Ik ben juist bij Ziggo weg omdat mijn vertrouwen in Ziggo helemaal kapot is gemaakt in 6 maanden tijd.
Volgens de medewerker is dit de manier waarop Ziggo werkt en moet ik gewoon betalen en de incassokosten vind meneer dan ook terecht. Ik kan alles onderbouwen met facturen en opgeslagen chatgesprekken.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2021 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd en witregels toegevoegd
Reden: Titel verhelderd en witregels toegevoegd
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Niet handig dat je bent gaan storneren. Ondanks dat je Ziggo slecht vind, krijg je wel degelijk je geld teruggestort.
Ik heb dat tijdens een pakketwijziging ook gehad, en ook nog eens bij een andere provider. Zo werkt het.
Die incassokosten zal je nu moeten betalen.
Ik heb dat tijdens een pakketwijziging ook gehad, en ook nog eens bij een andere provider. Zo werkt het.
Die incassokosten zal je nu moeten betalen.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Sommige kosten worden achteraf verrekent dus het is niet onlogisch dat ze nog 1 maand extra incasseren om dat vervolgens te verrekenen met eventuele betalingen die nog gedaan moeten worden (bijvoorbeeld belkosten, gehuurde content, etc). Volgens mij werken alle providers zo.
Laatst gewijzigd door PeterPeters1966 op 17 apr 2021 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Lid bent u van een vereniging. U was klant van Ziggo en de vraag is wat de betaalperiode is. Maar ook al zou dat per eerste van de maand zijn, naast de vaste kosten zijn er ook variabele kosten. En daar krijgt u nog gewoon een rekening van. Om als bedrijf zekerheid te hebben van betaling betaald u dus tot de eindafrekening.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Men kan geen lid zijn van Ziggo, maar men is klant. Het zou kunnen dat u in de laatste maand nog extra kosten hebt gemaakt, telefoongesprekken, films gehuurd, die dan nog verrekend moeten worden.
Wat u teveel betaald zou hebben, krijgt u echt netjes terug.
Wat u teveel betaald zou hebben, krijgt u echt netjes terug.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Omdat u in maart geen klant meer bent, hoeft u over maart inderdaad geen Ziggo abonnementskosten meer vooruit te betalen. En dus ook geen incassokosten. Het is een onverschuldigde betaling. Ziggo heeft geen vordering. De rest doet er niet toe. Weten ze bij Ziggo ook, maar ze doen het gewoon.
Wellicht kan forumlid Moneyman u verder inlichten over uw positie. Hij is gerechtsdeurwaarder.
Ben benieuwd hoeveel Ziggo trouwens jaarlijks bijverdient aan incassokosten met dit foefje. In 2017 deden ze het en ze doen het nog steeds:
overig-telefoon-internet-kabel-f92/reke ... 76853.html
Wellicht kan forumlid Moneyman u verder inlichten over uw positie. Hij is gerechtsdeurwaarder.
Ben benieuwd hoeveel Ziggo trouwens jaarlijks bijverdient aan incassokosten met dit foefje. In 2017 deden ze het en ze doen het nog steeds:
overig-telefoon-internet-kabel-f92/reke ... 76853.html
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Bob heeft het bij het juiste eind.
Zelf zou ik een mail sturen met waarom ik niet zal betalen en ze vervolgens negeren
16again
en Henk Terpstra
vinden dit leuk
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Lees even het Ziggo contract met de algemene voorwaarden. Is redelijk dichtgetimmerd. Indien je tijdig hebt opgezegd mogen ze niet meer afschrijven. Ze doen dat blijkbaar toch en je storneert het bedrag. Begrijp ik het zo goed?
Indien je nog wat verschuldigd bent zie ik geen reden voor incassokosten
Indien je nog wat verschuldigd bent zie ik geen reden voor incassokosten
Henk Terpstra
vindt dit leuk
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Hele lap tekst. Alleen ik lees geen geldige reden, waarom men in maart niet gewoon de gemaakte kosten van februari kan factureren, en waarom een maand abonnementstarief over een periode zonder abonnement dient te worden voorgeschoten.snuffel1 schreef: ↑18 apr 2021 07:48Of u de termijn maart nog dient te betalen hangt van het afgenomen pakket af als in dat pakket telefonie en digitale tv met on demand mogelijkheid opgenomen is worden die extra kosten achteraf in rekening gebracht. Het komt er op neer dat u de vaste kosten van het abonnement vooraf betaald maar de extra kosten achteraf d.w.z. de extra kosten die u eventueel in februari heeft gemaakt worden met de betaling van maart verrekend omdat dan pas bekend is hoeveel extra kosten er gemaakt zijn. U bent per 1 maart van provider gewisseld maar omdat de extra kosten van februari nog niet bekend zijn volgt nog een éénmalige betaling voor de maand maart om die extra kosten te verrekenen waarna het restant op uw rekening wordt teruggestort. Doordat u de laatste betaling gestorneerd heeft kunnen die extra kosten niet verrekend worden en volgt automatisch een herinnering en als u dan nog niet betaald herinneringskosten omdat er nog een termijn open staat. Het storneren was zeker geen slimme actie want als u dat niet gedaan had had u de termijn maart minus de extra kosten in de loop van maart al terugbetaald gekregen.
Een vlotter lopend administratief proces bij Ziggo is natuurlijk geen wettelijk geldige reden.
Prima als men allemaal herinneringen wil sturen , 14 dagen brieven etc. Maar daar behoren wel de juiste bedragen in te staan, het maandelijks tarief van maart is daar niet op zijn plaats
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Ik verwacht niet heel veel aangezien de meeste mensen zich hier niet heel druk om zullen maken en niet gaan storneren om zo automatische processen in de war te schoppen. Volgens mij legt Ziggo dit bij opzeggen ook heel duidelijk uit.Bob Schurkjens schreef: ↑17 apr 2021 13:27
Ben benieuwd hoeveel Ziggo trouwens jaarlijks bijverdient aan incassokosten met dit foefje. In 2017 deden ze het en ze doen het nog steeds:
Ik snap ook eigenlijk niet wat het praktisch is nut is om te gaan storneren, kost je alleen maar tijd en moeite, ook al heb je in theorie gelijk. Die paar tientjes enkele dagen minder missen zou mij het gedoe niet waard zijn.
sjohie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
En als je het geld gewoon niet hebt? Er zijn genoeg mensen in dit land met een houtje-touwtje inkomen. Je wil dan niet dat er onterecht geld van je rekening wordt gehaald. En dan ook nog eens onterecht incassokosten aan je broek krijgen.
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Weer zo'n principe kwestie, die eigenlijk voor veel onrust en onnodige communicatie/kosten zorgt en normaal per 1 april was opgelost.
Maar goed als je in je recht staat en je hebt de energie en tijd er voor over, waarom niet.
Maar goed als je in je recht staat en je hebt de energie en tijd er voor over, waarom niet.
Ivo.w
, sjohie
, alfatrion
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Je moet het er maar voor over hebben, je druk maken over een niet bestaand probleem en daardoor toch een probleem voor beide partijen willen creëren. In die tijd kun je ook wat leuks doen denk ik maar.
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Het is hier Ziggo dat zich niet aan de regels houdt.
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Waar staat dan dat je de maand na opzegging toch moet betalen , om dit later te verrekenen?
https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/da ... i-2018.pdf
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Als er nog kosten betaald moet worden dan heb je ongelijk.
Als je niks meer hoef te betalen dan heb je gelijk. In dat geval kan je de keuze maken om niks te betalen, hierdoor een rechtzaak uit te lokken en dan gaat de rechter na rekenen. In dat geval wel een brief sturen naar de rechtbank en aanwezig zijn bij de zitting.
Als je niks meer hoef te betalen dan heb je gelijk. In dat geval kan je de keuze maken om niks te betalen, hierdoor een rechtzaak uit te lokken en dan gaat de rechter na rekenen. In dat geval wel een brief sturen naar de rechtbank en aanwezig zijn bij de zitting.
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Stel TS heeft een film afgenomen van €3,- die aan het einde van de maand moet worden betaald, waarom maakt dat dat Ziggo het abonnementsgeld van zeg €20,- zou mogen innen dat tegenover het recht staat om Zenders te ontvangen; een recht dat TS niet heeft door de opzegging.
Re: Ziggo: incasso wegens niet betalen terwijl ik geen klant meer ben?
Omdat men vooraf heeft afgesproken het zo te doen en TS daarmee akkoord was. Zoiets noemen we een afspraak.