LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Radar deed in samenwerking met parkvakanties.nl onderzoek naar de prijsstijgingen van vakantiehuisjes in Nederland. Sommige huisjes werden wel vijfentwintig procent duurder.
Zijn de hoge prijzen jou al opgevallen? Wat vind jij hiervan?
Kijk hier het item van Radar terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ds-corona/
Zijn de hoge prijzen jou al opgevallen? Wat vind jij hiervan?
Kijk hier het item van Radar terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ds-corona/
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Even kijken: Radar (dat betaald wordt uit belastinggeld) zal het wel weer schandalig vinden dat mensen die hun eigen geld moeten verdienen nu de verliezen wil compenseren. En de zolderkamerjurist zal wel weer met wetsartikelen komen dat dit onredelijk bezwarend is
Nijogeth
, Justmeagain
en D34M0N
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Eigenlijk niet nee. We gaan nog regelmatig een weekendje of midweekje weg. We kijken naar wat er beschikbaar is, wat er in de buurt is en wat het kost. En net zoals voorheen, hebben wij het geld er niet voor over blijven we verder zoeken.Zijn de hoge prijzen jou al opgevallen? Wat vind jij hiervan?
Maar om te zeggen dat het tot wel 25% gestegen is? Nee, niet gemerkt.
Wat ik er van vind? Tja, er is heel veel vraag, dus geen wonder dat die prijzen omhoog gaan. Dat is al jaren zo gebeurd.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Logisch vraag en aanbod, mocht voor juli alles weer naar normaal gaan dalen deze prijzen weer behoorlijk.
reggie2
vindt dit leuk
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Dit kan ik alleen maar beamen, zie de mailwisseling die ik hierover had met Roompot naar aanleiding van onze zomervakantie 2020:
Hallo team Roompot,
Na een korte pauze tijdens het invullen van de enquete kon ik deze niet afmaken. Er moet mij echter toch iets van het hart, daarom deze mail. Voor de aardigheid ben ik even terug gaan zoeken in onze bankgegevens. Ik schrik dan enorm van een prijsstijging van maar liefst 40% door de jaren heen, terwijl daar geen extra faciliteiten tegenover staan. Als ik mij niet vergis begonnen wij in 2013 met het huren van een 6-persoons huis en hebben de andere jaren voor een 4-persoons huis gekozen. We komen zoals u ziet regelmatig naar uw park in ... , we genieten enorm van de omgeving en hebben het goed naar onze zin. Dit jaar was het de vijfde keer maar liefst, altijd in een vergelijkbare periode, tijdens de zomervakantie.
Wat me dit jaar dan toch wel tegenvalt is dat we in de badkamer schimmel op de muren tegenkomen, iets wat heel eenvoudig met HG schimmel- en weerplekken reiniger is op te lossen. Één set beddengoed heb ik omgeruild bij de receptie omdat er voetstappen en schimmelplekken in zaten. Geen hygiënisch idee tijdens Corona-tijd. De douchedeur sluit niet goed, waardoor er na elke douchebeurt een dweil aan te pas moet komen. In de keuken lekt de overloopsifon als ik een handwasje doe omdat er geen wasmachine aanwezig is, andere jaren wel trouwens. Er is door de poetsploeg maar één wc-rol achtergelaten terwijl er twee wc’s aanwezig zijn. Een van de ligstoelen in de tuin heeft een kapotte armleuning. Al met al is er hier een daar onderhoud nodig, maar wij betalen vervolgens wel de hoofdprijs. Graag zou ik een reactie van u tegemoet zien. Onderaan is een betalingsoverzicht door de jaren heen toegevoegd.
Met vriendelijke groet,
Familie
En dan de reactie van Roompot:
Bedankt voor uw bericht.
Uw vakantie op ... is niet helemaal gelopen zoals u had gehoopt. Dat vinden wij jammer en onze excuses hiervoor.
In uw bericht geeft u aan dat u last heeft gehad van schimmel in de accommodatie en u de prijzen behoorlijk omhoog vind gaan. Naar aanleiding van uw bericht hebben wij contact opgenomen met de parkleiding van .... . Wij hebben vernomen dat u ter plaatse geen melding heeft gemaakt met betrekking tot uw klacht. We willen hierbij laten weten dat wij uw klacht absoluut serieus nemen en het park verzocht hebben accommodatie 17 grondig aan te pakken, zodat een situatie als deze niet meer voor kan komen. Graag hadden wij tijdens uw verblijf een melding van u ontvangen, zodat er direct een oplossing geboden kon worden. Achteraf kunnen wij hierin niets meer voor u betekenen.
De prijzen van de accommodaties verschillen inderdaad elk jaar, echter heeft u op 14 mei geboekt voor de op dat moment beste prijs.
Tenslotte willen wij graag dat iedereen met een grote glimlach vertrekt. We gaan ons uiterste best doen u de volgende keer een fijne tijd te bezorgen. Het is daarom fijn dat u deze ervaring met ons heeft gedeeld. Zo voorkomen wij vervelende situaties in de toekomst. Daarnaast geeft u ons de kans om onze service te verbeteren.
Graag tot ziens op één van onze parken!
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordialement
Hallo team Roompot,
Na een korte pauze tijdens het invullen van de enquete kon ik deze niet afmaken. Er moet mij echter toch iets van het hart, daarom deze mail. Voor de aardigheid ben ik even terug gaan zoeken in onze bankgegevens. Ik schrik dan enorm van een prijsstijging van maar liefst 40% door de jaren heen, terwijl daar geen extra faciliteiten tegenover staan. Als ik mij niet vergis begonnen wij in 2013 met het huren van een 6-persoons huis en hebben de andere jaren voor een 4-persoons huis gekozen. We komen zoals u ziet regelmatig naar uw park in ... , we genieten enorm van de omgeving en hebben het goed naar onze zin. Dit jaar was het de vijfde keer maar liefst, altijd in een vergelijkbare periode, tijdens de zomervakantie.
Wat me dit jaar dan toch wel tegenvalt is dat we in de badkamer schimmel op de muren tegenkomen, iets wat heel eenvoudig met HG schimmel- en weerplekken reiniger is op te lossen. Één set beddengoed heb ik omgeruild bij de receptie omdat er voetstappen en schimmelplekken in zaten. Geen hygiënisch idee tijdens Corona-tijd. De douchedeur sluit niet goed, waardoor er na elke douchebeurt een dweil aan te pas moet komen. In de keuken lekt de overloopsifon als ik een handwasje doe omdat er geen wasmachine aanwezig is, andere jaren wel trouwens. Er is door de poetsploeg maar één wc-rol achtergelaten terwijl er twee wc’s aanwezig zijn. Een van de ligstoelen in de tuin heeft een kapotte armleuning. Al met al is er hier een daar onderhoud nodig, maar wij betalen vervolgens wel de hoofdprijs. Graag zou ik een reactie van u tegemoet zien. Onderaan is een betalingsoverzicht door de jaren heen toegevoegd.
Met vriendelijke groet,
Familie
En dan de reactie van Roompot:
Bedankt voor uw bericht.
Uw vakantie op ... is niet helemaal gelopen zoals u had gehoopt. Dat vinden wij jammer en onze excuses hiervoor.
In uw bericht geeft u aan dat u last heeft gehad van schimmel in de accommodatie en u de prijzen behoorlijk omhoog vind gaan. Naar aanleiding van uw bericht hebben wij contact opgenomen met de parkleiding van .... . Wij hebben vernomen dat u ter plaatse geen melding heeft gemaakt met betrekking tot uw klacht. We willen hierbij laten weten dat wij uw klacht absoluut serieus nemen en het park verzocht hebben accommodatie 17 grondig aan te pakken, zodat een situatie als deze niet meer voor kan komen. Graag hadden wij tijdens uw verblijf een melding van u ontvangen, zodat er direct een oplossing geboden kon worden. Achteraf kunnen wij hierin niets meer voor u betekenen.
De prijzen van de accommodaties verschillen inderdaad elk jaar, echter heeft u op 14 mei geboekt voor de op dat moment beste prijs.
Tenslotte willen wij graag dat iedereen met een grote glimlach vertrekt. We gaan ons uiterste best doen u de volgende keer een fijne tijd te bezorgen. Het is daarom fijn dat u deze ervaring met ons heeft gedeeld. Zo voorkomen wij vervelende situaties in de toekomst. Daarnaast geeft u ons de kans om onze service te verbeteren.
Graag tot ziens op één van onze parken!
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordialement
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Reactie om 18:51 geplaatst, dat is voor de uitzending. Echt een open blik op de wereld.
De 25% valt mij mee. Wel hoop ik, dat er onderscheid wordt gemaakt naar vakantieparken (o.a. Roompot) en particuliere verhuur (o.a. Micazu).
De kosten voor verhuur zijn ook gestegen.
- Het risico op no-show is groter geworden, door de wispelturige regels met hoeveel personen je ergens mag zijn. Dat zie je op deze site terug bij de vragen over boekingen voor groepen en met meerdere gezinnen.
- De schoonmaak vraagt meer tijd.
- Er is meer slijtage en onderhoud door het intensievere gebruik van de huizen.
- De gemeenten hebben de vakantiehuizen als inkomstenbron ontdekt. Extra belastingen.
Voor de rest zal het vraag en aanbod zijn. In gewone jaren geldt in het dorp van ons vakantiehuis al het hele jaar door het hoogseizoentarief voor de toeristenbelasting. De meeste verhuurders werken ook met een vaste prijs per nacht gedurende het hele jaar. De jaarwisseling vormt de grote uitzondering op deze regel, dan maakt het niet uit wat de prijs is, alles zit vol.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Mij is dit nog niet opgevallen. Wij gaan regelmatig naar een huisje toe. Wel altijd buiten de schoolvakanties.
In januari hebben we een midweekje in een luxe huisje gezeten. €189,- + bijkomende kosten als toeristenbelasting, toeslag voor huisdieren en boekingskosten. Het was zo voordelig, dat we er meteen maar ontbijtservice bij geboekt hebben om de luxe compleet te maken.
Het ging hier om een ruim vierpersoons huis met twee badkamers, keuken met vaatwasser, combi-oven, een sauna en écht ruime kamers.
In januari hebben we een midweekje in een luxe huisje gezeten. €189,- + bijkomende kosten als toeristenbelasting, toeslag voor huisdieren en boekingskosten. Het was zo voordelig, dat we er meteen maar ontbijtservice bij geboekt hebben om de luxe compleet te maken.
Het ging hier om een ruim vierpersoons huis met twee badkamers, keuken met vaatwasser, combi-oven, een sauna en écht ruime kamers.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Als ik een huisje wil boeken kijk ik naar hetgeen ik maximaal wil betalen. Als de prijzen te hoog zijn dan maar niet of een last minute. Ik ga niet de hoofdprijs betalen omdat ik met alle geweld op vakantie wil. Vakantie vieren kan ik ook thuis en desnoods maar wat dagtochtjes.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Wij wilden in de week van 13 juli voor een week bij Landal een tweepersoonsbungalowtje huren in Drenthe. Maar de huurprijs was zo absurd hoog, dat we voor minder geld maar een weekje naar Griekenland zijn gegaan. De prijs van het appartement aldaar compleet met vlucht en transfer voor twee personen was zelfs lager dan het eigenlijk geplande Drenthe!
Wanneer we zelf gekookt zouden hebben en geen autootje hadden gehuurd in Griekenland zou de totaalprijs voor die week ook onder de Drentheweek zijn gebleven.
Maar de Griekse zon, de sfeer en de hartelijkheid van de mensen is eigenlijk sowieso al onbetaalbaar.
Wanneer we zelf gekookt zouden hebben en geen autootje hadden gehuurd in Griekenland zou de totaalprijs voor die week ook onder de Drentheweek zijn gebleven.
Maar de Griekse zon, de sfeer en de hartelijkheid van de mensen is eigenlijk sowieso al onbetaalbaar.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Met mijn leesbril op betekent dit vooral dat voor de vervuiling van vliegreizen nu eindelijk zo snel mogelijk door de luchtvaartmaatschappijen moet worden betaald (die het dan doorberekenen aan de klant). Verder gun ik de Grieken van harte dat er toeristen van hun land komen genieten.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Zo vaak boeken we niet een huisje in Nederland, dan eerder een hotel voor een citytrip, maar het is hier en daar wel iets duurder geworden voor ons gevoel. Veel parken hebben ook serieus inkomsten verloren doordat de horeca en zwem-/speelparadijzen erbij, dicht waren, dus die zullen dat waar mogelijk ook wat willen recupereren kan ik me zo voorstellen.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Drenten zijn heel hartelijk en de sfeer in Drenthe is onbetaalbaar.
Dat ben ik met je eens , maar 3 maal een huisje gehuurd ,nooit meer . Ik ga wel met mijn caravan ,weet dn zeker dat het schoon is en geen naalden onder het bed .
Dat ben ik met je eens , maar 3 maal een huisje gehuurd ,nooit meer . Ik ga wel met mijn caravan ,weet dn zeker dat het schoon is en geen naalden onder het bed .
-
- Berichten: 5206
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
sorry maar dat is eigen schuld als u een niet goed schoongemaakt huisje accepteerd.
gewoon direct melden bij het parkkantoor. een goed park zorgt er direct voor dat huisje opnieuw wordt schoongemaakt.
gewoon direct melden bij het parkkantoor. een goed park zorgt er direct voor dat huisje opnieuw wordt schoongemaakt.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Vraag en aanbod. En vakantie is een luxe. Ik zie het probleem niet.
D34M0N
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Tja, als de Nederlandse vakantieparken graag hebben dat Nederlanders hun vakantie in het buitenland gaan vieren moeten ze zeker zo doorgaan.
De vakantiebranche heeft aan het begin van de coronacrisis schaamtenloos misbruik gemaakt van de reeds geboekte en betaalde vakanties en gaan nu rustig verder met prijsstijging op prijsstijging. Vooral de vakantiegangers met een voucher zijn hiervan de dupe, zij kunnen bijna niets anders meer.
De vakantiebranche heeft aan het begin van de coronacrisis schaamtenloos misbruik gemaakt van de reeds geboekte en betaalde vakanties en gaan nu rustig verder met prijsstijging op prijsstijging. Vooral de vakantiegangers met een voucher zijn hiervan de dupe, zij kunnen bijna niets anders meer.
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Niemand wordt gedwongen om in Nederland op vakantie te gaan in een huisje. Mensen die ontevreden zijn over de prijzen kunnen gewoon voor een alternatief kiezen of thuis blijven. We leven in een vrij land, waarin iedereen in bijna alle gevallen veel keuzemogelijkheden heeft, maar om een of andere reden snappen veel mensen dat niet.
[Een deel van dit bericht werd verwijderd door de mod. wegens compleet naast de kwestie. Radar verwelkomt elke vorm van feedback, maar dit is niet de manier en bovenal naast de kwestie van dit topic.]
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 sep 2021 17:38
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Mijn ervaring is nog extremer. Een 8 persoons huisje in Landal Winterberg tijdens de herfstvakantie kostte 2 jaar geleden tussen de 500-600 euro. Nu bijna 1100 euro. Dat is 100% stijging...
Misschien dat het ligt aan de hoeveelheid korting - dat je paar jaar geleden nog vroegboekkorting kreeg omdat niet alle huisjes gevuld waren en dat nu alle huisjes wel gevuld zijn? Of dat ze niet met de prijzen hoeven stunten? Maar voor 250 euro per nacht kan ik ook slapen in een dik hotel...
Misschien dat het ligt aan de hoeveelheid korting - dat je paar jaar geleden nog vroegboekkorting kreeg omdat niet alle huisjes gevuld waren en dat nu alle huisjes wel gevuld zijn? Of dat ze niet met de prijzen hoeven stunten? Maar voor 250 euro per nacht kan ik ook slapen in een dik hotel...
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
@nijntjepluis: ook met acht personen?
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Prijzen voor vakantiehuizen in Nederland rijzen de pan uit sinds corona
Ik zie 1009 euro in de herfstvakantie voor 4 nachten/5 dagen. Hoe kom jij op 250 euro per nacht voor 8 personen? Met 2-persoonskamers zou dat ca. 60 euro per nacht per 2-persoonkamer zijn. Daarvoor zit je niet echt een "dik hotel". Eerder in een hostel met stapelbedden.nijntjepluis schreef: ↑13 sep 2021 17:41Mijn ervaring is nog extremer. Een 8 persoons huisje in Landal Winterberg tijdens de herfstvakantie kostte 2 jaar geleden tussen de 500-600 euro. Nu bijna 1100 euro. Dat is 100% stijging...
Misschien dat het ligt aan de hoeveelheid korting - dat je paar jaar geleden nog vroegboekkorting kreeg omdat niet alle huisjes gevuld waren en dat nu alle huisjes wel gevuld zijn? Of dat ze niet met de prijzen hoeven stunten? Maar voor 250 euro per nacht kan ik ook slapen in een dik hotel...