Naar aanleiding van een brievenbuspakje voor mijn vrouw, volgens de app van Postnl afgeleverd op ons adres, de scan gaf dit aan!, maar helaas nooit gearriveerd, schreef ik een brief aan de Directie van Postnl.
Het antwoord dat ik ontving staat hieronder:
Geachte heer van der Valk,
Hartelijk dank voor uw brief aan mevrouw Becker. Namens mevrouw Becker reageer ik.
Allereerst mijn welgemeende excuus dat de service en klachtafhandeling niet aan uw verwachting voldoet.
Het is uiteraard zeer vervelend dat een aan uw vrouw toegezonden brievenbuspakje in de track en trace gegevens als zijnde bezorgd geregistreerd is, maar u het niet heeft ontvangen.
U geeft aan dat de medewerkers van klantenservice u niet verder hebben kunnen helpen.
Inmiddels heb ik onderzoek laten doen door de leidinggevende van de postbezorgers die op uw adres bezorgen.
Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. De postbezorgers kunnen zich, door de enorme hoeveelheid pakjes die zij bezorgen, dit specifieke pakje niet herinneren.
De onderzoeksmogelijkheden zijn zeer beperkt en we kunnen niet achterhalen wat er met het pakje met barcode (...) is gebeurd.
Ook ik moet u helaas laten weten dat we het pakje definitief als vermist moeten beschouwen.
De afzender heeft gekozen voor een brievenbuspakje. Dit betekend dat er bij vermissing volgens de Algemene Voorwaarden geen recht is op een schadevergoeding.
Ik begrijp dat u graag een ander antwoord had willen hebben, maar u bent door de medewerkers van klantenservice juist geïnformeerd.
Het kan jammer genoeg af en toe gebeuren dat een postzending vermist raakt.
Bij een service zoals brievenbuspakje zijn de onderzoeksmogelijkheden beperkt en geldt er bij vermissing dat de afzender geen recht heeft op een schadevergoeding.
Omdat u aangegeven heeft dat het niet de eerste keer is dat een aan u toegezonden postzending vermist raakt, heb ik alle klachten van het afgelopen half jaar in uw postcode, bezorgroute, laten analyseren.
De analyse wijst uit dat er geen structurele klachten met betrekking tot vermissingen zijn in de bezorgroute waar uw adres in zit.
Wel volgen er naar aanleiding van uw klacht de komende tijd aanvullende controles en is er extra aandacht gevraagd, met name voor de procedure met betrekking tot brievenbuspakjes.
We betreuren de gang van zaken en ik realiseer me dat ik hiermee niet uw onvrede heb weg kunnen nemen. Mijn excuus voor het door u ondervonden ongemak.
Ik hoop dat u met bovenstaande informatie meer duidelijkheid hebt gekregen en weet dat wij uw klacht serieus hebben genomen.
Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Directieklachten
Postbus 30250 • 2500 GG 's-Gravenhage
Nederland
www.postnl.nl
SLOTWOORD:
Mijn conclusie is dat wanneer een afzender het brievenbakjes onverzekerd verstuurt, dit een vrijbrief is voor malafide postbezorgers zich van alles en nog wat toe te eigenen.