Coolblue komt belofte niet na
Geplaatst: 24 apr 2021 17:55
De klacht
Ik heb op 13 april 2021 een tweedekans televisie besteld voor 376€(alleen de verpakking was beschadigd), die door een fout van Coolblue sinds januari op de website te koop staat terwijl hij manco ofwel kwijt is in hun magazijn. Helaas ben ik hier pas achter gekomen nadat de televisie op de afgesproken datum niet is geleverd. Ik heb de hele dag thuis gezeten zonder dat de tv ook maar ooit geleverd werd, ik heb daarna gebeld met de klantenservice en zij hebben mij toen bovenstaande uitgelegd, dat de tv eigenlijk niet meer op de website had moeten staan.
Dit kan uiteraard gebeuren echter vind ik het wel asociaal dat ik er zelf achteraan heb moeten bellen om erachter te komen dat de tv nooit zou komen.
Na het slechte telefonische gesprek konden ze niks anders voor me beteken dan de bestelling te annuleren.
Ik heb daarna via Whatsapp contact opgezocht en het verhaal nogmaals uitgelegd.
Na wat heen en weer gepraat heb ik 50 euro korting gekregen, voor een ander product.
Wat ik een zeer goede oplossing vind!
Dezelfde tweedekans tv die ik had besteld, stond nog 3 keer op de website te koop voor hogere prijs namelijk 432 ipv 376. Maar met de korting van 50€ erbij kwam ik uit op 382€, ondanks dat het dezelfde tv was met een zelfde euvel, namelijk;
Extra informatie:
- De verpakking is delen van zijn bedrukking verloren
- Op de verpakking zitten stickerresten
- Op de verpakking zitten taperesten
Prima, die 6 euro kan er wel bij.
De servicemevrouw heeft via whatsapp een betaalverzoek gestuurd en de tv in bestelling geplaatst. Ik heb die betaald en de levering stond op 24-04-21.
Vandaag zou eigenlijk de levering plaats vinden. Helaas, een kwartier voor levering wordt ik gebeld door de bezorger: "Ik heb de tv niet bij, hij is manco en kan dus niet worden bezorgd."
Ik heb wéér contact opgenomen met de klantenservice, eerst telefonisch en ze vonden het natuurlijk erg vervelend, konden mij nu opeens geen 50€ euro korting meer aanbieden maar 43,50€. Verder stond dezelfde tv wéér op voorraad als tweedekans artikel, alleen je raad het al. Nóg duurder, namelijk 441€.
Zowel de klantenservice via whatsapp als via telefoon willen mij niet meer verder helpen.
In de bijlage kun je de gesprekken zien van whatsapp waarin gezegd word dat ik 50€ korting krijg.
De oplossing
Ik zou graag willen dat ik de tweedekans tv die nu nog 3 keer op de webshop staat met hetzelfde euvel als de eerste twee die ik besteld had, voor de afgesproken prijs van 382€ krijg.
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Ik heb op 13 april 2021 een tweedekans televisie besteld voor 376€(alleen de verpakking was beschadigd), die door een fout van Coolblue sinds januari op de website te koop staat terwijl hij manco ofwel kwijt is in hun magazijn. Helaas ben ik hier pas achter gekomen nadat de televisie op de afgesproken datum niet is geleverd. Ik heb de hele dag thuis gezeten zonder dat de tv ook maar ooit geleverd werd, ik heb daarna gebeld met de klantenservice en zij hebben mij toen bovenstaande uitgelegd, dat de tv eigenlijk niet meer op de website had moeten staan.
Dit kan uiteraard gebeuren echter vind ik het wel asociaal dat ik er zelf achteraan heb moeten bellen om erachter te komen dat de tv nooit zou komen.
Na het slechte telefonische gesprek konden ze niks anders voor me beteken dan de bestelling te annuleren.
Ik heb daarna via Whatsapp contact opgezocht en het verhaal nogmaals uitgelegd.
Na wat heen en weer gepraat heb ik 50 euro korting gekregen, voor een ander product.
Wat ik een zeer goede oplossing vind!
Dezelfde tweedekans tv die ik had besteld, stond nog 3 keer op de website te koop voor hogere prijs namelijk 432 ipv 376. Maar met de korting van 50€ erbij kwam ik uit op 382€, ondanks dat het dezelfde tv was met een zelfde euvel, namelijk;
Extra informatie:
- De verpakking is delen van zijn bedrukking verloren
- Op de verpakking zitten stickerresten
- Op de verpakking zitten taperesten
Prima, die 6 euro kan er wel bij.
De servicemevrouw heeft via whatsapp een betaalverzoek gestuurd en de tv in bestelling geplaatst. Ik heb die betaald en de levering stond op 24-04-21.
Vandaag zou eigenlijk de levering plaats vinden. Helaas, een kwartier voor levering wordt ik gebeld door de bezorger: "Ik heb de tv niet bij, hij is manco en kan dus niet worden bezorgd."
Ik heb wéér contact opgenomen met de klantenservice, eerst telefonisch en ze vonden het natuurlijk erg vervelend, konden mij nu opeens geen 50€ euro korting meer aanbieden maar 43,50€. Verder stond dezelfde tv wéér op voorraad als tweedekans artikel, alleen je raad het al. Nóg duurder, namelijk 441€.
Zowel de klantenservice via whatsapp als via telefoon willen mij niet meer verder helpen.
In de bijlage kun je de gesprekken zien van whatsapp waarin gezegd word dat ik 50€ korting krijg.
De oplossing
Ik zou graag willen dat ik de tweedekans tv die nu nog 3 keer op de webshop staat met hetzelfde euvel als de eerste twee die ik besteld had, voor de afgesproken prijs van 382€ krijg.
Afbeelding 1
Afbeelding 2