LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung wasmachine: hoe vaak mag deze gerepareerd worden tijdens garantieperiode?
-
Samsung wasmachine: hoe vaak mag deze gerepareerd worden tijdens garantieperiode?
Hallo,
27 mei 2019 hebben wij een Samsung wasmachine gekocht.
Ineens begon hij meer lawaai te maken. De winkel gebeld, zij gaven aan dat Samsung zelf de reparaties van de wasmachine wil doen als het nog binnen de 2 jaar van de garantie valt. Dus gebeld monteur geweest, keken kon niets vinden. Geluid is altijd nog gebleven. Daarna weer gebeld weer een monteur geweest. Dit was normaal mijn wasmachine zou niet goed afgesteld zijn.
2 weken geleden deed mijn wasmachine het niet meer. Pakte wel water meer niet. 1 week gezeten zonder wasmachine. Gelukkig deden mijn ouders die week de was. Weer een monteur gehad Vorige week donderdag heeft een printplaat vervangen. En yes hij deed het weer! Ik heb in totaal 5 machines die donderdag en vrijdag. Zondag wil ik de wasmachine aanzetten weer niets.
Nu is mijn vraag hoevaak mag Samsung een monteur sturen voordat er aktie ondernomen gaat worden in de zin van geld terug of een andere wasmachine?
27 mei 2019 hebben wij een Samsung wasmachine gekocht.
Ineens begon hij meer lawaai te maken. De winkel gebeld, zij gaven aan dat Samsung zelf de reparaties van de wasmachine wil doen als het nog binnen de 2 jaar van de garantie valt. Dus gebeld monteur geweest, keken kon niets vinden. Geluid is altijd nog gebleven. Daarna weer gebeld weer een monteur geweest. Dit was normaal mijn wasmachine zou niet goed afgesteld zijn.
2 weken geleden deed mijn wasmachine het niet meer. Pakte wel water meer niet. 1 week gezeten zonder wasmachine. Gelukkig deden mijn ouders die week de was. Weer een monteur gehad Vorige week donderdag heeft een printplaat vervangen. En yes hij deed het weer! Ik heb in totaal 5 machines die donderdag en vrijdag. Zondag wil ik de wasmachine aanzetten weer niets.
Nu is mijn vraag hoevaak mag Samsung een monteur sturen voordat er aktie ondernomen gaat worden in de zin van geld terug of een andere wasmachine?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2021 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd
Reden: Titel verhelderd
Re: Samsung wasmachine: hoe vaak mag deze gerepareerd worden tijdens garantieperiode?
Dus er heeft nu 1keer een reparatie gehad, namelijk de montage van een nieuwe printplaat?
-
Re: Samsung wasmachine: hoe vaak mag deze gerepareerd worden tijdens garantieperiode?
Als je het zo bekijkt wel.
De 1e keer machine nagekeken niets gevonden.
2e keer het rubber die de trommel laat draaien gesmeerd
3e keer de printplaat vervangen.
4e keer komt nog
De 1e keer machine nagekeken niets gevonden.
2e keer het rubber die de trommel laat draaien gesmeerd
3e keer de printplaat vervangen.
4e keer komt nog
In een wasmachine zit geen rubber wat de trommel laat draaien.
-
@lady1234
Hoe het allemaal heet weet ik ook niet.
De trommel wordt aangedreven met 2 rubberenriemen (vergelijkbaar met een distributieriem van de auto).
Dit heeft de monteur zelf aan mij laten zien en laten horen dat daar ook het lawaai vandaan kwam en dat er niets aan te doen was.
Hoe het allemaal heet weet ik ook niet.
De trommel wordt aangedreven met 2 rubberenriemen (vergelijkbaar met een distributieriem van de auto).
Dit heeft de monteur zelf aan mij laten zien en laten horen dat daar ook het lawaai vandaan kwam en dat er niets aan te doen was.
Aandrijfriemen van een motor van een wasmachine worden niet gesmeerd.
-
Lady1234
Weet je ik zit niet te wachten op een wel of niet. Ik zeg alleen wat ze mij hebben verteld.
Bedankt voor je reacties
Weet je ik zit niet te wachten op een wel of niet. Ik zeg alleen wat ze mij hebben verteld.
Bedankt voor je reacties
G.vanBouillon
en JozJan
vinden dit leuk
U wordt in de maling genomen. Ga op uw poot spelen bij die winkel.
Er is niet echt wettelijk vastgelegd hoe vaak een monteur mag komen. Wel dat je recht hebt op een deugdelijke product. Ik denk dat 3 a 5 keer geen oplossing is gekomen dat je geen deugdelijke product hebt.
Op https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ staat hoe je de koop kunt ontbinden.
Op https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ staat hoe je de koop kunt ontbinden.
-
@Seinhuis
Dank je wel voor uw bericht
Dank je wel voor uw bericht
-
Hoe vaak mag dit ........ Daar blijf ik het antwoord schuldig. De goed wil van de verkoper speelt een rol. Maar tenslotte heb je een nieuw toestel gekocht en zijn er steeds gebreken aan. De garantie wordt daardoor niet verlengd Wie betaald het achteraf.