Buitenlandse zending wederom verdwenen in de handen van PostNL, op RING-camera vastgelegd
Geplaatst: 30 apr 2021 00:00
Allereerst een beknopte uitleg: Ik zit met mijn bedrijven o.a. in de groothandel. Wanneer wij een test-sample bestellen bij een nieuwe leverancier, kiezen wij voor de optie om vanuit het buitenland onze order te laten bezorgen via een standaard bezorgoptie (Vanaf buitenland naar NL> en vanaf de NL-douane via PostNL naar mijn adres).
Goed, vorige week hebben we een test-sample besteld die al snel richting Nederland onderweg was. Afgelopen woensdag 28 april heb ik uit nieuwschierigheid de toegestuurde PostNL-track en trace code bekeken en tot mijn verbazing was de laatste update "26/4 succesfully delivered on address (mijn adres..) at 6:46pm". Dat is gek.. dacht ik, want die dag heb ik helemaal geen RING-notificatie gehad van een persoon die bij ons heeft aangebeld. Ook hebben beide buren niets mogen aannemen van mij.
Ik ben vervolgens in mijn RING-app gedoken om de camera-beelden van de voorkant van mijn huis terug te kijken rond het zogenaamde bezorgmoment. Wat ik toen zag heeft mij al helemaal aan het denken gebracht:
Maandag 26 april om 18:44 kwam de PostNL bus met kenteken VBK-02-K aanrijden bij mijn voordeur. Op de camerabeelden is te zien dat de PostNL courier stopt, bijna een minuut richting mijn voordeur kijkt, en vervolgens zonder uit te stappen om 18:46 weer weg rijdt.
Omdat ik in het verleden talloze situaties heb gehad waarbij PostNL onze eigen zendingen kwijt is geraakt (en ik al bekend ben met hoe je het bos wordt ingestuurd bij het vragen van hulp), had ik gelijk het vermoeden dat de hele situatie niet goed zat. Bij het eerste telefonische contact met de PostNL "klantenservice" gaf de amper verstaanbare meneer aan dat, gezien ik de ontvanger ben van het pakket en niet de afzender, ik geen onderzoek kon laten starten. Daarnaast gaven ze aan de ze er zeker van waren dat mijn pakket bij de buren was afgegeven (op dit punt had ik met opzet nog niet verteld dat ik camera-beelden van dit moment had).
Ik heb vervolgens opgehangen en een 2e keer gebeld (met een iets striktere toon), dit keer gaf ik gelijk door dat ik zowel de bus met kenteken in beeld had, als de PostNL courier in full-HD met zijn gezicht in beeld. Plotseling was het toen wel mogelijk om een onderzoek te starten en vroegen ze naar details over de beelden, tijdstip, kenteken en meer. Meneer aan de telefoon gaf toen aan dat ze aan de hand van mijn camera-beelden en het kenteken van de PostNL-bezorgbus onderzoek zouden doen naar mijn pakket, en de klacht doorgezet zou worden naar een afdelingsmanager. "Erg leuk en aardig" dacht ik, maar dat is geen oplossing voor mijn kwijtgeraakte pakket, ook belde ik niet om een klacht in te dienen, maar om samen met hun een oplossing te vinden voor het vinden van mijn pakket. Helaas konden ze mij hier niet mee helpen en was het enige wat ik kon doen: wachten tot donderdag 29 april. Vandaag heb ik ook een aantal keer gebeld om meer uit hun los te krijgen, maar helaas hoor ik telkens hetzelfde verhaal als in mijn 1e belletje " U bent de ontvanger dus we kunnen geen onderzoek starten".
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik bij mijn 2e belletje te horen kreeg dat ze dus wel onderzoek zouden doen, maar dit resulteert niet in verdere progressie.
--
Je zou zeggen dat ik dan richting de leverancier om een refund kan vragen, helaas is dit niet mogelijk omdat het handelsplatform waar de aankoop is gedaan (nee, niet aliexpress), in hun systeem ziet staan dat het pakket is geleverd om 26 april (?!!!)
Dit is mijn zoveelste pakket die kwijt is geraakt in de handen van de boefjes bij PostNL en ik kan wederom fluiten naar mijn centen. Als eigenaar van meerdere zeer goed bekende bedrijven vraag ik mij af hoe een bedrijf zoals PostNL op deze wijze om durft te gaan met (betalende en zakelijke) klanten. Nu gaat het specifiek bij deze zending niet om duizenden euro's, maar dit is wel de zoveelste zending die verdwijnt.
Discussies over "waarom handel je dan nog via PostNL??" ga ik niet aan, dat is ook niet de bedoeling van deze post. Mijn doel is om PostNL hopelijk te bereiken zodat ze met extreem weinig hoop, mijn pakket toch nog kunnen leveren, zonder smoesen en excuses.
Goed, vorige week hebben we een test-sample besteld die al snel richting Nederland onderweg was. Afgelopen woensdag 28 april heb ik uit nieuwschierigheid de toegestuurde PostNL-track en trace code bekeken en tot mijn verbazing was de laatste update "26/4 succesfully delivered on address (mijn adres..) at 6:46pm". Dat is gek.. dacht ik, want die dag heb ik helemaal geen RING-notificatie gehad van een persoon die bij ons heeft aangebeld. Ook hebben beide buren niets mogen aannemen van mij.
Ik ben vervolgens in mijn RING-app gedoken om de camera-beelden van de voorkant van mijn huis terug te kijken rond het zogenaamde bezorgmoment. Wat ik toen zag heeft mij al helemaal aan het denken gebracht:
Maandag 26 april om 18:44 kwam de PostNL bus met kenteken VBK-02-K aanrijden bij mijn voordeur. Op de camerabeelden is te zien dat de PostNL courier stopt, bijna een minuut richting mijn voordeur kijkt, en vervolgens zonder uit te stappen om 18:46 weer weg rijdt.
Omdat ik in het verleden talloze situaties heb gehad waarbij PostNL onze eigen zendingen kwijt is geraakt (en ik al bekend ben met hoe je het bos wordt ingestuurd bij het vragen van hulp), had ik gelijk het vermoeden dat de hele situatie niet goed zat. Bij het eerste telefonische contact met de PostNL "klantenservice" gaf de amper verstaanbare meneer aan dat, gezien ik de ontvanger ben van het pakket en niet de afzender, ik geen onderzoek kon laten starten. Daarnaast gaven ze aan de ze er zeker van waren dat mijn pakket bij de buren was afgegeven (op dit punt had ik met opzet nog niet verteld dat ik camera-beelden van dit moment had).
Ik heb vervolgens opgehangen en een 2e keer gebeld (met een iets striktere toon), dit keer gaf ik gelijk door dat ik zowel de bus met kenteken in beeld had, als de PostNL courier in full-HD met zijn gezicht in beeld. Plotseling was het toen wel mogelijk om een onderzoek te starten en vroegen ze naar details over de beelden, tijdstip, kenteken en meer. Meneer aan de telefoon gaf toen aan dat ze aan de hand van mijn camera-beelden en het kenteken van de PostNL-bezorgbus onderzoek zouden doen naar mijn pakket, en de klacht doorgezet zou worden naar een afdelingsmanager. "Erg leuk en aardig" dacht ik, maar dat is geen oplossing voor mijn kwijtgeraakte pakket, ook belde ik niet om een klacht in te dienen, maar om samen met hun een oplossing te vinden voor het vinden van mijn pakket. Helaas konden ze mij hier niet mee helpen en was het enige wat ik kon doen: wachten tot donderdag 29 april. Vandaag heb ik ook een aantal keer gebeld om meer uit hun los te krijgen, maar helaas hoor ik telkens hetzelfde verhaal als in mijn 1e belletje " U bent de ontvanger dus we kunnen geen onderzoek starten".
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik bij mijn 2e belletje te horen kreeg dat ze dus wel onderzoek zouden doen, maar dit resulteert niet in verdere progressie.
--
Je zou zeggen dat ik dan richting de leverancier om een refund kan vragen, helaas is dit niet mogelijk omdat het handelsplatform waar de aankoop is gedaan (nee, niet aliexpress), in hun systeem ziet staan dat het pakket is geleverd om 26 april (?!!!)
Dit is mijn zoveelste pakket die kwijt is geraakt in de handen van de boefjes bij PostNL en ik kan wederom fluiten naar mijn centen. Als eigenaar van meerdere zeer goed bekende bedrijven vraag ik mij af hoe een bedrijf zoals PostNL op deze wijze om durft te gaan met (betalende en zakelijke) klanten. Nu gaat het specifiek bij deze zending niet om duizenden euro's, maar dit is wel de zoveelste zending die verdwijnt.
Discussies over "waarom handel je dan nog via PostNL??" ga ik niet aan, dat is ook niet de bedoeling van deze post. Mijn doel is om PostNL hopelijk te bereiken zodat ze met extreem weinig hoop, mijn pakket toch nog kunnen leveren, zonder smoesen en excuses.