Ervaring met GasNed/Abel&Co?
Geplaatst: 30 apr 2021 17:30
Van begin 2006 t/m februari 2021 heb ik een cv-ketel gehuurd van GasNed. Medio 2018 heb ik hen gebeld met de vraag wanneer ik een nieuwe ketel zou kunnen krijgen, vanwege het hoge gasverbruik van de huidige ketel. Antwoord: wanneer de huidige ketel kapot is.
Ca. 2 maanden geleden heb ik weer contact opgenomen, waarna mij duidelijk werd dat ik een 144 maanden contract heb. Dit betekent dat ik begin 2018 het contract had kunnen opzeggen en een nieuwe ketel had kunnen huren. Terwijl vanaf 2018 t/m februari 2021 maandelijks het reguliere bedrag van ca. €50 voor huur en onderhoud gewoon werd afgeschreven. Nog los van het feit dat er in al die jaren niet regelmatig onderhoud is gepleegd, heb ik berekend dat ik onterecht ca. €1800 huur, exclusief de maandelijks onderhoudsfee, heb betaald. Dit is ruim het aankoopbedrag van een nieuwe ketel.
Ik heb GasNed hierover geïnformeerd en hen verzocht mij een bedrag van ca. €1800 te veel betaalde huur over te maken. Ze zijn hiertoe niet bereid, maar willen mij wel de onderhoudsfee over de periode 2018 t/m februari 2021 terugbetalen (€554).
Ik ga hiermee niet akkoord. Ik vind dat GasNed huurders moet informeren als hun huurperiode voorbij is + de maandelijkse kosten na de huurperiode moet verminderen naar alleen het onderhoudsbedrag. Hun werkwijze neigt naar oplichting.
Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?
Ca. 2 maanden geleden heb ik weer contact opgenomen, waarna mij duidelijk werd dat ik een 144 maanden contract heb. Dit betekent dat ik begin 2018 het contract had kunnen opzeggen en een nieuwe ketel had kunnen huren. Terwijl vanaf 2018 t/m februari 2021 maandelijks het reguliere bedrag van ca. €50 voor huur en onderhoud gewoon werd afgeschreven. Nog los van het feit dat er in al die jaren niet regelmatig onderhoud is gepleegd, heb ik berekend dat ik onterecht ca. €1800 huur, exclusief de maandelijks onderhoudsfee, heb betaald. Dit is ruim het aankoopbedrag van een nieuwe ketel.
Ik heb GasNed hierover geïnformeerd en hen verzocht mij een bedrag van ca. €1800 te veel betaalde huur over te maken. Ze zijn hiertoe niet bereid, maar willen mij wel de onderhoudsfee over de periode 2018 t/m februari 2021 terugbetalen (€554).
Ik ga hiermee niet akkoord. Ik vind dat GasNed huurders moet informeren als hun huurperiode voorbij is + de maandelijkse kosten na de huurperiode moet verminderen naar alleen het onderhoudsbedrag. Hun werkwijze neigt naar oplichting.
Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?