Pagina 1 van 2
Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 13:43
door Kitty Bouwman
Voor mijn studie maakte ik gebruik van Studeer Snel. Nu ik bijna klaar ben met de studie, wil ik hier geen gebruik meer van maken en zocht op internet hoe ik het beste kon opzeggen. Per ongeluk kwam ik uit bij Xpendy een opzegservice en zag op tijd dat er 29,95 in rekening gebracht zou worden. Met een aangetekende brief ben je goedkoper uit, dan met een opzegbrief voor 29,95 naar Studeer Snel. Aangezien ik heel goed in staat ben om een opzegbrief te schrijven, heb ik er toch geen gebruik van gemaakt. Maar waarschijnlijk hadden ze wel mijn gegevens te pakken.
Toen ik op zaterdag 1 mei een mail kreeg waarin stond dat de opzegbrief binnen 1 WERKdag verstuurd zou worden en ik nog de opzegging moest bevestigen, heb ik per ongeluk op de link geklikt. Dit kwam omdat ik even in de war was en dacht dat de brief van Studeer Snel vandaan kwam.
Op zaterdag 1 mei (dus in het weekeind) heb ik dit aangeklikt, maar direct na mijn vergissing (1 minuut later) een brief naar Xpendy gestuurd om mijn vergissing te melden en te laten weten geen gebruik van hun service te willen maken omdat ik Studeer Snel zelf al had opgezegd.
Nu krijg ik echter van Xpendy een mail waarin staat dat de opzegging al in behandeling is genomen en verzonden is naar het bedrijf. Als zij (zoals in hun mail vermeld staat) een werkdag aanhouden, dan is mijn vergissingsbrief van zaterdag 1 mei eerder bij Xpendy aangekomen dan de brief die zij zogenaamd versturen naar Studeer Snel om het op te zeggen toch?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoord en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn buurman had ook al een dergelijk akkefietje aan de hand gehad en ik vraag mij af wat we hiertegen kunnen doen.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 15:10
door NeoDutchio
Dus per ongeluk geeft u al uw gegevens door en per ongeluk bevestigd u het. Tja, dan kunt u zich afvragen wat hier tegen te doen is, maar zo lang u dingen doet zonder er bij na te denken zal er niets aan te doen zijn. Blijft dus een wijze les over, eerst kijken, dan doen.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 15:45
door Seinhuis
Het beste kan je opzeggen bij wie je een contract aan bent gegaan. Zie
https://help.studocu.com/hc/nl/search?u ... y=Opzeggen hoe je bij studeer snel je kunt afmelden. Of ga naar de opzegformulier op
https://www.studeersnel.nl/nl/support (klik op betaling of abonnement, abonoment opzeggen).
Verzorg dat je altijd een bewijs van opzegging krijg.
Mijn advies is om je alsnog op te zeggen via de website van studeer snel. Het geld ben je kwijt, laat het een les zijn geweest
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 15:55
door Methusalah
Volgende keer beter opletten? Twee maal per ongeluk bevestigen is gewoon niet heel slim en daar is er maar een de schuldige in. Zie het als leergeld.
En sowieso 'Maar waarschijnlijk hadden ze wel mijn gegevens te pakken.' Eh, nee. Je hebt ze gewoon de opdracht gegeven om dit voor je te doen. Het staat letterlijk op de bevestigingsknop dat het geld kost en het kan niet anders dan dat je hier zelf op hebt geklikt.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 22:00
door Kitty Bouwman
Nee, dat klopt niet, want de eerste keer heb ik namelijk niet op een link of op verzenden geklikt.
Er stond opzeggen Studeer Snel. Ik heb op tijd gezien dat er kosten aan waren verbonden en de opdracht afgebroken. De tweede keer vergiste ik me wel en klikte op de link. Meteen daarna een mail gestuurd dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten.
Je hebt toch altijd een bepaalde bedenkingstermijn?
Ik heb me binnen een minuut bedacht en een mail gestuurd. Dan trek ik toch direct de opdracht in?
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 22:21
door Jablan
Heb je dat argument al geprobeerd? Dat het een online service is en daarmee valt onder '14 dagen bedenktijd'?
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 22:22
door Lady1234
Ze hadden niet uw gegevens te “pakken”, die moet u verstrekt hebben.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 03 mei 2021 23:02
door Seinhuis
Kitty Bouwman schreef: ↑03 mei 2021 22:00
. De tweede keer vergiste ik me wel en klikte op de link. Meteen daarna een mail gestuurd dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten.
Je hebt toch altijd een bepaalde bedenkingstermijn?
Ik heb me binnen een minuut bedacht en een mail gestuurd. Dan trek ik toch direct de opdracht in?
Kijk op
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... 20opdracht. over wat de regels zijn, en je kunt bij het juridisch loket
https://www.juridischloket.nl/ misschien gratis juridisch advies vragen.
Aan de hand van de algemene voorwaarden artikel 9
https://xpendy.com/nl/algemene-voorwaarden/ zegt Xpendy zelf ook dat je 14 dagen de tijd hebt om te herroepen. Je zegt zelf dat je dat gedaan hebt. Bewaar het bewijs. Je kunt besluiten om niet te betalen, en dan wachten tot Xpendy (eventueel via incassobureau en/of deurwaarder) naar de rechter gaat. Ga dan daarheen om je te verdedigen. Of hopen dat Xpendy niks meer van zich laat horen.
Mocht de rechter besluiten dat je moet betalen dan ben je ook de incasso en proceskosten kwijt.
Als je al betaald hebt, dan zal je bij een deurwaarder kunnen inschakelen om je geld terug te vragen, echter zal ik dat niet doen in dit geval.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 04 mei 2021 11:07
door Kitty Bouwman
Beste Seinhuis,
Dankzij jouw goede raad en de tip om hen te herinneren aan hun eigen algemene voorwaarden artikel 9, waar in staat dat je 14 dagen de tijd hebt om te herroepen , heeft Xpendy bij wijze van uitzondering alsnog geannuleerd.
Bedankt hiervoor, ik zal voortaan beter opletten.
Groetjes Kitty
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 11 jul 2022 17:41
door CBJHarold
verrast door de 2 afschrijvingen heb ik direct de betalingen laten storneren. Is dit tevens een bewijs dat je geen gebruik wilt maken van hun service?
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 12 jul 2022 20:50
door Jablan
Nee, apart schriftelijk afmelden (formulier op de site / mail )
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 13 jul 2022 09:32
door Schuimpie197200
Het zijn internet oplichters, want ze doen zich voor als het bedrijf waar ik online wilde opzeggen. Ik had een abonnement van Zeker en Mobiel om mijn afvoer leidingen schoon te houden afgesloten. Wilde dit toch annuleren. Daar kon ik ook alleen online opzeggen werd mij verteld door een medewerker van ZXeker en Mobiel. Wist het webadres niet van Zeker en Mobiel en kwam op een website van Zeker & Mobiel uit, waar ik mijn gegevens kon invullen. Daarna alleen verzonden geklikt en toen meteen een mail van Xpendy in mijn mailbox dat ze het gingen regelen en ik 30 Euro moest betalen. Een hoop gebla bla hier met dat je beter moet opletten, maar met mijn ervaringen kan iedereen het overkomen. Die Gasten moeten aangepakt worden.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 15 jul 2022 15:25
door Ester Christina
Helaas kan ik al deze reacties onderschrijven. Ik heb net haast €70,-(!) overgemaakt naar die lui, waar ik nooit iets mee te maken wilde hebben. Ineens zat ik eraan vast. Ik ga alles doen om het terug te boeken. Het zijn uitzuigers. Een druk op de verkeerde knop en ze hebben je aan de lijn. Dan gaan ze prijzen verhogen. Ik wilde de Bank giro loterij opzeggen (hoe ik bij die loterij ben gekomen is me een raadsel). Opzeggen ging per ongeluk via die rotte Expendy.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 21 jul 2022 16:18
door Hans Knijff
Aan de deur een lot kopen van KiKa (Lot of Happiness) - helaas een abonnement, maar dat kun je direct stopzetten – en vervolgens € 29,95 kwijt zijn aan Xpendy voor een opzegbrief. Hoe die ertussen gekropen is, zonder dat je het wist?? Het gaat hier om een heel misleidend verdienmodel waar je zomaar in kunt trappen. Mijn vrouw overkwam het recent.
Misschien kan publiciteit hierover argeloze consumenten alert maken niet zomaar via Google het ‘verkeerde’ adres aan te klikken.
Wat gebeurde: je wilt KiKa eenmalig steunen, maar kan aan de deur alleen een abonnement kopen. Er wordt bij gezegd dat je dat direct weer kunt stop zetten. Dat deed mijn vrouw, maar ze moet (weet ze niet meer) gegoogeld hebben op ‘Lot of Happiness’ van Kika. Dan verschijnt op Google een rij mogelijkheden, met als eerste '….Lot of Happiness … opzeggen’. Aangeklikt, je denkt bij Lot of Hapiness zelf te zitten en ziet niet dat je op de site van Xpendy komt. Je vult het formulier in en ziet niet dat onderaan staat, dat je € 29,95 voor de opzegbrief betaalt. Je verwacht dat gewoon niet. Wel een fors bedrag voor een opzegbrief en waarom moet dat aangetekend? Ik zeg: MISLEIDING.
KiKa gebeld en die baalt ontzettend van bedrijven als Expendy, die profiteren van argeloze/naïeve opzeggers.
Gepoogd Xpendy te bereiken om bewijsstukken te vragen, maar die verschuilen zich (geen telefoon, en niet reageren op klachtenmails, wel aanmaningen om te betalen).
Misschien publiciteit via Radar om mensen met (te veel) vertrouwen alerter te maken met een item in het tv-programma?
Hans Knijff, Dokkum
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 21 jul 2022 16:58
door NeoDutchio
Hans Knijff schreef: ↑21 jul 2022 16:18
Misschien publiciteit via Radar om mensen met (te veel) vertrouwen alerter te maken met een item in het tv-programma?
Hoeveel programma's moeten er mee gevuld worden? Hier is al zo veel voor gewaarschuwd en nagenoeg dagelijks komen er op internet nieuwe waarschuwingen voorbij.
Uw vrouw weet niet meer wat ze gedaan heeft, klikt schijnbaar op commerciële pagina's en geeft dan een ander de schuld.
Duidelijk staat op de site de stappen die doorlopen moeten worden en de prijs die er aan hangt. Dat er desondanks mee doorgegaan word is enkel aan uw vrouw te wijten.
Ook voor u beiden een dure les.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 22 jul 2022 08:01
door Nevyn
Net als Neo al aangeeft, er gebeurt niks anders dan waarschuwing na waarschuwing op zowel Kassa Radar Meldpunt enz.
Dat blijft waarschijnlijk heel kort hangen.
Bij m ijn vrouw waar het wel blijft hangen, slaat het weer door de andere kant op, zij durft bijna niks meer aan te klikken.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 25 okt 2022 11:37
door Lady1234
Is dat bedrag geen abuis?
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 25 okt 2022 13:08
door NeoDutchio
cherie75 schreef: ↑25 okt 2022 11:28
Ik denk er serieus over om dit voor de rechtbank te laten komen als dat moet. Ik kan met screenshots bewijzen dat ik heb opgezegd en dan veegt de rechter dit toch van tafel en volgt er jurisprudentie en kan het bedrijf opgedoekt worden lijkt mij.
Ik betwijfel of u dat gaat winnen. U geeft hen een opdracht waar ze betaald voor willen worden. Na het geven van de opdracht wilt u ontbinden en dat gaat enkel op de voorwaarden die in de overeenkomst staat.
Het kan dus ook een dure zaak voor u gaan worden.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 25 okt 2022 13:38
door kuklos
cherie75 schreef: ↑25 okt 2022 13:29
Ja beroepingsrecht binnen 14 dagen toch? Het zijn gewoon oplichters punt en dit moet gewoon stoppen
Herroepingsrecht.
De beste manier om dit soort dingen te doen stoppen is consumenten die zelf goed opletten en naar de url kijken van de website waarop ze zitten. De wetgever kan deze partij verbieden en dan gaan ze vanuit het buitenland gewoon verder.
Re: Xpendy opzegservice
Geplaatst: 25 okt 2022 13:47
door NeoDutchio
De dienst word in dit geval tijdens de herroepingstijd al uitgevoerd. Het is niet mogelijk om van beide walletjes te eten. Dus niet en de dienst laten uitvoeren en willen herroepen.