Annulering na overname Kras door Tui, reden corona?
Geplaatst: 04 mei 2021 16:20
Beste Forumleden,
Op 21-09-2020 boekten we via Kras onze huwelijksreis naar Bali met als vertrekdatum 03-10-2021
Op 02-10-2020 ontvangen we een mail dat Kras door TUI is overgenomen. In de mail is de volgende tekst opgenomen;
Uw vakantie Uw vakantie gaat uiteraard gewoon door, alleen wordt deze na 1 april 2021 uitgevoerd door TUI. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw boeking.
Op 04-03 ontvangen we van TUI het bericht van u dat onze reis is geannuleerd wegens corona......
Inmiddels hebben we onze aanbetaling retour gehad maar er blijft een heel vervelende nasmaak aan de annulering hangen.
Dit heeft te maken met de reden van annulering (lees zo vroeg al) en het feit dat TUI nog steeds reizen aanbiedt naar Bali !!!!!
We hebben na de annulering telefonisch drie gesprekken gevoerd met medewerkers van TUI.
In deze drie gesprekken zijn tegenstrijdigheden uitgesproken maar nog erger ook onwaarheden.
TUI zou alle reizen naar Bali gaan annuleren terwijl TUI deze nog steeds aanbiedt op hun site.
De reis zou ook geannuleerd zijn omdat wij de enige geboekte waren voor deze reis. Dit klopt eveneens niet daar de reis reeds gegarandeerd was wegens voldoende deelname wat op de site destijds te zien was.
Maar het ergste is dat als een collega van me belt en vraagt of de reizen naar Bali gewoon geboekt kunnen worden ze een bevestigd antwoord krijgt.
Het gevoel wat bij ons overheerst is dat TUI ‘goedkope’ Krasreizen annuleert met als reden Corona om daarna hun eigen duurdere reizen te verkopen. Indicatief prijsverschil voor een vergelijkbare reis is nl €600,00
We hebben onze aanbetaling reeds terug gehad maar het blijft niet goed voelen.
Wat kunnen we hier aan doen is mijn contract vraag?
We hebben als particulier de drie gesprekken opgenomen (wat door particulieren is toegestaan)
Ik ben zeer teleurgesteld in TUI. Ik begrijp natuurlijk dat de reisbranche het zwaar heeft maar dit moet in mijn ogen echt niet kunnen.
Op 21-09-2020 boekten we via Kras onze huwelijksreis naar Bali met als vertrekdatum 03-10-2021
Op 02-10-2020 ontvangen we een mail dat Kras door TUI is overgenomen. In de mail is de volgende tekst opgenomen;
Uw vakantie Uw vakantie gaat uiteraard gewoon door, alleen wordt deze na 1 april 2021 uitgevoerd door TUI. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over uw boeking.
Op 04-03 ontvangen we van TUI het bericht van u dat onze reis is geannuleerd wegens corona......
Inmiddels hebben we onze aanbetaling retour gehad maar er blijft een heel vervelende nasmaak aan de annulering hangen.
Dit heeft te maken met de reden van annulering (lees zo vroeg al) en het feit dat TUI nog steeds reizen aanbiedt naar Bali !!!!!
We hebben na de annulering telefonisch drie gesprekken gevoerd met medewerkers van TUI.
In deze drie gesprekken zijn tegenstrijdigheden uitgesproken maar nog erger ook onwaarheden.
TUI zou alle reizen naar Bali gaan annuleren terwijl TUI deze nog steeds aanbiedt op hun site.
De reis zou ook geannuleerd zijn omdat wij de enige geboekte waren voor deze reis. Dit klopt eveneens niet daar de reis reeds gegarandeerd was wegens voldoende deelname wat op de site destijds te zien was.
Maar het ergste is dat als een collega van me belt en vraagt of de reizen naar Bali gewoon geboekt kunnen worden ze een bevestigd antwoord krijgt.
Het gevoel wat bij ons overheerst is dat TUI ‘goedkope’ Krasreizen annuleert met als reden Corona om daarna hun eigen duurdere reizen te verkopen. Indicatief prijsverschil voor een vergelijkbare reis is nl €600,00
We hebben onze aanbetaling reeds terug gehad maar het blijft niet goed voelen.
Wat kunnen we hier aan doen is mijn contract vraag?
We hebben als particulier de drie gesprekken opgenomen (wat door particulieren is toegestaan)
Ik ben zeer teleurgesteld in TUI. Ik begrijp natuurlijk dat de reisbranche het zwaar heeft maar dit moet in mijn ogen echt niet kunnen.