Pagina 1 van 1
Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 11:41
door lindensmilde
vaatwasser , minder dan een jaar oud. Fabrieksgarantie 2 jaar . Volledige garantie van Whirlpool partner Domestic & General erbij genomen voor 5 jaar
' worry free' ' premium service'
Nu storing en conform de instructies gemeld bij Domestic & General gemeldt ruim een week geleden. " Eerste mogenlijkheid = 21 mei .. " Ruim 3 weken. !!
' Ja da's wel heel lang he, we gaan er direct naar kijken of het eerder kan , u krijgt een SMS van ons " .
Week erna (maandag ) : gebeld want niks gehoord.. ' is in behandeling U hoort nog van ons '
Dinsdag : " is nog in behandeling , we hebben 48 uur nodig om antwoord te geven "
Woensdag : " is nu bij de goede afdeling " (!!??!! ) maar belt u vrijdag nog maar eens terug "
Vrijdag : " staat op 21/5 inderdaad , door Corona hebben we een achterstand "
" Ja begrijp ik , maar ik kan toch niet 3 weken met een niet werkend apparaat blijven zitten ' . Mag ik een lokaal erkend bedrijf inschakelen want die staan gegarandeerd vanmiddag op de stoep" … "
" Nee dat vervalt de garantie . Mocht het eerder kunnen dan melden we ons maar anders is het 21/5 "
Heb ik en wat zijn mijn mogelijkheden/rechten om hier nog wat aan te doen ???
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 13:48
door Helper777
waar heeft u dit apparaat gekocht?
Probeer eens daar naar toe te bellen of langs te gaan.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 13:56
door Erthanax
Minder dan een jaar oud, dat is wel snel. Heel vervelend. Ik vrees alleen dat er weinig aan te doen is.
Formeel moet u bij de verkoper zijn, niet bij Whirlpool, zeker nu het nog in de "normale" garantie valt. Heeft u het daar al eens gevraagd? Misschien is er tijdelijk een inruilertje beschikbaar.
U zou die verkoper misschien ook nog juridisch kunnen dwingen een oplossing te bieden, maar dat wordt een nog veel langer traject, vrees ik.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 14:01
door alfatrion
Erthanax schreef: ↑07 mei 2021 13:56
Formeel moet u bij de verkoper zijn, niet bij Whirlpool, zeker nu het nog in de "normale" garantie valt. Heeft u het daar al eens gevraagd? Misschien is er tijdelijk een inruilertje beschikbaar.
TS beroept zich op de fabrieksgarantie, die haar het recht geeft om Whirlpool aan te spreken.
Bij de verkoper krijg je te maken met de wettelijke garantie en de bijkomende bewijslast.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 14:29
door JozJan
Tot nu toe wordt ook nergens betwist dat garantie van toepassing is. De klacht zit in de oplostijd. Heel vervelend, maar niets aan te doen vrees ik.
3 weken met de hand afwassen, niet ideaal, maar zeker ook niet het einde van de wereld.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 07 mei 2021 14:40
door Lady1234
Het is gelukkig geen wasmachine en een baby in huis.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 11:22
door honza
Wat een probleem....ik doe al ruim 58 jaar zonder vaatwasser.
Ja, corona zorgt ervoor dat heel veel zaken anders en/of langzamer gaan, daar valt weinig tegen te doen.
U heeft garantiie, u krijgt hulp. That's it.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 12:07
door sjohie
Met de hand afwassen om te beginnen? De action is open, voor ~5 euro heeft u alles daarvoor in huis. En dat weet ik uit eigen ervaring, onze vaatwasser gaf er vorig jaar ook de brui aan, en toen moesten we 't even met de hand doen totdat we een nieuwe geïnstalleerd krijgen. En even langs de apotheek voor een kuurtje realiteitspilletjes. (wel kuur afmaken) Serieus, het is geen zuurstofgenerator in een Indiaas ziekenhuis ofzo.
Of heeft u hierboven verzuimd te tikken, dat u een dusdanige zware medische indicatie heeft, waardoor u psychisch of fysiek niet in staat bent om een paar weken zelf met de hand de afwas te doen? (hoop het serieus van niet)
Er is een enorme pandemie aan de gang, welke betekent dat servicebedrijven veel operationele extra stappen moeten zetten om hún medewerkers veilig te kunnen laten werken bij alle klanten die ze bezoeken, als ze al niet met serieuze uitval door zieke collega's te maken hebben.
Verder zitten we midden in een paar gebroken weken door de feestdagen, én zijn alle installatie- en onderhoudsbedrijven erg druk, omdat men door corona, veel vakantiegeld aan het uitgeven is aan nieuwe keukens etc.
Alles bijelkaar opgeteld zorgen die factoren voor deze wachttijd schat ik zo in.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 12:09
door crazyme
Wat is precies het probleem ?
Er is nogal een verschil tussen "hij rookt" of "het zeepklepje klikt niet lekker dicht".
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 12:45
door Lora51
Met de hand afwassen met je huisgenoten is een heel prettige bezigheid. Misschien wil je na die paar weken wel helemaal niet meer de vaatwasser gebruiken. (Wij hebben al 25 jaar een vaatwasser en gebruiken hem alleen voor de kleppen van de afzuigkap. Met de hand is sneller en minder belastend voor het milieu en bovenal: veel gezelliger.)
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 12:57
door Consumentt
Tsja Whirlpool. In mijn vorige huis had ik inbouw apparatuur van dat merk.
Met elk van de apparaten was wel iets. Had steeds te maken met het materiaal gebruik.
Was wel pas na een paar jaar. Dus daar kan TS ook nog op wachten.
Zoals andere keer wel opmerken is 3 weken afwassen echt geen ramp.
In en uitruimen van een vaatwasser is nu ook niet bepaald een prettig werkje. En niet alles kan in de vaatwasser dus moet je toch nog met de hand aan de slag. En wat je in de vaatwasser doet gaat vaak langzaam naar de kl*te.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 13:16
door Goofert
Ik vind dit heel erg slechte service, en dan betaal je ook nog extra voor premium service! Je zou dan juist de allerbeste service met voorrang verwachten. En de Corona smoes daar wordt ik doodmoe van, die wordt te pas en te onpas uit de kast gehaald om een slechte organisatie te verbloemen. Ik ben bang dat er niet veel anders op zit, dan te blijven aandringen op snelle reparatie.
En reacties zoals: Nou dan ga je toch met de hand afwassen. Of ik was al vijftig jaar zelf af, wat is het probleem ?
Heeft u daar wat aan? Of weet u niet hoe je met de hand moet afwassen?
Ik had ook een keer geklaagd, het ziekenhuis had door een fout mijn linkervoet afgezet.
Als antwoord kreeg ik. Zeur toch niet, wees blij. Bij mij zijn beide benen afgezet.
Toen mijn huis volledig afbrandde en de verzekering niet wilde uitbetalen.
Kreeg ik de reactie: Jij heb tenminste een eigen huis gehad, ik nooit. En kamperen in een tentje is toch ook leuk.
Ja daar heb ik een hoop steun aan gehad.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 13:23
door Lady1234
U wilt het onterecht afzetten van een voet of het afbranden van een huis vergelijken met het tijdelijk niet kunnen gebruiken van de vaatwasser? Heel opmerkelijk.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 13:52
door Jonas van Oranje
Het verbaast me dat zo veel mensen, op Goofert na, negatief of kleinerend reageren op een klacht over een kapotte vaatwasser zonder te weten hoe haar dag doorgaans verloopt, wat haar leeftijd is, of ze een baan heeft of hoe de samensteling van haar gezin is. Negatieve kritiek is geen sport en komt niemand ten goede.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 13:57
door Methusalah
Jonas van Oranje schreef: ↑14 mei 2021 13:52
Het verbaast me dat zo veel mensen, op Goofert na, negatief of kleinerend reageren op een klacht over een kapotte vaatwasser zonder te weten hoe haar dag doorgaans verloopt, wat haar leeftijd is, of ze een baan heeft of hoe de samensteling van haar gezin is. Negatieve kritiek is geen sport en komt niemand ten goede.
Hou toch op, iedereen kan afwassen met de hand. Ook met een gezin en wekende mensen. Hoe hebben we het anders de afgelopen honderd jaar gedaan?
Er is een probleem, het wordt verholpen, het duurt alleen eventjes vanwege omstandigheden. Lijkt mij dus allemaal goed te gaan.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 14 mei 2021 14:48
door Erthanax
Als er geen bijzondere omstandigheden zijn die het gebruik van een vaatwasser noodzakelijk maken, zou ik me over drie weken de afwas doen niet druk maken. Wél over een vaatwasser die het zo snel al opgeeft, dat dan weer wel.
Verder vrees ik dat er niets anders op zit dan geduldig af te wachten.
Nog een kleine, hopelijk overbodige aanbeveling: Wees vriendelijk tegen de monteur die aan de deur komt. Boos worden heeft geen zin; hij kan er niets aan doen dat het zo lang moet duren.
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 21 mei 2021 16:21
door lindensmilde
Bedankt voor de reacties .. Verbaasd me toch elke keer weer hoe kort door de bocht mensen kunnen reageren.. jammer.
Natuurlijk is met de hand afwassen geen enkel probleem ! Doen we nu al bijna een maand.
En natuurlijk hebben we begrip voor omstandigheden met Corona. Werk zelf bij een heel groot bedrijf met Aftersales/Service . Ik weet hoe het kan werken. Om diezelfde reden zou ik nooit uitvallen tegen een helpdesk of monteur overigens . Die kunnen er beiden helemaal niets aan doen..
LOL.. vandaag zou men langs komen dan eindelijk.. Gistermiddag een kort e-mailtje dat door ziekte van de monteur de afspraak verzet wordt naar …..tatarataaaa… 7 juni… Dan zijn we dus 7 weken na melding van een niet werkend apparat met een foutcode die niet voorkomt in het boekje of op internet te vinden is en met de vraag wat die foutcode is en wat we er zelf eventueel aan kunnen doen …
Uiteraard gebeld met klantenservice maar daar weer van die fijne reacties :
- ja meneer iedere klant wil spoed natuurlijk he
- wij kunnen alleen maar in ' het systeem' kijken meneer en een verzoek uitzetten bij de technische dienst
- mocht het dan eerder kunnen dan krijgt u een bericht .. anders niet..
- nee meneer wij kunnen niets escaleren naar service manager om die de zaak te laten bekijken..
- nee meneer , u mag geen gekwalificeerd ander bedrijf naar die foutcode laten kijken of als het een klein probleem is laten oplossen , dan vervalt de garantie he..
Het gaat mij met name om het laatste... er is een wettelijke overeenkomst voor levering van service binnen garantie termijn. Er staat niets over termijn waarbinnen die service geleverd zou moeten worden ( SLA ) maar als men niet binnen een allezins redelijke termijn deze service kan leveren rest er dan niets aan mogelijkheiden voor de consument ?? Is er geen sprake van wanprestatie die vervolgd kan worden met een sommatie en next inhuren van lokaal servicebedrijf en de kosten te verhalen op Whirlpool en zonder verlies van garantie.. ???
Re: Whirlpool premium service: vaatwasser toont gebreken ruim binnen garantietermijn, wat nu?
Geplaatst: 21 mei 2021 17:18
door crazyme
En wat is het probleem nu met de vaatwasser ?