LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huizen taxaties onbegrijpelijk
huizen taxaties onbegrijpelijk
We lieten door drie verschillende makelaars ons dijkhuis in Hellevoetsluis taxeren.
De eerste makelaar was overtuigd het huis binnen 5 maanden verkocht te hebben anders konden we zonder kosten de opdracht intrekken verkoopwaarde 175.000,-
De tweede makelaar kwam met een verkoopwaarde van ca 200.000,-
en gezien de marktsituatie geen idee hoe snel maar reken op 6 maanden.
De derde makelaar kwam met een waarde van 249900,- deze vertelde toen ik een bedrag van ca 200.000,- noemde nee nooit verkopen onder de 230.000,-
Wij vinden deze verschillen nogal groot. Maar omdat we nog geen ander huis gekocht hebben is de opdracht toch naar de laatste makelaar gegaan. Jammer we kregen geen reakties alleen de rekening van de makelaar liep op. Inmiddels is de prijs gezakt en zat de tweede makelaar er toch dichtbij.
Kortom je neemt een makelaar omdat je denkt dat zij de huizenmarkt kennen, maar ik heb zo mijn twijfels.
Het blijkt ook een commerciele handel (zwendel ) te zijn.
RB Hellevoetsluis
De eerste makelaar was overtuigd het huis binnen 5 maanden verkocht te hebben anders konden we zonder kosten de opdracht intrekken verkoopwaarde 175.000,-
De tweede makelaar kwam met een verkoopwaarde van ca 200.000,-
en gezien de marktsituatie geen idee hoe snel maar reken op 6 maanden.
De derde makelaar kwam met een waarde van 249900,- deze vertelde toen ik een bedrag van ca 200.000,- noemde nee nooit verkopen onder de 230.000,-
Wij vinden deze verschillen nogal groot. Maar omdat we nog geen ander huis gekocht hebben is de opdracht toch naar de laatste makelaar gegaan. Jammer we kregen geen reakties alleen de rekening van de makelaar liep op. Inmiddels is de prijs gezakt en zat de tweede makelaar er toch dichtbij.
Kortom je neemt een makelaar omdat je denkt dat zij de huizenmarkt kennen, maar ik heb zo mijn twijfels.
Het blijkt ook een commerciele handel (zwendel ) te zijn.
RB Hellevoetsluis
Re: huizen taxaties onbegrijpelijk
Het gaat hier ook niet om taxaties die U heeft laten doen, maar U heeft een aantal makelaars uitgenodigd voor een verkoopadvies. Tijdens dit advies is het enige doel de verkoopopdracht los te peuteren. Hoe gaat dat het gemakkelijkst ??? Door de hoogste prijs te roepen. En dan zijn er mensen die daar erg gevoelig voor zijn en hun handtekening zetten. Dus vraag je zelf ook af hoe reëel de prijs is die de makelaar afgeeft.
Commerciële handel is nog geen zwendel. In reclames worden zaken altijd mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn. De consument dient een en ander dan ook te relativeren. Dit blijkt niet voor iedereen altijd even gemakkelijk te zijn !
Een makelaar weet ook niet wat een huis op gaat brengen. Dat weet je pas NADAT het verkocht is.
Het is maar wat de GEK ervoor geeft. Citaat van een makelaar: "Misschien komt er wel zo'n gek uit de Randstad, die er .... voor geeft."
De verkoper wil toch graag een zo hoog mogelijke prijs horen en de makelaar die de hoogste prijs roept bij zijn verkooppraatje krijgt de opdracht.
De verkoper wil toch graag een zo hoog mogelijke prijs horen en de makelaar die de hoogste prijs roept bij zijn verkooppraatje krijgt de opdracht.
Heel simpel!! Vraag de desbetreffende makelaars waar zij hun waardes op baseren. Referenties (vergelijkbare objecten die recentelijk zijn verkocht)!!!
Ik ben als makelaar vaak in concurrentie met andere makelaars. Zo kan het nog wel eens zijn dat ik een lagere of hogere waarde afgeef. Vaak maak ik dan mee dat de andere makelaars helaas geen onderbouwing hebben afgegeven.
Op basis van zo'n onderbouwing (argumenten) krijgt u vast wel een goed gevoel welke makelaar u moet inschakelen.
Ik ben als makelaar vaak in concurrentie met andere makelaars. Zo kan het nog wel eens zijn dat ik een lagere of hogere waarde afgeef. Vaak maak ik dan mee dat de andere makelaars helaas geen onderbouwing hebben afgegeven.
Op basis van zo'n onderbouwing (argumenten) krijgt u vast wel een goed gevoel welke makelaar u moet inschakelen.
Ach ja, het is maar net welke referentiepanden je opgeeft en welke je achterhoudt.
Wat is dit?
Ik woon in de randstad en weiger me hier voor gek te laten verklaren. Stelletje heikneuters.
Ik woon in de randstad en weiger me hier voor gek te laten verklaren. Stelletje heikneuters.
Verder ben ik het met de stelling dat makelaars boeven zijn wel eens.
Maar welke bedrijfstak in Nederland is dat niet?? Aannemers Betonfabrikanten Telefoon Electriciteit Benzine NS en ga zo maar door. Allemaal hangt het aan elkaar van de illegale afspraken. En wij maar betalen.
Maar welke bedrijfstak in Nederland is dat niet?? Aannemers Betonfabrikanten Telefoon Electriciteit Benzine NS en ga zo maar door. Allemaal hangt het aan elkaar van de illegale afspraken. En wij maar betalen.
Citaat van een vriend van mij die een makelaarskantoor heeft:
"Tis maar net wat de gek er voor geeft.....en gelukkig zijn er hier genoeg gekken, dus dat scheelt. Mooi weer 3000 euro courtage verdient....Tsjakkaaa!"
En hij heet geen emiel.
"Tis maar net wat de gek er voor geeft.....en gelukkig zijn er hier genoeg gekken, dus dat scheelt. Mooi weer 3000 euro courtage verdient....Tsjakkaaa!"
En hij heet geen emiel.
Er zit inderdaad een verschil in een waardebepaling en een taxatie. Een makelaar is goed uitgerust om een waardeoordeel te geven over de te verkopen woning. Een goede makelaar zal ook van de aspirant verkoper willen horen waar deze zelf aan denkt qua waarde.
Uiteindelijk bepaalt de verkoper voor welk bedrag hij/zij de onroerende zaak voor verkoopt.
Let op! Niet iedere makelaar is een goede verkoper!
Uiteindelijk bepaalt de verkoper voor welk bedrag hij/zij de onroerende zaak voor verkoopt.
Let op! Niet iedere makelaar is een goede verkoper!
Ik ben onlangs bij toeval achter de site van het kadaster gekomen.
www.kadaster.nl daar kun je tegen een kleine vergoeding een koopsommenoverzicht krijgen van alle woningen in je buurt. (lees postcode).
Hieruit kun je dan afleiden welke makelaar het bij het rechte eind heeft.
Op deze manier kun je de makelaar altijd een stap voorbli jven.
Succes
www.kadaster.nl daar kun je tegen een kleine vergoeding een koopsommenoverzicht krijgen van alle woningen in je buurt. (lees postcode).
Hieruit kun je dan afleiden welke makelaar het bij het rechte eind heeft.
Op deze manier kun je de makelaar altijd een stap voorbli jven.
Succes
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst !!!
wij liepen door de stad heen op een zaterdag en daar stond een makelaar ( het leek wel als of hij het wist) en die sprak ons aan wij kende hem al door dat hij ons huis getaxeerd had voor onze hypotheek dat wij het huis kochten twee jaar geleden,
en hij stelde voor om een afsrpaak te maken en hij kwam dus en begon meteen een praatje en legde ons papieren voor dat het 185% is wat we moesten betallen als we met hem in zee zouden gaan,
zonder eigelijk na te denken hebben we getekent dom dom dom,
wij wouden er wel een mooi bedrag voor hebben aangezien dat wij er heeeeeeeeeel veel aan hebben verbouwd,
nieuwe keuken badkamer nieuwe muren nieuwe electra nieuwe riool ga zo maar door,
wij hadden het gekocht voor 86.500 en dan nog een verbouwing er bij van 1000ende euros,
wij wouden een vraag prijs van 130.000 hij vond dat erg hoor (hij wist hoe veel wij er voor betaalt hadden) hij vond dat het uierlijk 118.000 op zou leveren toen hebben wij meteen gezegd dan gaat het niet door dit willen wij er voor hebben klaar,
na 3 weken tijd is ons huis al verkocht voor 125.000 lager gingen wij niet,
die makelaars denken alleen aan hun eigen bank rekening meer niet,
ik ben blij dat wij toch door gezet hebben en deze prijs er voor hebben gehad
en hij stelde voor om een afsrpaak te maken en hij kwam dus en begon meteen een praatje en legde ons papieren voor dat het 185% is wat we moesten betallen als we met hem in zee zouden gaan,
zonder eigelijk na te denken hebben we getekent dom dom dom,
wij wouden er wel een mooi bedrag voor hebben aangezien dat wij er heeeeeeeeeel veel aan hebben verbouwd,
nieuwe keuken badkamer nieuwe muren nieuwe electra nieuwe riool ga zo maar door,
wij hadden het gekocht voor 86.500 en dan nog een verbouwing er bij van 1000ende euros,
wij wouden een vraag prijs van 130.000 hij vond dat erg hoor (hij wist hoe veel wij er voor betaalt hadden) hij vond dat het uierlijk 118.000 op zou leveren toen hebben wij meteen gezegd dan gaat het niet door dit willen wij er voor hebben klaar,
na 3 weken tijd is ons huis al verkocht voor 125.000 lager gingen wij niet,
die makelaars denken alleen aan hun eigen bank rekening meer niet,
ik ben blij dat wij toch door gezet hebben en deze prijs er voor hebben gehad
En wat was dat voor een huisje ? Een kippenhok voor dat prijsje
Beste Noelle,
Is dat een AHA-Erlebnis, dat makelaars alleen hun zakken willen vullen?
Ga je me nou serieus vertellen, dat je dat nog niet wist?
Is dat een AHA-Erlebnis, dat makelaars alleen hun zakken willen vullen?
Ga je me nou serieus vertellen, dat je dat nog niet wist?
ik had nog nooit een huis verkocht dus ik wist nergens wat van af ik dacht echt dat wat die man zij zo was tot hij met zijn idee voor een vraag prijs kwam,
en nee het was geen kippen hok hier zijn de huizen niet zo achterlijk duur als in de rest van het land en de omgeving,
het is gewoon een apartement met drie slaapkamers dus geen kippen hok,
of je moet er kippen willen houden ik hou ze niet tegen
en nee het was geen kippen hok hier zijn de huizen niet zo achterlijk duur als in de rest van het land en de omgeving,
het is gewoon een apartement met drie slaapkamers dus geen kippen hok,
of je moet er kippen willen houden ik hou ze niet tegen
In welk deel van Nederland staat dat appartement ? Wij zoeken ook een koopwoning/flat.