Huisartsenpost
Geplaatst: 17 mei 2021 16:23
Graag zouden wij willen dat het functioneren van een huisartsenpost een grondig op zijn kop wordt gezet,en wel om de volgende reden omdat hetgeen wij meegemaakt hebben nooit meer bij enig gezin mag gebeuren.
Onze zoon (32) had een hersentumor Glioom blastone 4 hij was net 3 dagen begonnen met zijn 2e chemokuur ,s,avonds heeft hij al zijn medicijnen uitgespuugd en vroeg ons of we een dokter wilden bellen,we hebben toen de huisartsenpost gebeld en laten weten wat onze zoon mankeerde ! glioom blastone 4 al zijn medicijnen uitgespuugd ,hij zijn urine liet lopen buiten kennis raakte en begon te ijlen,dus informatie genoeg ? De triagiste die we aan de telefoon kregen liet ons weten dat er met spoed een arts gestuurd zou worden ! maar na 40/50 minuten wachten nog niemand gezien,ik ben maar buiten op onze oprit staan wachten met de gedachte dat ze in het donker ons niet konden vinden ? maar na 10/15 minuten buiten gestaan te hebben komt mijn vrouw naar buiten vliegen dat onze zoon een epileptische aanval heeft gekregen,dus hebben we onze zoon de neusspray die we van de oncoloog hadden meegekregen aan onze zoon ingespoten,we hebben daarna direct weer de HAP gebeld en ze zouden gelijk een ambulance sturen,toen de ambulance uiteindelijk kwam waren we 65/70 minuten verder vanaf ons eerste telefoontje. Op weg naar het ziekenhuis heeft de broeder vanuit de ambulance gebelt naar de HAP en gevraagd of er een arts gestuurd was ? antwoord was NEE ! later wordt er aan ons verteld dat de arts eerst naar een ander adres was ??? en omdat onze zoon op het moment van bellen geen insult had vonden ze het niet nodig om snelle hulp te sturen. om het verhaal kort te houden ,Onze zoon is de volgende dag op 32 jarige leeftijd overleden. Het ergste is nog dat we samen met onze zoon op zoek waren naar hulp ! omdat onze zoon nog graag bij ons wilde zijn. 2 dagen na zijn overlijden hebben we een mailtje gekregen van een groep doktoren of we met spoed contact op wilden nemen want ze hadden wat voor onze zoon gevonden. We zijn op gesprek geweest bij de HAP met de vraag waarom er niet met spoed hulp gestuurd was ? We hebben gesproken met een medischadviseur/arts die ons heel onfatsoenlijk koel te woord heeft gestaan. Hij heeft ons met luidde stem toegeschreeuwd UW ZOON HAD EEN DODELIJKE ZIEKTE ! en HADDEN JULLIE SOMS GEDACHT DAT WE MET TOETERS EN BELLEN NAAR (woonplaats) ZOUDEN RIJDEN ? dit zeggen ze dan tegen ouders die even te voren hun zoon hebben verloren ! Op de HAP vinden ze het heel normaal dat ze een uur de tijd hebben voordat ze hulp bieden ! We willen dat dit eens goed onderzocht wordt en dat het protocol eens aangepast wordt. We zijn naar het medisch tuchtcollege gestapt maar daar is de soap alleen maar gekker geworden,hier kwam de medisch adviseur verkleed als vrouw op de zitting en meneer wilde ook als vrouw aangesproken worden ! We hebben geen moeite dat deze persoon zich niet lekker voel in zijn vel,maar ga dan niet als je midden in je transitie op een plek zitten waar je droevige mensen te woord moet staan met alleen de vraag WAAROM ?
Onze zoon (32) had een hersentumor Glioom blastone 4 hij was net 3 dagen begonnen met zijn 2e chemokuur ,s,avonds heeft hij al zijn medicijnen uitgespuugd en vroeg ons of we een dokter wilden bellen,we hebben toen de huisartsenpost gebeld en laten weten wat onze zoon mankeerde ! glioom blastone 4 al zijn medicijnen uitgespuugd ,hij zijn urine liet lopen buiten kennis raakte en begon te ijlen,dus informatie genoeg ? De triagiste die we aan de telefoon kregen liet ons weten dat er met spoed een arts gestuurd zou worden ! maar na 40/50 minuten wachten nog niemand gezien,ik ben maar buiten op onze oprit staan wachten met de gedachte dat ze in het donker ons niet konden vinden ? maar na 10/15 minuten buiten gestaan te hebben komt mijn vrouw naar buiten vliegen dat onze zoon een epileptische aanval heeft gekregen,dus hebben we onze zoon de neusspray die we van de oncoloog hadden meegekregen aan onze zoon ingespoten,we hebben daarna direct weer de HAP gebeld en ze zouden gelijk een ambulance sturen,toen de ambulance uiteindelijk kwam waren we 65/70 minuten verder vanaf ons eerste telefoontje. Op weg naar het ziekenhuis heeft de broeder vanuit de ambulance gebelt naar de HAP en gevraagd of er een arts gestuurd was ? antwoord was NEE ! later wordt er aan ons verteld dat de arts eerst naar een ander adres was ??? en omdat onze zoon op het moment van bellen geen insult had vonden ze het niet nodig om snelle hulp te sturen. om het verhaal kort te houden ,Onze zoon is de volgende dag op 32 jarige leeftijd overleden. Het ergste is nog dat we samen met onze zoon op zoek waren naar hulp ! omdat onze zoon nog graag bij ons wilde zijn. 2 dagen na zijn overlijden hebben we een mailtje gekregen van een groep doktoren of we met spoed contact op wilden nemen want ze hadden wat voor onze zoon gevonden. We zijn op gesprek geweest bij de HAP met de vraag waarom er niet met spoed hulp gestuurd was ? We hebben gesproken met een medischadviseur/arts die ons heel onfatsoenlijk koel te woord heeft gestaan. Hij heeft ons met luidde stem toegeschreeuwd UW ZOON HAD EEN DODELIJKE ZIEKTE ! en HADDEN JULLIE SOMS GEDACHT DAT WE MET TOETERS EN BELLEN NAAR (woonplaats) ZOUDEN RIJDEN ? dit zeggen ze dan tegen ouders die even te voren hun zoon hebben verloren ! Op de HAP vinden ze het heel normaal dat ze een uur de tijd hebben voordat ze hulp bieden ! We willen dat dit eens goed onderzocht wordt en dat het protocol eens aangepast wordt. We zijn naar het medisch tuchtcollege gestapt maar daar is de soap alleen maar gekker geworden,hier kwam de medisch adviseur verkleed als vrouw op de zitting en meneer wilde ook als vrouw aangesproken worden ! We hebben geen moeite dat deze persoon zich niet lekker voel in zijn vel,maar ga dan niet als je midden in je transitie op een plek zitten waar je droevige mensen te woord moet staan met alleen de vraag WAAROM ?