Refund van game op PS5
Geplaatst: 18 mei 2021 12:02
Goedendag,
Ik had afgelopen zaterdag 15 mei het voornemen om, via de Playstation-store, een digitale game aan te schaffen voor mijn ps5.
Bij het aanschaffen van de game, kreeg ik een viertal opties namelijk;
1) de normale versie
2) de Special Edition
3) de normale versie
4) de Special Edition
Verder stond er geen info erbij vermeld welke de PS4 versie betrof en welke de PS5 versie betrof.
Ik had keuze 4, de Speciale Editie aangeklikt, met de gedachte dat dit ook de PS5 versie zou zijn. Hierbij kreeg ik nog steeds geen informatie omtrent welke versie het betrof en had ik de betaling in orde gemaakt.
Vervolgens heb ik de game, via de Playstation-store, gedownload en opgestart.
Eenmaal opgestart kwam ik erachter door diverse ingame beperkingen op framerates, en keuzemogelijkheden, dat ik de PS4 versie had aangeschaft i.p.v. de PS5 versie.
Playstation-store hanteert de volgende regel m.b.t. restitutie-aanvraag voor games:
"Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt."
Mijn vraag is nu, maak ik aansprak op restitutie?
Mijns inzien is de Playstation-store in gebreke gebleven doordat zij, op de eerder benoemde viertal keuze-site van de game, te vermelden welke versie het betrof, lees de PS4 of de PS5 versie.
Ik had afgelopen zaterdag 15 mei het voornemen om, via de Playstation-store, een digitale game aan te schaffen voor mijn ps5.
Bij het aanschaffen van de game, kreeg ik een viertal opties namelijk;
1) de normale versie
2) de Special Edition
3) de normale versie
4) de Special Edition
Verder stond er geen info erbij vermeld welke de PS4 versie betrof en welke de PS5 versie betrof.
Ik had keuze 4, de Speciale Editie aangeklikt, met de gedachte dat dit ook de PS5 versie zou zijn. Hierbij kreeg ik nog steeds geen informatie omtrent welke versie het betrof en had ik de betaling in orde gemaakt.
Vervolgens heb ik de game, via de Playstation-store, gedownload en opgestart.
Eenmaal opgestart kwam ik erachter door diverse ingame beperkingen op framerates, en keuzemogelijkheden, dat ik de PS4 versie had aangeschaft i.p.v. de PS5 versie.
Playstation-store hanteert de volgende regel m.b.t. restitutie-aanvraag voor games:
"Na aanschaf van dit type content via de PlayStation Store, heb je 14 dagen om restitutie aan te vragen. Als je al bent begonnen met het downloaden of streamen van de gekochte content, kom je niet in aanmerking voor restitutie, tenzij de content niet werkt."
Mijn vraag is nu, maak ik aansprak op restitutie?
Mijns inzien is de Playstation-store in gebreke gebleven doordat zij, op de eerder benoemde viertal keuze-site van de game, te vermelden welke versie het betrof, lees de PS4 of de PS5 versie.