Pagina 1 van 1

Medion komt beloofde afspraak niet na en meer

Geplaatst: 25 mei 2021 15:00
door Klu
Na iets meer dan een jaar begaf mijn airfryer van Medion het. Het nummer op de 3 jaar garantie bepaling gebeld. Ik moest het apparaat ter beoordeling opsturen. Na korte tijd kreeg ik bericht dat deze niet meer te repareren was en dat ik kosteloos een vergelijkbaar artikel toegezonden zou krijgen.
Echter een dag later kreeg ik een mail dat ze geen apparaat meer hadden en dat er creditatie zou volgen maar..................tegen de dagwaarde van mijn apparaat. Ik heb toen aangegeven niet akkoord te gaan met de dagwaarde omdat ik daar geen nieuwe apparaat voor kan aanschaffen en graag de verkoopprijs die zij hanteren uitbetaald zou hebben. Dit was niet mogelijk.
Vervolgens zie ik op hun verkoopsite meerdere malen soortgelijke airfryers te koop staan, dus er is wel voorraad. Maar ook die konden ze me niet toezenden, stonden niet op de service voorraad.
Toen heb ik aangegeven dat ik dan gewoon mijn eigen apparaat terug wil in de staat waarin ik hem heb verzonden en verder niets. Maar ook dat was niet mogelijk.
Eerst maken ze me blij en vervolgens komen ze met een minder aanbod en tot slot hebben ze mijn eigendom ook nog achter gehouden.
Ben enorm boos en teleurgesteld, wie heeft tips, wat kan ik nog doen?

Re: Medion komt beloofde afspraak niet na en meer

Geplaatst: 25 mei 2021 16:38
door Seinhuis
Je hebt 2 jaar wettelijke garantie, dan heb je recht op je reparatie, een vervangende product of je geld terug (aankoop bedrag op je bankrekening). Heb je het bij Medion gekocht, dan kan je naar de geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/ko ... oplossing/)

Na die 2 jaar ben je afhankelijk van de voorwaarden van de fabrikant. Ik kan de algemene voorwaarden van de garantie niet vinden. Ik denk dat je het aanbod moet accepteren.

Re: Medion komt beloofde afspraak niet na en meer

Geplaatst: 25 mei 2021 17:00
door J. Deltoer
Seinhuis schreef:
25 mei 2021 16:38
Je hebt 2 jaar wettelijke garantie, dan heb je recht op je reparatie, een vervangende product of je geld terug (aankoop bedrag op je bankrekening). Heb je het bij Medion gekocht, dan kan je naar de geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/ko ... oplossing/)

Na die 2 jaar ben je afhankelijk van de voorwaarden van de fabrikant. Ik kan de algemene voorwaarden van de garantie niet vinden. Ik denk dat je het aanbod moet accepteren.
Ik denk het niet. Uw uitleg klopt precies, alleen uw conclusie strookt niet met uw eigen uitleg.