Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin
Geplaatst: 02 jun 2021 22:50
Hallo,
Ik weet even niet zo goed meer wat te doen, wie weet kan iemand mij hier op dit forum advies geven!
Afegelopen 1 mei kregen wij de afrekening van het gas en energie, ik schrok daar enorm van want we moesten 1184,00 euro bij betalen. Gelijk eneco gebeld, maar zij raadden mij aan stedin te bellen, gedaan, stedin raadden mij een installateur te bellen om te kijken of wij een lek hadden. De installateur zei eigenlijk direct dat het niet klopt en dat het aan de meter ligt, maar is wel gekomen. Maandag weer gebeld naar stedin om een ijking aan te vragen, dat zou ze doen! 17 mei werd ik gebeld door iemand van stedin, ik zou een brief krijgen deze moest ik ondertekenen en weer opsturen zodra ze het formulier hadden en dan zou ik binnen 10 dagen gebeld worden. Ik heb deze brief gelijk ingescant en doorgemaild, 28 mei nog niet gebeld, ik weer stedin op bellen om te vragen of het wel goed is gegaan en of de brief is doorgekomen, de brief was goed doorgekomen gelijk doorgestuurd. mevr u moet geduld hebben, binnen 10 dagen kunt u gebeld worden. 1 juni dacht ik weet je wat, ik ga het ijking bedrijf in borculo bellen, dit gedaan.
Even ter verduidelijking, in april hebben 1324m3 verbruikt met dagen van 185 m3, 172, 160, per dag, maar andere dagen 0, het begon op 31 maart met 122.
Terug op het telefoontje van borculo, ik vroeg aan deze meneer kunt u kijken of mijn briefje die stedin opgetuurt zou hebben ook daadwerkelijk is aangekomen, deze meneer heeft gezocht en nog aan een collega gevraagd maar ons briefje was er niet, oke , dan moet stedin maar weer bellen. Maar ik vroeg aan (ik als leek) wat is normaal voor een dag. Hij vroeg welke meter heeft u? Met deze meter kunt u 6 m3 p/u dat is p/d 144 maar dan moet wel alles open staan en 3 cvs bij elkaar. Toen heb ik een foto gestuurd, deze heeft hij aan een collega laten zien die daar was en vaker controles uitvoert, deze vertelde dat we een afgekeurde meter hadden en dat dit bij stedin bekend is en dat ze dit jaar nog worden vervangen. En dat w.s. De meter niet geijkt wordt. Ik vond dat vreemd want stedin had toch een ijking aangevraagd? En ik wil graag bewijs dat mijn meter niet deugt. Ik bedankte de meneer voor de informatie en heb gelijk stedin gebeld, ik vertelde haar dat ik het bedrijf gebeld dat zou ijken maar dat het briefje nooit is aangekomen, nou dat kan niet mevr want het briefje is gelijk dezelfde dag nog opgestuurt, ook vertelde ik haar dat de meter is afgekeurt en dat dat bekend is bij stedin, nou mevr dat moeten we dan onderzoeken!
Punt, nu weer in afwachting, al met al zijn we bijna 5 weken verder, en in mijn ogen is er nog weinig gebeurd!
Wie weet, heeft iemand tips?
Ik weet even niet zo goed meer wat te doen, wie weet kan iemand mij hier op dit forum advies geven!
Afegelopen 1 mei kregen wij de afrekening van het gas en energie, ik schrok daar enorm van want we moesten 1184,00 euro bij betalen. Gelijk eneco gebeld, maar zij raadden mij aan stedin te bellen, gedaan, stedin raadden mij een installateur te bellen om te kijken of wij een lek hadden. De installateur zei eigenlijk direct dat het niet klopt en dat het aan de meter ligt, maar is wel gekomen. Maandag weer gebeld naar stedin om een ijking aan te vragen, dat zou ze doen! 17 mei werd ik gebeld door iemand van stedin, ik zou een brief krijgen deze moest ik ondertekenen en weer opsturen zodra ze het formulier hadden en dan zou ik binnen 10 dagen gebeld worden. Ik heb deze brief gelijk ingescant en doorgemaild, 28 mei nog niet gebeld, ik weer stedin op bellen om te vragen of het wel goed is gegaan en of de brief is doorgekomen, de brief was goed doorgekomen gelijk doorgestuurd. mevr u moet geduld hebben, binnen 10 dagen kunt u gebeld worden. 1 juni dacht ik weet je wat, ik ga het ijking bedrijf in borculo bellen, dit gedaan.
Even ter verduidelijking, in april hebben 1324m3 verbruikt met dagen van 185 m3, 172, 160, per dag, maar andere dagen 0, het begon op 31 maart met 122.
Terug op het telefoontje van borculo, ik vroeg aan deze meneer kunt u kijken of mijn briefje die stedin opgetuurt zou hebben ook daadwerkelijk is aangekomen, deze meneer heeft gezocht en nog aan een collega gevraagd maar ons briefje was er niet, oke , dan moet stedin maar weer bellen. Maar ik vroeg aan (ik als leek) wat is normaal voor een dag. Hij vroeg welke meter heeft u? Met deze meter kunt u 6 m3 p/u dat is p/d 144 maar dan moet wel alles open staan en 3 cvs bij elkaar. Toen heb ik een foto gestuurd, deze heeft hij aan een collega laten zien die daar was en vaker controles uitvoert, deze vertelde dat we een afgekeurde meter hadden en dat dit bij stedin bekend is en dat ze dit jaar nog worden vervangen. En dat w.s. De meter niet geijkt wordt. Ik vond dat vreemd want stedin had toch een ijking aangevraagd? En ik wil graag bewijs dat mijn meter niet deugt. Ik bedankte de meneer voor de informatie en heb gelijk stedin gebeld, ik vertelde haar dat ik het bedrijf gebeld dat zou ijken maar dat het briefje nooit is aangekomen, nou dat kan niet mevr want het briefje is gelijk dezelfde dag nog opgestuurt, ook vertelde ik haar dat de meter is afgekeurt en dat dat bekend is bij stedin, nou mevr dat moeten we dan onderzoeken!
Punt, nu weer in afwachting, al met al zijn we bijna 5 weken verder, en in mijn ogen is er nog weinig gebeurd!
Wie weet, heeft iemand tips?