LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie rekenmachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door kweenie »

Tussen alle problemen die met garantie voorkomen wou ik toch even een positief berichtje plaatsen.

Rekenmachine deed na een jaar ineens niets meer. Eerste reactie: pech, nieuwe kopen. Maar voor alle zekerheid toch even naar de winkel terug. Die nam contact op met fabrikant Texas instruments en even later had ik een mailtje met verzendlabel om de rekenmachine kosteloos op te sturen, zodat ze een nieuwe konden geven. Week later had ik zonder enige problemen of vragen een nieuwe in de bus. Een nieuwere versie, inclusief een extra set bijbehorende accessoires waarvan ze vooraf hadden gezegd dat ik die niet hoefde mee te sturen. Vind ik toch wel erg netjes en heeft me zo'n 100 euro bespaard.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door mahadma »

Dus zo kan het ook, correct gehandeld, EERST naar de winkel en een goede winkelier treffen! Toch een groot voordeel ipv een internet verzender.

angel1978
Berichten: 11331
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
09 jun 2021 18:09
Dus zo kan het ook, correct gehandeld, EERST naar de winkel en een goede winkelier treffen! Toch een groot voordeel ipv een internet verzender.
Prima service en zelfs meer dan vereist.
Maar wat dat voordeel is van die winkelier t.o.v. een internetverzender is mij een raadsel. Ditzelfde kan die internetverzender net zo goed.

Moneyman
Berichten: 31759
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo, echt wel! Ik kwam niet verder dan de Casio fx82 :D

16again
Berichten: 16545
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
09 jun 2021 18:09
Dus zo kan het ook, correct gehandeld, EERST naar de winkel en een goede winkelier treffen! Toch een groot voordeel ipv een internet verzender.
De winkelier deed niet meer dan contact gegevens van TI verstrekken.
Nergens uit blijkt dat TI minder goed zijn best zou doen bij een aankoop via internet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door kweenie »

De winkelier heeft wel een tijdje aan de telefoon gezeten met TI om na te vragen wat ze/we precies moesten doen (in het Engels), dus hij heeft er wel wat moeite in moeten stoppen. Maar dat vond hij ook helemaal niet erg, Ook wel sympathieke winkelier dus.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

angel1978 schreef:
09 jun 2021 18:45
mahadma schreef:
09 jun 2021 18:09
Dus zo kan het ook, correct gehandeld, EERST naar de winkel en een goede winkelier treffen! Toch een groot voordeel ipv een internet verzender.
Prima service en zelfs meer dan vereist.
Maar wat dat voordeel is van die winkelier t.o.v. een internetverzender is mij een raadsel. Ditzelfde kan die internetverzender net zo goed.
Veel mensen kiezen voor de allergoedkoopste webwinkel en zijn dan verbaasd dat ze niet dezelfde service krijgen als van een duurdere winkel. Daar komt wellicht het idee vandaan dat internetwinkels niet zo goed zijn.

Moneyman
Berichten: 31759
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie rekenmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Als je in een fysieke winkelstraat een dozenschuivert of leegverkopert binnenloopt, is de service ook nét ff anders dan bij een goede specialist.

Een kale vergelijking tussen puur fysiek vs digitaal is niet zo zinvol.

Gesloten