Mogelijke materiaalscheurtjes in frame Sparta RX Plus
Geplaatst: 10 jun 2021 11:43
Op 08-12-2020 ontving ik een e mail van Fietsenwinkel.nl. Het bleek dat er mogelijk materiaalscheurtjes in het frame van de Sparta RX Plus konden ontstaan. Ik had mijn fiets bij Fietsenwinkel.nl gekocht in 2014. Ik moest naar de plaatselijke Spartadealer gaan indien mijn framenummer bij de check als mogelijk gevaarlijk gekenmerkt zou worden. Bovendien moest ik meteen stoppen met de fiets te gebruiken. Bij de Fietswinkel.nl kon ik niet meer terecht daar zij geen samenwerkingsverband hadden met Sparta.
Met deze e mail ben ik op 12 december 2020 naar de plaatselijke Spartadealer gegaan. Van Korvenfietsen in Goirle. Deze had nog niet van de frameproblemen gehoord. Hij heeft het framenummer van mijn fiets gecheckt op www.checkjerrx.nl en ja mijn fietsframenummer kwam voor op de lijst. Hij heeft genoteerd wat er was, incl. frame nummer en hij zou 14-12-2020 contact opnemen met Sparta. Op 16-12-2020 is de volledige lockdown ingegaan vanwege het corona virus. Het weer was slecht etc. Ik heb niet meer gefietst tot ergens febr. 2021 waarbij ik dacht: ik heb nog niets van fietsenwinkel Van Korven gehoord.
Een mail gestuurd naar Van Korven. Zij hadden nog geen contact (!) met Sparta gehad en gingen dit alsnog doen. Hierna kreeg ik een mail dat een nieuw frame voor de fiets pas in oktober 2021 zou komen. Dit hield in dat ik dus geen fiets meer had en niet meer zou kunnen fietsen tot oktober 2021 en dus ook geen fiets in de vakantie zou hebben.
Er is inmiddels een hele correspondentie aan e mails, zowel met de plaatselijke Sparta dealer als met Sparta Nederland.
Daar er geen schot in de zaak kwam ben ik naar de fietsenwinkel gegaan op 12-05-2021 voor een gesprek. Ik heb een gesprek gehad met mw Van Korven. Mw gaf toe dat zij ook wel een steek hadden laten vallen en wilde graag weten waarom ik de fiets destijds niet bij hun had gekocht. Nu er problemen zijn kon ik hun fietsenwinkel immers wel vinden!! Ik heb verteld dat ik destijds een flinke belediging naar mijn hoofd kreeg van haar echtgenoot en dat ik vanaf dat moment dacht neen ik ga niet meer naar die winkel. Echter in de mail van Fietsenwinkel.nl stond dat elke plaatselijke Sparta dealer mij graag zou helpen.
Het was een goed gesprek. Mw Van Korven raadde mij aan op het aanbod van Sparta in te gaan, dwz een korting van 50% op een bepaalde nieuwe fiets. (aanvankelijk had ik alleen om een leenfiets, bekostigd door Sparta Nederland gevraagd, omdat de rest van mijn fiets er nog prima uitziet) .Op Hemelvaartsdag heb ik dan toch maar besloten om op het aanbod van Sparta in te gaan en heb op vrijdag na Hemelvaartsdag mijn keuze via de mail aan mw Van Korven meegedeeld. Mw Van Korven heeft meteen teruggemaild en geschreven dat zij maandag 17 mei contact op zou nemen met Sparta Nederland en dat ik begin van diezelfde week iets terug zou horen.
Ik heb nog 2 maandagen gewacht en toen een mail gestuurd dat ik nog niets gehoord had en of er inmiddels al nieuws was. Tot op heden nog niets gehoord. Nog steeds geen leenfiets te huur, nog steeds geen nieuw frame, nog steeds geen antwoorden, geen fiets tijdens de vakantie etc.
Deze kwestie speelt dus eigenlijk al sinds 08-12-2020. Al die tijd kan ik geen gebruik maken van mijn fiets. Ik ben niet verzekerd als ik willens en wetens op een fiets ga fietsen, waarvan het frame mogelijk zou kunnen breken. Bovendien heb ik geen zin om wat voor letsel dan ook op te lopen, omdat mijn fietsframe breekt.
Financieel ben ik ook de dupe omdat ik mijn fiets niet met goed fatsoen kan inruilen bij het kopen van een nieuwe fiets.
Groet.
Met deze e mail ben ik op 12 december 2020 naar de plaatselijke Spartadealer gegaan. Van Korvenfietsen in Goirle. Deze had nog niet van de frameproblemen gehoord. Hij heeft het framenummer van mijn fiets gecheckt op www.checkjerrx.nl en ja mijn fietsframenummer kwam voor op de lijst. Hij heeft genoteerd wat er was, incl. frame nummer en hij zou 14-12-2020 contact opnemen met Sparta. Op 16-12-2020 is de volledige lockdown ingegaan vanwege het corona virus. Het weer was slecht etc. Ik heb niet meer gefietst tot ergens febr. 2021 waarbij ik dacht: ik heb nog niets van fietsenwinkel Van Korven gehoord.
Een mail gestuurd naar Van Korven. Zij hadden nog geen contact (!) met Sparta gehad en gingen dit alsnog doen. Hierna kreeg ik een mail dat een nieuw frame voor de fiets pas in oktober 2021 zou komen. Dit hield in dat ik dus geen fiets meer had en niet meer zou kunnen fietsen tot oktober 2021 en dus ook geen fiets in de vakantie zou hebben.
Er is inmiddels een hele correspondentie aan e mails, zowel met de plaatselijke Sparta dealer als met Sparta Nederland.
Daar er geen schot in de zaak kwam ben ik naar de fietsenwinkel gegaan op 12-05-2021 voor een gesprek. Ik heb een gesprek gehad met mw Van Korven. Mw gaf toe dat zij ook wel een steek hadden laten vallen en wilde graag weten waarom ik de fiets destijds niet bij hun had gekocht. Nu er problemen zijn kon ik hun fietsenwinkel immers wel vinden!! Ik heb verteld dat ik destijds een flinke belediging naar mijn hoofd kreeg van haar echtgenoot en dat ik vanaf dat moment dacht neen ik ga niet meer naar die winkel. Echter in de mail van Fietsenwinkel.nl stond dat elke plaatselijke Sparta dealer mij graag zou helpen.
Het was een goed gesprek. Mw Van Korven raadde mij aan op het aanbod van Sparta in te gaan, dwz een korting van 50% op een bepaalde nieuwe fiets. (aanvankelijk had ik alleen om een leenfiets, bekostigd door Sparta Nederland gevraagd, omdat de rest van mijn fiets er nog prima uitziet) .Op Hemelvaartsdag heb ik dan toch maar besloten om op het aanbod van Sparta in te gaan en heb op vrijdag na Hemelvaartsdag mijn keuze via de mail aan mw Van Korven meegedeeld. Mw Van Korven heeft meteen teruggemaild en geschreven dat zij maandag 17 mei contact op zou nemen met Sparta Nederland en dat ik begin van diezelfde week iets terug zou horen.
Ik heb nog 2 maandagen gewacht en toen een mail gestuurd dat ik nog niets gehoord had en of er inmiddels al nieuws was. Tot op heden nog niets gehoord. Nog steeds geen leenfiets te huur, nog steeds geen nieuw frame, nog steeds geen antwoorden, geen fiets tijdens de vakantie etc.
Deze kwestie speelt dus eigenlijk al sinds 08-12-2020. Al die tijd kan ik geen gebruik maken van mijn fiets. Ik ben niet verzekerd als ik willens en wetens op een fiets ga fietsen, waarvan het frame mogelijk zou kunnen breken. Bovendien heb ik geen zin om wat voor letsel dan ook op te lopen, omdat mijn fietsframe breekt.
Financieel ben ik ook de dupe omdat ik mijn fiets niet met goed fatsoen kan inruilen bij het kopen van een nieuwe fiets.
Groet.