PostNL Extra@Home: bizar slechte service
Geplaatst: 21 jun 2021 12:52
Vorige maand heb ik een bureau gekocht bij Home24. Het werd snel verstuurd naar de bezorg- en montagedienst van PostNL: Extra@Home. Die zouden eerst leveren op 21 mei, waarna een SMS volgde - op 21 mei zelf - dat ze toch niet kwamen. Weekje later heb ik zelf contact opgenomen en hoewel de klantenservice - via whatsapp - wat onbeleefd was, hebben ze uiteindelijk wel geleverd: op 29 mei. Het bureau zou op de juiste plek gemonteerd worden.
De bezorgers hebben vervolgens een enorm grote doos - ondanks mijn vragen of het wel zou passen - zodanig door het huis heen gestouwd dat ze zo'n beetje alles hebben beschadigd wat ze onderweg zijn tegengekomen. En dat doet vooral veel pijn omdat we maanden bezig zijn geweest met verbouwing/opknapbeurt en al het stuc- en schilderwerk net klaar is. De schilder was de week ervoor geweest voor het buitenschilderwerk en de deuren en daar begon het al mee. De voordeur incl. beslag is bekrast en de verf eraf tot aan het hout. Er staan krassen op de muren en er zijn stukken uit. Het laminaat van de bovenverdieping is afgebroken en de twee binnendeuren daar zijn beide beschadigd voordat het bureau op z'n plek stond. De bezorgers wilden geen fotos of een melding maken (dat moest ik zelf maar doen) en ik hoefde nergens voor te tekenen. Ze zijn gewoon gegaan....
We hebben diezelfde dag gebeld met de klantenservice. Die vertelde dat ze ons niet konden helpen en dat we moesten mailen. Foto's gemaakt en die maandag direct alles gemaild. Vier dagen daarna (3 juni) een mail dat ze ernaar gingen kijken en bijna twee weken later kwam deze mail:
"Wij hebben van U een schade melding ontvangen op 3-6 van de levering van 29 mei,
U heeft aangegeven dat U reeds eerder dit heeft doorgegeven , maar wij hebben daar geen bewijs van kunnen vinden.
Dat is de rede dat ik moet mededelen dat wij deze schade niet in behandeling kunnen nemen.
Meldingen moeten bij ons binnen 48 uur binnen zijn."
Aangezien zowel mijn telefoontje als mijn email binnen 48 uur binnen was bij Extra@Home, heb ik direct teruggemaild. En nu wordt er weer niet gereageerd. Wat een superslechte service. Kijk, natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan, maar dat geeft je als bedrijf de kans het fatsoenlijk op te lossen. En dat lukt PostNL Extra@Home blijkbaar niet.
Als eerste stap wil ik het liefst zoveel mogelijk consumenten en bedrijven waarschuwen voor deze manier van omgaan met klanten en daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een bedrijf zich op deze manier kan onttrekken van het maken van zoveel schade bij een consument en het dan gewoon naast zich neer kan leggen.
De bezorgers hebben vervolgens een enorm grote doos - ondanks mijn vragen of het wel zou passen - zodanig door het huis heen gestouwd dat ze zo'n beetje alles hebben beschadigd wat ze onderweg zijn tegengekomen. En dat doet vooral veel pijn omdat we maanden bezig zijn geweest met verbouwing/opknapbeurt en al het stuc- en schilderwerk net klaar is. De schilder was de week ervoor geweest voor het buitenschilderwerk en de deuren en daar begon het al mee. De voordeur incl. beslag is bekrast en de verf eraf tot aan het hout. Er staan krassen op de muren en er zijn stukken uit. Het laminaat van de bovenverdieping is afgebroken en de twee binnendeuren daar zijn beide beschadigd voordat het bureau op z'n plek stond. De bezorgers wilden geen fotos of een melding maken (dat moest ik zelf maar doen) en ik hoefde nergens voor te tekenen. Ze zijn gewoon gegaan....
We hebben diezelfde dag gebeld met de klantenservice. Die vertelde dat ze ons niet konden helpen en dat we moesten mailen. Foto's gemaakt en die maandag direct alles gemaild. Vier dagen daarna (3 juni) een mail dat ze ernaar gingen kijken en bijna twee weken later kwam deze mail:
"Wij hebben van U een schade melding ontvangen op 3-6 van de levering van 29 mei,
U heeft aangegeven dat U reeds eerder dit heeft doorgegeven , maar wij hebben daar geen bewijs van kunnen vinden.
Dat is de rede dat ik moet mededelen dat wij deze schade niet in behandeling kunnen nemen.
Meldingen moeten bij ons binnen 48 uur binnen zijn."
Aangezien zowel mijn telefoontje als mijn email binnen 48 uur binnen was bij Extra@Home, heb ik direct teruggemaild. En nu wordt er weer niet gereageerd. Wat een superslechte service. Kijk, natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan, maar dat geeft je als bedrijf de kans het fatsoenlijk op te lossen. En dat lukt PostNL Extra@Home blijkbaar niet.
Als eerste stap wil ik het liefst zoveel mogelijk consumenten en bedrijven waarschuwen voor deze manier van omgaan met klanten en daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een bedrijf zich op deze manier kan onttrekken van het maken van zoveel schade bij een consument en het dan gewoon naast zich neer kan leggen.