Slechte service Allego voor laadpalen
Geplaatst: 21 jun 2021 22:15
met grote regelmaat tref ik ze aan: laadpalen voor elektrische auto's van Allego. Waar er een paar zijn die het doen zijn er er boel die het ook vooral niet doen.
Ten eerste is de startprocedure die op de laadpaal aangegeven staat al anders dan Allego wilt dat je doet. De laadpaal stelt voor om eerst de stekker in het voertuig en je auto te steken en vervolgens met een laadpas de laadsessie te starten.
Wanneer je Allego belt moet de procedure anders zijn:
1. eerst de stekker in je auto
2. dan met je laadpas de laadsessie activeren
3. dan de stekker in de laadpaal en deze gedurende 20s goed aangedrukt houden
vervolgens blijkt de sessie te starter maar het komt geregeld voor dat de sessie na een korte periode er vanzelf mee ophoudt. Bij aankomst bij je auto (meestal de volgende ochtend) blijkt dat je auto dus niet opgeladen is en de laadpaal is zo vriendelijk geweest om de stekker vast vrij te geven.
Het kan ook anders: soms geeft de laadpaal aan actief te zijn maar je auto zegt al van niet. De sessie was namelijk al onderbroken wat je auto al wel doorhad maar de laadpaal niet. Je kunt dan wel de stekker uit je auto halen maar niet uit de laadpaal.
Soms start de laadsessie helemaal niet. Je betaald natuurlijk wel kosten voor het starten. Als de sessie onderbroken is dan ziet Allego dit ook niet als een probleem. Er is nu eenmaal begonnen met laden dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Als je dan Allego belt hierover krijg je mensen aan de telefoon die ten eerste al hun naam niet uitspreken 'ja hallo?' alsof ze verbaasd zijn dat er iemand belt.
Daarna proberen ze je vriendelijk te helpen door alle procedures nog eens door te nemen terwijl je aan de telefoon hangt. Vervolgens constateren ze dat het inderdaad niet zo goed werkt en maken ze er intern een ticket van. Echter, deze ticket lost zich vanzelf op lijkt het want de volgende laadsessie is het probleem nog altijd aanwezig en maken ze weer een nieuw ticket aan.
Een monteur sturen is veel te duur en ze hebben teveel laadpalen om er iemand op af te sturen. Of er nu 1, 2 of 10 keer peer week gebeld wordt veranderd daar niks aan.
Ook een klacht achterlaten (of 2 zelfs in 3 dagen tijd) waarbij het aanbod gedaan wordt om ook eens iets te testen in combinatie met de auto (want het kan natuurlijk ook aan de auto liggen of de stekker, echter zijn de stekkers al eens vervangen om dit te proberen en andere laadpalen hebben geen enkel probleem met hun enige taak: laden) vinden ze aan de telefoon een goed plan. De afdeling 'operations' daarachter is minder happig. Kost waarschijnlijk tijd en moeite?
Ondanks de vele klachten die je achterlaat, de vele telefoontjes die elkaar in zeer korte tijd opvolgen en de suggesties die je hebt gemaakt om het probleem samen op te lossen blijft de uitkomst dat er geen moeite gedaan gaat worden.
Verder dan een zogenaamd storingsnummer en een afdeling die als stootkussen voor alle problemen in de werkelijke wereld fungeert ga je niet komen. Maar ondertussen beslaat je factuur wel 2 pagina's om alle opstartkosten en afgebroken sessies in rekening te brengen. De kosten voor de snellader zijn dan ook voor eigen rekening.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal ook herkennen. Wellicht dat Allego (zoals ook in het verleden) misschien weer eens wat verbeteracties zou kunnen doorvoeren.
Ten eerste is de startprocedure die op de laadpaal aangegeven staat al anders dan Allego wilt dat je doet. De laadpaal stelt voor om eerst de stekker in het voertuig en je auto te steken en vervolgens met een laadpas de laadsessie te starten.
Wanneer je Allego belt moet de procedure anders zijn:
1. eerst de stekker in je auto
2. dan met je laadpas de laadsessie activeren
3. dan de stekker in de laadpaal en deze gedurende 20s goed aangedrukt houden
vervolgens blijkt de sessie te starter maar het komt geregeld voor dat de sessie na een korte periode er vanzelf mee ophoudt. Bij aankomst bij je auto (meestal de volgende ochtend) blijkt dat je auto dus niet opgeladen is en de laadpaal is zo vriendelijk geweest om de stekker vast vrij te geven.
Het kan ook anders: soms geeft de laadpaal aan actief te zijn maar je auto zegt al van niet. De sessie was namelijk al onderbroken wat je auto al wel doorhad maar de laadpaal niet. Je kunt dan wel de stekker uit je auto halen maar niet uit de laadpaal.
Soms start de laadsessie helemaal niet. Je betaald natuurlijk wel kosten voor het starten. Als de sessie onderbroken is dan ziet Allego dit ook niet als een probleem. Er is nu eenmaal begonnen met laden dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Als je dan Allego belt hierover krijg je mensen aan de telefoon die ten eerste al hun naam niet uitspreken 'ja hallo?' alsof ze verbaasd zijn dat er iemand belt.
Daarna proberen ze je vriendelijk te helpen door alle procedures nog eens door te nemen terwijl je aan de telefoon hangt. Vervolgens constateren ze dat het inderdaad niet zo goed werkt en maken ze er intern een ticket van. Echter, deze ticket lost zich vanzelf op lijkt het want de volgende laadsessie is het probleem nog altijd aanwezig en maken ze weer een nieuw ticket aan.
Een monteur sturen is veel te duur en ze hebben teveel laadpalen om er iemand op af te sturen. Of er nu 1, 2 of 10 keer peer week gebeld wordt veranderd daar niks aan.
Ook een klacht achterlaten (of 2 zelfs in 3 dagen tijd) waarbij het aanbod gedaan wordt om ook eens iets te testen in combinatie met de auto (want het kan natuurlijk ook aan de auto liggen of de stekker, echter zijn de stekkers al eens vervangen om dit te proberen en andere laadpalen hebben geen enkel probleem met hun enige taak: laden) vinden ze aan de telefoon een goed plan. De afdeling 'operations' daarachter is minder happig. Kost waarschijnlijk tijd en moeite?
Ondanks de vele klachten die je achterlaat, de vele telefoontjes die elkaar in zeer korte tijd opvolgen en de suggesties die je hebt gemaakt om het probleem samen op te lossen blijft de uitkomst dat er geen moeite gedaan gaat worden.
Verder dan een zogenaamd storingsnummer en een afdeling die als stootkussen voor alle problemen in de werkelijke wereld fungeert ga je niet komen. Maar ondertussen beslaat je factuur wel 2 pagina's om alle opstartkosten en afgebroken sessies in rekening te brengen. De kosten voor de snellader zijn dan ook voor eigen rekening.
Ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal ook herkennen. Wellicht dat Allego (zoals ook in het verleden) misschien weer eens wat verbeteracties zou kunnen doorvoeren.