Beloning afschaffen auto

Hier kan je jouw vragen over het Testpanel kwijt.
J. Deltoer
Berichten: 3142
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
25 jun 2021 15:04
Je moet eerder aan 500...1000 euro per maand denken wil ik het overwegen.
Ook niet als er net als voor uw partijleider voor u ook voor kleine afstanden een vliegtuig klaar staat?

angel1978
Berichten: 11021
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door angel1978 »

Worden de mensen die elke discussie pilotiseren daar zelf ook niet heel erg moe van?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door scontra »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
Ben benieuwd hoeveel mensen bereid zouden zijn hun auto af te schaffen als daar een maandelijkse beloning van de overheid tegenover staat, bijvoorbeeld 100 euro per maand....
Interessant als hier eens onderzoek naar werd gedaan.
Hoe groot zou de economische schade zijn als al het niet zakelijke autoverkeer zou stopen en er ook nog een vergoeding zou moeten worden uitgekeerd ?
Niet gebruikte particuliere auto's kunnen dan bijv. naar het Oostblok of Afrika.
Vele garages en toeleveringsbedrijven kunnen sluiten.
Een niet aanzienlijk deel van de tankstations zouden kunnen verdwijnen en wie het weet mag het lijstje langer en langer maken.
Zouden de voordelen, als die er al zijn, opwegen tegen de nadelen ?

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
25 jun 2021 15:58
kuklos schreef:
25 jun 2021 14:18
16again schreef:
25 jun 2021 14:10
En de subsidie voor electrisch rijden hoort bij kleine voertuigen uit te komen, niet bij de huidige slagschepen.
Ik lees het al. Kijk niet naar of ze zuinig zijn, dat is namelijk niet belangrijk, maar kijk naar iets onbelangrijks als formaat. Want dat is goed voor het milieu?
De subsidie van 1 "slagschip" kan worden gebruikt voor 2 kleinere electrische wagens. En dat lijkt me beter voor het milieu.
Kom nou eens met een echte berekening.

Erthanax
Berichten: 9739
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
25 jun 2021 16:51
Worden de mensen die elke discussie pilotiseren daar zelf ook niet heel erg moe van?
Dat hangt er waarschijnlijk vanaf hoe ze de discussie aanvliegen. :D

Ik heb dit jaar al een auto weggedaan. Dat leverde op dat moment direct het verkoopbedrag op en tot het einde der tijden wordt ik ook nog maandelijks beloond met een kostenbesparing. Daar hoeft niet nog eens een beloning van overheidswege bij.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik woon in een dorp waar allen bussen rijden met slechte aansluiting. En mijn werk ligt veels te ver van het openbaar vervoer vandaan dus geen optie voor me. Blij met mijn autootje.

angel1978
Berichten: 11021
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door angel1978 »

Politiseren natuurlijk.. altijd fijn die autocorrectie ;)

Moneyman
Berichten: 30252
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je erop googeld, levert het je nog een inkijkje in een onderwijsdiscussie op ;)

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door arvandongen »

angel1978 schreef:
25 jun 2021 17:53
Politiseren natuurlijk.. altijd fijn die autocorrectie ;)
'Autocorrectie', da's pas on topic!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Autorijders betalen al meer dan genoeg belasting en accijnzen. BPM, BTW, benzine-accijns. Wegenbelasting.

Vliegverkeer is helemaal belastingvrij. Op kerosine en vliegtickets geen accijns en geen BTW. Hoeveel belasting betaalt Schiphol? Staat KLM-Air France op omvallen? Nou, de Staat springt meteen bij met miljarden euro's

Dat vind ik pas écht zo krom als een hoepel. Trek het geld daar weg en stop dat in duurzaam vervoer, namelijk OV en fiets.

Jopperhoofd
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2021 20:00

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Jopperhoofd »

Leuk hier in de Achterhoek...not...niet te doen hier qua reistijd zonder auto, en dan zeg ik nog niks over de begin- en eindtijden van het OV alhier

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Jablan »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 12:49
Ben benieuwd hoeveel mensen bereid zouden zijn hun auto af te schaffen als daar een maandelijkse beloning van de overheid tegenover staat, bijvoorbeeld 100 euro per maand.... Interessant als hier eens onderzoek naar werd gedaan.
Niet. Voor vrijwel al onze reizen is er geen alternatief en dat zal er ook niet komen. Wonen op de grens, veel werk op industrieterreinen, veel kilometers buiten Nederland. Zelfs een elektrische of hybride auto is op dit moment een illusie, pas interessant als de actieradius boven de 600 kilometer uitkomt, liever nog 1200 km.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 14:37
De beloning zou natuurlijk ook gelden voor mensen die nooit een auto hebben gehad, dat lijkt me logisch.
Aha, Betsy heeft zelf geen auto en zoekt nu naar een manier om geld te krijgen....
Smart :mrgreen:
Ik heb nog een paar ideetjes voor je:
- nooit een bromfiets gehad, hoppa, 50, = per maand
- nooit een vrachtwagen gehad, hoppa, 250,= per maand
- nooit een motorfiets gehad, hoppa, 75,= per maand
- nooit een caravan gehad, hoppa, 50,=
- nooit 5 auto's tegelijk gehad, hoppa, 500,= per maand

Telt lekker aan zo, nou nog de politiek zover zien te krijgen dat ze dit als wetgeving invoeren.

Poep, ik werk gewoon voor m'n geld en rij ook nog eens zakelijk in een dikke Amerikaanse V8 Pick Up op LPG en heb daarnaast nog een 8-cilinder sportwagen voor de lol. volgens 16again ben ik al m'n geld alweer kwijt dat ik net "verdiend" heb.

Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen.

(Maar ik blijf lachen)

J. Deltoer
Berichten: 3142
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

angel1978 schreef:
25 jun 2021 16:51
Worden de mensen die elke discussie pilotiseren daar zelf ook niet heel erg moe van?
Zonder piloot zal zijn partijleider inderdaad niet kunnen vliegen, ook niet die korte afstandjes.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door 16again »

v.d.Heyden schreef:
25 jun 2021 20:56
ik werk gewoon voor m'n geld en rij ook nog eens zakelijk in een dikke Amerikaanse V8 Pick Up op LPG en heb daarnaast nog een 8-cilinder sportwagen voor de lol. volgens 16again ben ik al m'n geld alweer kwijt dat ik net "verdiend" heb.
Waar schrijf ik dat?

Betsy10
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2015 18:51

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Betsy10 »

Waarom gaat iedereen zo van zijn eigen situatie uit? Ik heb het over mensen die WEL met het OV kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben.
Die zadelen hun kinderen ook op met het idee dat een rijbewijs halen onmisbaar is....allemaal toekomstige luchtvervuilertjes die helemaal afhankelijk zijn van auto's en e-bikes.
Gek hè, die toenemende obesitas....en dat er steeds meer kinderen in de grote steden wonen met astmatische klachten; is dat gewoon jammer dan?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

16again schreef:
25 jun 2021 21:53
v.d.Heyden schreef:
25 jun 2021 20:56
ik werk gewoon voor m'n geld en rij ook nog eens zakelijk in een dikke Amerikaanse V8 Pick Up op LPG en heb daarnaast nog een 8-cilinder sportwagen voor de lol. volgens 16again ben ik al m'n geld alweer kwijt dat ik net "verdiend" heb.
Waar schrijf ik dat?
16again schreef:
25 jun 2021 14:10
......................
Wat ze wel zouden kunnen aanpakken: Wegenbelasting van flink vervuilende autos, zoals SUVs en racemonsters fors omhoog gooien. Goed voor het milieu, en ik heb doorgaans geen klik met de bestuurders van die voertuigen.
...................
"Wegenbelasting van flink vervuilende autos, zoals SUVs en racemonsters fors omhoog gooien. "
Is door mij vrij vertaald.
Maar mijn welgemeende excuses als mijn vrije vertaling "te vrij" is.

Moneyman
Berichten: 30252
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 22:37
Waarom gaat iedereen zo van zijn eigen situatie uit? Ik heb het over mensen die WEL met het OV kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben.
Die zadelen hun kinderen ook op met het idee dat een rijbewijs halen onmisbaar is....allemaal toekomstige luchtvervuilertjes die helemaal afhankelijk zijn van auto's en e-bikes.
Gek hè, die toenemende obesitas....en dat er steeds meer kinderen in de grote steden wonen met astmatische klachten; is dat gewoon jammer dan?
Nee, daar had je het niet over. Je praat vanuit je onderbuik, en dat levert zelden een nuttige discussie op.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door kuklos »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 22:37
Waarom gaat iedereen zo van zijn eigen situatie uit?
Je bedoelt zoals JIJ in JOUW openingspost?
Betsy10 schreef:
25 jun 2021 22:37
Ik heb het over mensen die WEL met het OV kunnen maar daar gewoon geen zin in hebben.
Nee, dat schreef jij helemaal nergens. Nu pas ga je ineens na tig pagina's kritiek toch maar terugkrabbelen en zeggen dat je het allemaal niet zo bedoeld hebt.

Heb je inhoudelijk nog echt wat te melden, of blijft het bij onzin verkopen?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Beloning afschaffen auto

Ongelezen bericht door arvandongen »

Betsy10 schreef:
25 jun 2021 22:37
....allemaal toekomstige luchtvervuilertjes die helemaal afhankelijk zijn van auto's en e-bikes.
Wat stel je voor als beloning voor het inleveren van e-bikes? € 10 ,- per maand?

Gesloten