E-mail gehackt, aankopen gedaan op mijn adres
Geplaatst: 27 jun 2021 22:31
Recent is mijn emailaccount korte tijd gehacked geweest. Ik kon een paar dagen niet meer inloggen op mijn account. Echter na enkele dagen kon ik weer inloggen en heb ik ook direct mijn wachtwoord aan gepast.
Terwijl ik mijn mailbox aan het opschonen was kwam ik bij toeval emails van aankopen in mijn spam-folder tegen. De aankopen zijn op naam van een persoon gedaan die mij onbekend is. In eerste instantie ging ik uit van spam zoals ik deze wel vaker in mijn mailbox tegenkom. Voor de zekerheid heb ik de organisatie toch maar even gegoogeld en kwam betreffende veiling-website tegen...
Ik heb de betreffende organisatie daarom een email gestuurd en uitgelegd dat ik de betreffende aankopen niet gedaan heb. Ook de geadresseerde persoon is mij niet bekend.
Omdat ik geen reactie ontving ging ik er van uit dat het daar bij zou blijven....echter een paar dagen geleden trof ik wederom in mijn spamfolder een berichtje van de betreffende organisatie.
Hierin staat te lezen dat ze de aankoop niet meer kunnen annuleren. Ze suggereren verder dat ik deze kwestie evt. verder af kan handelen met het betreffende Incassobureau.
Het betreffende incassobureau heeft mij inmiddels per email laten weten dat ze het oorspronkelijke bedrag opgehoogd hebben met ruim 40 euro incassokosten. Ik heb tot 01-07-2021 de tijd om het betreffende bedrag te voldoen. Zo niet dan worden de kosten verder verhoogd.
Vraag ; hoe kan ik hier het beste mee omgaan ? Ik heb geen aankopen o.a. gedaan. Ook heb ik betreffende producten niet ontvangen. Ik heb geen account aangemaakt of verbintenis aangegaan met de verkoop (online-veiling website ). Bovendien
is de aankoper ( geadresseerde ) bij mij onbekend. Wel is er ( zonder mijn medeweten ) misgebruik gemaakt van mijn (gehackte ) emailaccount.
Terwijl ik mijn mailbox aan het opschonen was kwam ik bij toeval emails van aankopen in mijn spam-folder tegen. De aankopen zijn op naam van een persoon gedaan die mij onbekend is. In eerste instantie ging ik uit van spam zoals ik deze wel vaker in mijn mailbox tegenkom. Voor de zekerheid heb ik de organisatie toch maar even gegoogeld en kwam betreffende veiling-website tegen...
Ik heb de betreffende organisatie daarom een email gestuurd en uitgelegd dat ik de betreffende aankopen niet gedaan heb. Ook de geadresseerde persoon is mij niet bekend.
Omdat ik geen reactie ontving ging ik er van uit dat het daar bij zou blijven....echter een paar dagen geleden trof ik wederom in mijn spamfolder een berichtje van de betreffende organisatie.
Hierin staat te lezen dat ze de aankoop niet meer kunnen annuleren. Ze suggereren verder dat ik deze kwestie evt. verder af kan handelen met het betreffende Incassobureau.
Het betreffende incassobureau heeft mij inmiddels per email laten weten dat ze het oorspronkelijke bedrag opgehoogd hebben met ruim 40 euro incassokosten. Ik heb tot 01-07-2021 de tijd om het betreffende bedrag te voldoen. Zo niet dan worden de kosten verder verhoogd.
Vraag ; hoe kan ik hier het beste mee omgaan ? Ik heb geen aankopen o.a. gedaan. Ook heb ik betreffende producten niet ontvangen. Ik heb geen account aangemaakt of verbintenis aangegaan met de verkoop (online-veiling website ). Bovendien
is de aankoper ( geadresseerde ) bij mij onbekend. Wel is er ( zonder mijn medeweten ) misgebruik gemaakt van mijn (gehackte ) emailaccount.